Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verbruik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verbruik

    Korting op 420shop
    Hey medegrowers,

    Heb onlangs een grove berekening gemaakt van het elektriciteitsverbruik en zou graag even willen checken of ik het bekomen bedrag mag verwachten.
    Ik weet dat waarschijnlijk bij sommige apparaten het verbruik lager zal liggen maar verwacht liever meer dan minder zodat ik niet voor verassingen kom te staan.

    Berekening:

    (p/d - per dag, p/w - per week, p/k - per kweek)

    Verlichting


    Luchtcirculatie

    - Ventilators: 65watt
    - Inblaas (310m3): 70watt
    - Afzuiging (680m3): 150watt (???) Niet zeker hoeveel wat deze is.

    Verwarming


    Overall totaal:


    Alvast bedankt!

    mvg.

    #2
    Re: Verbruik

    Ziet er goed en mooi uitgewerkt uit, gewoon starten met de kweek zou ik zeggen en kijke met hoeveel de energierekening is gestegen
    dan kom je er vanzelf uit of je berekeningen kloppen of niet.
    sigpic- Don't kill my high because you're low.

    Comment


      #3
      Re: Verbruik

      Maar een fancontroller en een relaiskast verbruiken toch geen 75W. ?
      12 weken 12/12 lijkt me ook wat aan de korte kant.
      Dan zul je echt hele snelle soortjes hebben, en mag je zeker niet toppen of anderszins de planten hinderen.

      Als je lamp 600W is, en de Evsa 75W, dan is dat niet 670W totaal.
      Een EVSA kun je vaak ook boosten en dimmen, het verbruik is dan ook hoger/lager.

      Een afzuiger van 680 kuub:150W lijkt me ook wat ruim.
      Bovendien als je die dimt dan zakt het verbruik ook.

      Als je dubbel tarief hebt, en 's nachts de lampen aan hebt, betaal je geen 25 cent denk ik.
      Anyhoo, de manier van berekenen is wel goed.
      QNQ2012016.jpg
      Ik heb zo'n metertje, daarop kun je bijv. ook de KWh prijs invoeren en zie je wat het verbruik in W. of in €. is.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Verbruik

        Sorry voor de late response.

        Zo'n metertje ziet er wel handig uit!
        Sluit je daar dan een stekkerdoos op aan of maar 1 apparaat? Vraag me altijd af of het veilig is als ik bijvoorbeeld in een een stopcontact zo'n meter steek en er een stekkerdoos op aansluit waar ik dan mijn apparaten op aansluit. Weet niet te veel van elektriciteit en zou denken dat het metertje het mss begeeft als er veel op aangesloten is.
        Zal dan zo bekijken hoeveel de elektriciteit kosten zijn, zal makkelijker gaan.

        mvg

        Comment


          #5
          Re: Verbruik

          Op de achterkant van deze staat max. 3000W
          Erg veel meer wil je toch niet van 1 groep trekken.
          Ik heb het er ook niet constant tussen staan. 99% van het jaar ligt dat ding in de kast.
          In het kader van "ons ben zuunig", want zo'n metertje verbruikt ook een paar Watt. Dus dat kost weer een paar cent extra per maand.
          Ik heb de hele kelder er een keer op aangesloten omdat ik het totaal stroomverbruik wilde laten zien in m'n verslag hier, dat ging prima.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Verbruik

            Je huis is 16 ampere afgezekert, men durft wel een feun in te steken terwijl de droger draait.

            Comment


              #7
              Re: Verbruik

              Goed om te weten dat er bij bepaalde meters 3000W door kan, is perfect. Ben ik correct wanneer ik veronderstel dat ik op een (lege) groep (3680Watt - 20%) 2944 Watt beschikbaar heb en daarop mijn complete setup op kan aansluiten?
              Elektriciteit is mijn grootste angst, heb de veiligheid maatregelen voor het materiaal (EVSA, relaiskast,..) al goed bekeken en geregeld maar de elektriciteit in huis zelf is een ander verhaal.
              Als ik nu info over elektriciteit lees dan denk ik bij mezelf, geen wonder dat vroeger de zekering altijd sprong, toen ik jonger was stopte ik alles er maar bij, je denkt er niet echt bij na maar uiteindelijk komt er veel bij kijken.

              Bedankt voor alle hulp!

              Comment


                #8
                Re: Verbruik

                Theoretisch wel maar praktisch...
                Tegen de "toegelaten" limiet zitten is niet idiaal maar ja, wel correct eigenlijk

                Comment


                  #9
                  Re: Verbruik

                  Ja ik denkt dat ik toch gewoon twee lege groepen zal voorbehouden en dan bekijk of ik deze op 1 plaats of op 2 verdeel, bedankt voor uw reply.

                  Comment


                    #10
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    Bezig...
                    X