Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag Son-t-pia lamp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraag Son-t-pia lamp

    Korting op 420shop
    Hallo mede kwekers,

    Ik ben van plan om een reflector met lamp (Adjust-a-wing Avenger & Son-t-pia Green Power 600 w) aan te kopen en nu had ik gelezen dat de Son-t-pia greenpower voor bijde groei en bloei is.
    Nu vroeg ik mij af of dit klopt en of er een beter optie is als groei lamp want vele andere websites zeggen dat de son-t-pia greenpower meer een bloeilamp is.

    Alvast bedankt!

    mvg.

    #2
    Re: Vraag Son-t-pia lamp

    Op een EVSA beter een Gavita bulb, Son t Pia's worden vaak kromgeteokken op een EVSA.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Re: Vraag Son-t-pia lamp

      320 greenpower is inderdaad voor de groei en de bloei...maar veel ervaren kwekers gebruiken het op een andere manier...bv als ik mij niet vergis de greenpower tijdens de groei is niet zo optimaal als bij de gewone lampen HPI die wij gebruiken dus tot een bepaalde plant hoogte gebruiken der veel de gewone lamp HPI , bij de 3de internode switchen naar greenpower....greenpower heeft percies wel een betere licht spectrum dan de gewone bloei lamp........ son-t agro is ook voor de groei en bloei maar daar is het omgekeerd, dat de agro beter is voor tijdens de groei maar denk ook dat het voor de beide kan gebruikt worden

      Comment


        #4
        Re: Vraag Son-t-pia lamp

        Kan die gavita bulbs niet vinden, vele growshops leveren bepaalde materialen niet meer samen sinds de wet van 1 maart.
        Kan wel een son-t agro vinden dus denk dat de beste optie agro voor groei en greenpower voor de bloei zal zijn.

        Bedankt voor jullie bericht.

        Comment


          #5
          Re: Vraag Son-t-pia lamp

          Beide zijn hps. Als je een aparte groeilamp wilt neem je best een hpi, de 250 is ruim voldoende voor de eerste 4-5 weken. Bij een 600 watter hps maakt dat trouwens niks uit. Genoeg blauw licht om voor beide te dienen. Is een bloeilamp ja, maar de groei gaat even goed. Een extra hps kopen met wat meer blauw licht is een onnodige kost.

          Comment


            #6
            Re: Vraag Son-t-pia lamp

            Als het op een Evsa moet, gaan die inderdaad krom trekken binnen korte tijd.
            Koop dan het liefst een nieuwe, speciaal voor EVSA's gefabriceerde lamp, da's beter voor je portemonnee, anders kun je elke kweek een nieuwe lamp halen.
            Als je een lamp dimt wordt het spectrum vaak al iets blauwer, dus je kunt er prima onder groeien.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Vraag Son-t-pia lamp

              Ik was van plan de Gavita 600W te kopen maar kan blijkbaar bepaalde producten niet samen bestellen sinds de nieuwe wet van 1 maart, dus die gavita bulbs vind ik niet.
              Ik denk dat ik een lumatek evsa met bijhorende lumatek lampen ga kopen(die vind ik wel), zodat de lamp zeker niet krom trekt.
              Ook goed om te weten dat die bloeilamp bij 600W voor bijde goed gaat, scheelt direct een aantal euros.

              Bedankt.

              Comment


                #8
                Re: Vraag Son-t-pia lamp

                Als je an toch een evsa koopt kan je ook starten met de lamp gedimd op 400. Ook nog altijd ruim voldoende voor die eerste weken. 600 watt op 18/6 kost je wat aan elektriciteit.

                Comment

                Bezig...
                X