Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Schaduw" in het midden met HPS lamp en standaard reflector

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    "Schaduw" in het midden met HPS lamp en standaard reflector

    Korting op 420shop
    Hallo Jongens,

    Ik zit nu eigenlijk al heel de tijd met een vraag:

    Ik heb nu al heel wat kweekjes gedaan en ik kweek met een 600 watt HPS op een standaard reflector.
    Wat mij nu op valt is dat in het midden , dus loodrecht onder de lamp , een stuk minder licht en ook stralings warmte is als aan de zijkanten er naast.

    Het is zo erg dat ik zelfs aan mijn planten merk dat ze links en rechts van de lamp beter groeien als recht er onder.

    Ik heb al heel wat gebogen aan mij reflector enzo maar heeft niet echt veel resultaat.

    Heeft er iemand tips ? Vind het namelijk erg irritant ik wil namelijk een zo gelijk mogelijk "veld" kweken
    NLX outdoor kweek 2011
    Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
    De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

    #2
    Re: "Schaduw" in het midden met HPS lamp en standaard reflector

    Kap buigen kan helpen of betere kap halen maar vaak zie je ook dat de mensen de bulp erindraaien en dan net dat ijzere staafje van de lampophanging onderaan zit. Bulp uitdraaien en halve slag later pas de schroefdraad pakken dan zit dat staafje bovenaan.

    Comment


      #3
      Re: "Schaduw" in het midden met HPS lamp en standaard reflector

      Hah ja daar zeg je me wat heb ik helemaal niet aan gedacht

      Als de lamp morgen weer uit is zal ik dat eens bekijken.

      Ik zie ook veel die adjust a wing. Zijn best prijzig...... heeft iemand hier ervaring mee? Zijn dicht echt een stuk betere reflectoren als die standaard dingen?
      NLX outdoor kweek 2011
      Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
      De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

      Comment


        #4
        Re: "Schaduw" in het midden met HPS lamp en standaard reflector

        Een wing geeft wel een mooiere lichtverdeling en met een spreader eronder ook meer licht aan je zijkanten van je ruimte. De naam zecht het ook al een beetje je kan zoon kap adjusten, bijstellen naar je behoefte. De afstand bulp tot kap kan je groter op kleiner maken en de kap meer bol of platter zetten waardoor je dus kan kiezen om veel licht recht onder je kap te krijgen of een meer verdeeld lichtbeeld wat een breeder oppervlak belicht. Soort van diepstraler of breedstraler zeg maar. De digistar kappen zijn ook erg mooi kwa lichtbeeld

        Comment


          #5
          Re: "Schaduw" in het midden met HPS lamp en standaard reflector

          Oke ga me daar eens in verdiepen. Moet wel even kijken hoe het gaat in de zomer want als de temperatuur ernstig stijgt zoals vorig jaar denk ik dat ik toch een cool tube moet gaan nemen. Alleen hier zitten meestal niet zon mooie reflectors bij.
          NLX outdoor kweek 2011
          Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
          De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

          Comment

          Bezig...
          X