Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hallo! Vraagje kweektent :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hallo! Vraagje kweektent :)

    Korting op 420shop
    http://www.rajatrading.nl/nl_NL/prod...S100-Kweektent

    Maar nu twijfel ik echt heel erg of ik niet deze moet nemen: http://tuincentrumholland.com/nl/sec...in-dr90-2.html

    Is kleiner maar veel duurder? Waarom is dat? Zelfde merk maar dan een andere editie. Zit er daadwerkelijk zo'n groot verschil in?
    Ik kom hier echt niet uit. Kunnen jullie mij als ervaren mannen opweg helpen? Ik zal dat super fijn vinden. Zodra ik met mijn kweekje vanslag ga, zal ik een simpel verslagje maken over de 80 Euro Led uit China haha. Ik weet dat een 300Watt Led 1.5m2 kan belichten maar omdat deze 80 Euro kost ga ik 't kleiner aanpakken.

    Heel erg bedankt alvast!

    Hier een foto van mijn lamp uit China: 20150313_173334[1].jpg20150313_173505[1].jpg20150313_173512[1].jpg
    Link van lamp: http://www.aliexpress.com/snapshot/6...66066885162276 (Prijs is iets gestegen)

    #2
    Re: Hallo! Vraagje kweektent

    Ik ben benieuwd, de prijs is alvast zeer goed goed, wie weet kan hiermee led, cfl en tl 100% voorbijsteken op obrengst en prijs

    Comment


      #3
      Re: Hallo! Vraagje kweektent

      Dikte van het mylar doek. Daarmee samenhangend de kwaliteit van de ritsen. Aantal gaten. Stevigheid van het frame. En de reflectie langs de binnenkant. Wees maar zeker dat die goedkope tenten niet voor 100% lichtdicht zijn, dus de ruimte zelf moet ook donker zijn. Ervaren moet je daarvoor niet zijn, gewoon de specs van beide tenten vergelijken. 70d mylar tegenover 210.

      Comment


        #4
        Re: Hallo! Vraagje kweektent

        Ik weet dat een 300Watt Led 1.5m2 kan belichten maar omdat deze 80 Euro kost ga ik 't kleiner aanpakken.


        1,5 m2 ken je echt vergeten. stralingshoek afstand tot je plant reken maar uit dan hangt die led dus veel te hoog en gaat alles strekken.

        Comment


          #5
          Re: Hallo! Vraagje kweektent

          Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
          Ik weet dat een 300Watt Led 1.5m2 kan belichten maar omdat deze 80 Euro kost ga ik 't kleiner aanpakken.


          1,5 m2 ken je echt vergeten. stralingshoek afstand tot je plant reken maar uit dan hangt die led dus veel te hoog en gaat alles strekken.
          Ah oke ik las wat kweekverslagen op een ander forum van daar :p



          Verder dankje over de dikte van het doek... Jeetje had daar niet eens naar gekeken zo zie je maar weer.

          Bedankt voor de snelle feedback. Dus 90x90 is een mooie maat voor een spectrabox?

          Comment


            #6
            Re: Hallo! Vraagje kweektent

            welke spectrabox heb je, hoeveel band is het (welke nanometers leds zitten erin) wat is de stralingshoek van die leds, hoever zitten de leds fysiek van elkaar af enz. Laat je niet gek maken door verkooppraatjes dat 300 wat led een 600 wat hps zou vervangen. NB een 600 wat hps belicht 1,2 m2 geen 1,5 m2

            Comment


              #7
              Re: Hallo! Vraagje kweektent

              Hier een copypaste van de specs



              300W(100*3W) LED Grow Light Specification :


              Catalog Number GL-100X3W-W
              Full Bands for Indoor Plants Growth & Flower
              Spectrum of Light: 430~440nm blue, 450~475nm blue 620~630nm red, 650~660nm red, 610nm Orange,730nm-850nm IR, 380nm-410nm UV
              LED Output Power: 100pcs*3watt
              LED Brand :Epistar
              Dimension: 400mm*212mm*60mm
              Net Weight: 4kg
              White painted casing.
              Lifespan: 50000-100000 hours

              Worldwide Voltage: AC85~265V

              Comment


                #8
                Re: Hallo! Vraagje kweektent

                90x90 lijkt beter te passen voor die box al is zelfs dat redelijk ruim. De nanometers zijn wel okee al is de ir wel erg ver richting 830NM, daar doet je plant niks mee wel het aandeel 730 ir maar daar begint die led pas. Ik ben geen ledfan heb er wel mee geexperimenteerd, maar zal het met aandacht volgen.

                https://www.youtube.com/watch?v=H3XP3iyUqdI
                Last edited by FlintStoned; 15 March 2015, 09:09.

                Comment

                Bezig...
                X