Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

600w boost gebruiken of niet? In 120X120X200 tent (LUMii evsa)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    600w boost gebruiken of niet? In 120X120X200 tent (LUMii evsa)

    Korting op 420shop
    Ik heb onlangs deze LUMii verlichtingsset aangeschaft. Deze heeft 4 standen waaronder 600W en 600W boost. Er staat dat dit met de boost dan zo'n 690W wordt. Nu ga ik normaal gezien morgen overschakelen naar 12/12 en wou meteen die boost ook inschakelen, maar zat toch nog met enkele vraagjes.

    Zijn er mensen die ervaring hebben met deze of een andere vergelijkbare verlichtingsset en de boostfunctie aanraden? Of is het misschien af te raden wegens te hoge temperaturen / te duur of te belastend voor de elektriciteit / levensduur lamp etc...

    Graag jullie meningen/ervaringen hierover.


    -Spliff

    #2
    Re: 600w boost gebruiken of niet? In 120X120X200 tent (LUMii evsa)

    Levensduur van de lamp wordt verkort ja. Ik ben pas in de derde week 12/12 van 400 naar 600 gegaan. Weet nog niet of ik die boost ga gebruiken. Wsl niet.

    Comment


      #3
      Re: 600w boost gebruiken of niet? In 120X120X200 tent (LUMii evsa)

      voor hoe lang kan zo een 600w lamp nu juist ongeveer mee Das toch maar maximum 2 kweekjes he?
      Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
      Levensduur van de lamp wordt verkort ja. Ik ben pas in de derde week 12/12 van 400 naar 600 gegaan. Weet nog niet of ik die boost ga gebruiken. Wsl niet.

      Comment


        #4
        Re: 600w boost gebruiken of niet? In 120X120X200 tent (LUMii evsa)

        Toch zeker 4 volledige ze. Staat 32 000 branduren op de site. En 5 of 6 moet ook lukken. Je moet al een lumen meter hebben om te zien hoeveel verlies erop zit. Straatlampen worden pas gewisseld als ze kapot zijn...

        Comment


          #5
          Re: 600w boost gebruiken of niet? In 120X120X200 tent (LUMii evsa)

          Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
          Toch zeker 4 volledige ze. Staat 32 000 branduren op de site. En 5 of 6 moet ook lukken. Je moet al een lumen meter hebben om te zien hoeveel verlies erop zit. Straatlampen worden pas gewisseld als ze kapot zijn...
          ah ok bedankt voor de info.
          maar nu ik toch bezig ben , bn nu ook pas gestart met kweekje en ik kan mijn 600w lamp dimmen tot 400 w zou ik dat beter kunnen doen in de groei of niet want ik lees vaak over een hpi maar dat heb ik niet aleen 2 x 600 w 1 philps greenpower en 1 600w enchanted nu staat de greenpower er nog op want de andere is nog nieuw.
          hier een linkje vn mijn kweekje https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ineapple-chunk!!

          Grtzz

          Comment


            #6
            Re: 600w boost gebruiken of niet? In 120X120X200 tent (LUMii evsa)

            @dieseltj: In de groei kan je gerust op 400w zetten, dat heb ik ook een tijd gedaan.

            Dus niemand hier die de boost wel gebruikt?

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: 600w boost gebruiken of niet? In 120X120X200 tent (LUMii evsa)

                ligt aan meerdere factoren. welke groep sluit je de lamp op aan? (zijn er meerdere apparaten op dezelfde groep aangesloten) gebruik je goedkope pruttellampen of een echte philips (waarvan de waarden veel stabieler zijn) etc etc

                ik draai in mijn hok met een lumatec 400plus en een philips lamp een volledig jaar op 12/12 voor ik de lamp verwissel. continue op 400plus stand. gaat prima en kan me niet heugen dat mn dames aan het eind van zo`n jaar minder waren dan met een nieuwe lamp.

                Comment


                  #9
                  Re: 600w boost gebruiken of niet? In 120X120X200 tent (LUMii evsa)

                  Philips maakt bij mijn weten geen deftige lampen om te dimmen/boosten. Die sunblaster die bij de lumii set zit zal sowieso de betere keus zijn. En die 90 watt extra mag geen verschil maken voor je circuit. Als je zo dicht tegen de limiet zit maak je er best een aparte groep van.

                  Comment


                    #10
                    Re: 600w boost gebruiken of niet? In 120X120X200 tent (LUMii evsa)

                    Bedankt voor de info mensen!
                    Mijn setup is als volgt: Lumii en afzuiging aangesloten op Davin DV12, aangesloten op netsnoer.
                    Die Davin DV12 gaat voor 2x 600W. Als ik die boost gebruikt gaat dat dus over de capaciteit die de DV12 aankan? Of is dit niet erg?

                    Lamp is een Lumii 600W sunblaster, zat tevens bij de verlichtingsset.

                    Comment


                      #11
                      Re: 600w boost gebruiken of niet? In 120X120X200 tent (LUMii evsa)

                      ik heb die boost bij mijn vorige kweek de laatste 3 weken gebruikt .
                      Als je het kan gewoon doen de laatste weekjes

                      Comment


                        #12
                        Re: 600w boost gebruiken of niet? In 120X120X200 tent (LUMii evsa)

                        @dieseltj: ja misschien doe ik het ook wel zo

                        Comment


                          #13
                          Re: 600w boost gebruiken of niet? In 120X120X200 tent (LUMii evsa)

                          Maar niemand heeft verschil gezien met of zonder boost? Is dat wel te meten? Elke kweek is weer anders, neem ik aan

                          Comment


                            #14
                            Re: 600w boost gebruiken of niet? In 120X120X200 tent (LUMii evsa)

                            Dat valt te meten, maar wie heeft die apparatuur? Maar je ziet geen verschil neen, het wordt een ietsje warmer.

                            Comment


                              #15
                              Re: 600w boost gebruiken of niet? In 120X120X200 tent (LUMii evsa)

                              Idd met zo'n lumme meter

                              Comment

                              Bezig...
                              X