Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

davin dv 12 sloeg uit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: davin dv 12 sloeg uit

    Nieuwe ronde nieuwe kansen,... maar vandaag sloeg de davin weer uit... grrr! Ik heb nu dus de kappen vervangen, lampen vervangen. Daar kan het niet aan liggen. Elektra kabels vervangen? Zou het daaraan kunnen liggen?

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Niet bepaald heet maar wel iets warm. Dit schijnt normaal te zijn.

    Comment


      #17
      Re: davin dv 12 sloeg uit

      De ralight lampen trekken dus ook krom. Deze zouden speciaal voor evsa zijn? Ehm,... niet dus

      Comment


        #18
        Re: davin dv 12 sloeg uit

        Nou, het probleem was tijdelijk opgelost. Heb de davin nu ook vervangen en dat ging 3 wkn goed, tot vandaag. Nu laatste wat ik kan vervangen zijn de evsa...

        Comment


          #19
          Re: davin dv 12 sloeg uit

          ik denk idd dat de evsa's uit een slecht batch komen oid
          want ook al heb je er een verkeerde lamp erin zitten oid hij mag eigenlijk nooit geluid maken
          dit zal in de voeding van de evsa zitten hierdoor klapt de thermische beveiliging van de evsa er ook niet uit dit beschermt enkel het secundaire gedeelte van de evsa
          Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

          Comment


            #20
            Re: davin dv 12 sloeg uit

            Ik heb de kabel vd lamp nr de evsa aanzienlijk ingekort... probleem opgelost. 1 was 3 mtr te lang en dat gaf problemen

            Comment


              #21
              Re: davin dv 12 sloeg uit

              hmmm raaar waarom zou een lange kabel de oorzaak zijn?? ik heb hier ook lange kabels liggen hoor en nooit probs ghehad... ik denk echt die evsa zelf hoor ..

              Comment


                #22
                Re: davin dv 12 sloeg uit

                Bij te lange te dunne kabels wordt de weerstand te groot bij een opstart.
                Door spanningsverlies in te lange en te dunne kabels wordt de benodigde piekspanning mogelijk niet meer bereikt. De vsa blijft dan in de opstart lus proberen om de lamp aan te krijgen en dus constant piekspanningspulsen geven, tik tik tik tik.

                Dus als je langer dan 2 meter tussen de vsa en lamp moet overbruggen gebruik 2,5 mm2 kabels.

                De weerstand berekenen, is gewoon de wet van ohm U=IxR, maar, aangezien we met wisselstroom werken, en hoge piekspanningen nodig hebben voor het opstarten van de lamp is de formules wel iets ingewikkelder.

                Comment


                  #23
                  Re: davin dv 12 sloeg uit

                  spijtig dat growshops hier geen informatie op hun website over zetten van welke evsa met welke lamp goed is en dat ze dat niet onderzoeken

                  Comment


                    #24
                    Re: davin dv 12 sloeg uit

                    Info@, of langsgaan.

                    Comment


                      #25

                      Comment

                      Bezig...
                      X