Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweektent garage (tempratuur)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektent garage (tempratuur)

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ga binnekort mijn eerste kweek in mijn garage starten.
    Ik heb hier nog ruimte over waar ik eenn 150x150x200 cm kweektent met 600w lamp wil plaatsen.

    Het enige waar ik nog een oplossing voor moet vinden is de tempratuur. De ruimte is niet verwarmd waardoor ik niet weet of ik de juiste tempratuur kan bereiken in de tent (met name in de winter).
    In de zomer is het in deze ruimte ongeveer 18 graden en winter rond de 10.
    Is alleen de warmte van de 600w lamp genoeg voor deze kweektent? Zo niet, welke opties zijn er?

    Bij voorbaat dank!

    #2
    Re: Kweektent garage (tempratuur)

    Hoe zit het met de ventilatie ?

    Je moet ook rekening houden met de vochtigheid van de lucht.

    Een 'tochtig' hok is niet rendabel te verwarmen, anderzijds is een afvoer van warme lucht naar buiten bij koud weer zichtbaar door een damppluim.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Re: Kweektent garage (tempratuur)

      Been there, done that. Kweken in de winter is dan niet mogelijk tenzij je de hele ruimte verwarmt. Als de lamp brandt is het warm genoeg, tijdens de 12 donkere uren tijdens de bloei koelt het direct af. Daarbij komt nog een probleem van luchtvochtigheid.

      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...n-koude-ruimte

      Comment


        #4
        Re: Kweektent garage (tempratuur)

        ik ben al bena 2 maand bezig in mijn schuurtje buiten in den tuin ik moet niets bijverwarmen als de lamp aanstaat...
        alleen als ze gaan slapen zet ik een verwarmingske op een gat van mijn tent waar ze verse lucht intrekt door de afzuiger...
        zo blijft het steeds in mijn tentje (die nu ook buiten staat) tussen de 21 en de 28 graden dus perfect normaal gezien.
        voor de lv laat ik gewoon mijn afzuiger opstaan zo blijft die stabiel ook in de donkerperiode..

        in mijn schuurtje is het nu op de moment 10 graden en in mijn tentje 25 graden...

        check anders mijn kweekverslag even..

        grtz dieseltj

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        daar is het 10 graden bij jou?

        bij mij ist soms 2 a 3 graden in men schuurtje en toch gaat het verwarmen perfect met een kacheltje en gewoon snachts als ik lekker slaap dan staan de dames onder de lamp te bloeien zonder kachel ..
        ik kan mijn afzuiger regelen op temperatuur das ook wel handig

        maar met die temperatuur dat jij daar hebt moet dat zeker lukken...

        https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/38311-Super-lemon-haze-pineapple-chunk!!

        Comment


          #5
          Re: Kweektent garage (tempratuur)

          Als je een tent in een koele ruimte gaat verwarmen met de afzuiger aan kost het je wel 3x zoveel stroom aan verwarming dan aan de lamp.
          Uiteindelijk verwarm je toch de hele garage want de warmte trek je binnen 10 seconden uit je tent.
          Zet dan autoflowers, 6L potten zijn 18x18x23cm, dus passen er 36 in een tentje van 120x120, en zet dan de lamp op 22 uur aan en 2 uur uit ofzo.
          36x omdat het anders niet rendabel is met autoflowers. (ツ)

          De Kweekruimte. Een speciaal topic over kweekruimtes zoals bijvoorbeeld, euh....een garage ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Kweektent garage (tempratuur)

            Bedankt allemaal voor de reacties!!
            Zeer behulpzaam. Ik ga even overwegen wat de opties zijn en dan een beslising maken.
            Als ik ga beginnen maak ik misschien een kweekverslag erbij.

            Comment


              #7
              Re: Kweektent garage (tempratuur)

              Heb zelf ook ooit iets dergelijks overwogen en 2 tentjes naast elkaar om en om draaien leek mij een goede oplossing. Dan staat er altijd 1 lamp aan, waar je dan de warmte van kan gebruiken.

              Nooit daadwerkelijk geprobeerd overigens

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #8
                Re: Kweektent garage (tempratuur)

                Wat wietefras zegt. Werkt ik heb momenteel ook 2 tentjes die beide op 12/12 staan en de ene tent warmt idd de andere mee op. En werkt perfect tijdens koudere dagen.

                Thugz
                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                Comment


                  #9
                  Re: Kweektent garage (tempratuur)

                  Kweek zelf ook in garage en ben van dezelfde mening, in de zomer geen probleem, maar winter is het te koud. Oplossing van Wietefrans en Thugz is ideaal denk ik. Ga het binnenkort testen.
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...mby-Hash-maken

                  Comment

                  Bezig...
                  X