Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Shoonmaken van ruimte tijdens het kweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Shoonmaken van ruimte tijdens het kweken

    Korting op 420shop
    Heb enkel info gevonden over het schoonmaken van de kweekruimte na de oogst.

    Nu wou ik vragen of er onder jullie mensen zijn dit doen tijdens het kweken. Je morst wel eens met water en/of voeding in je ruimte. Of wat grond dat je hebt bijgevoegd nadat de aarde in je potten wat is gaan zakken.
    De gemorste aarde/voeding/water kan wel eens beestjes aantrekken denk ik dan, dus waarom niet even snel met een vochtige doek je ruimte schoonmaken.
    Dus enkel schoonmaken met (warm)water.

    Is dit ok om te doen of helemaal af te raden? Wanneer zou het beste moment zijn dit te doen? Als de lamp net aangaat of na een paar uur? Je moet namelijk de plantjes uit de ruimte halen en je wil natuurlijk zo weinig mogelijk stress toebrengen.


    Nog een ander vraagje dat los staat van de eerste.
    Stel dat je ruimte niet helemaal vol raakt (hier en daar wat open plekken) maar door de plantjes te herschikken, verwisselen van plaats vb. komt de tent mooi vol te staan.
    Wat is jullie mening/ervaring hiermee?

    Alvast bedankt

    #2
    Re: Shoonmaken van ruimte tijdens het kweken

    Met planten bewegen etc, heb ik nooit problemen ondervonden.

    Eerder, in mijn oude hok, kon ik nooit bij mijn achterste planten komen.

    Ik moest de voorste er dagelijks uit halen, om water te kunnen geven.

    Ik kreeg zelfs het idee, dat die het altijd beter deden... misschien sterker geworden (zelfde idee van ventilator op kleine zaailingen?)



    Waarschijnlijk zullen mensen dit wel afraden, want ik lees vaker dat je het beter niet kunt doen.

    Maar ik deel enkel mijn eigen ervaring.


    Dus voor herschikken zou ik het doen, helemaal als je dan je licht beter benut. Weegt niet op tegen de eventuele stress.

    Voor een keertje schoonmaken zou ik me ook niet druk maken (en dan zou ik ze na het schoonmaken op de goede plek terug zetten)

    En dan verder afblijven, zekere voor het onzekere

    Comment


      #3
      Re: Shoonmaken van ruimte tijdens het kweken

      Bedankt voor het delen van je ervaring.

      Moet me ook in allerlei bochten wringen om de achterste planten water te geven. Misschien eens nadenken over een soort buizensysteem voor de volgende ronde.

      Waar ik net aan denk, je ziet toch soms in kweekverslagen dat ze de planten uit de ruimte halen om zo een mooie foto te kunnen maken en bij mijn weten gaf dit niet echte problemen. Dit is natuurlijk niet zo makkelijk te bewijzen.

      Denk je dat het moment wanneer je dit doet uitmaakt? Eerst eventje wakker laten worden mss?

      Comment


        #4
        Re: Shoonmaken van ruimte tijdens het kweken

        ik deed het latijd als de lampen net aan waren (en gaf ze toen ook water; moet je eigenlijk twee uur mee wachten)

        Sowieso moet je midden in de nacht, van de plant uiteraard, zien te vermijden; ivm het onderbreken van de donkerperiode.

        Comment


          #5
          Re: Shoonmaken van ruimte tijdens het kweken

          Ik stofzuig de kelder ook gewoon als de lampen aan zijn, meteen even om de potten heen en voila.

          Ahja, soms dweil ik ook weleens .. na een flinke regenbui music4.gif
          QNQ053.jpg
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Shoonmaken van ruimte tijdens het kweken

            Water doe je wel normaal in de potten en niet ernaast

            Heb dan toch jullie advies opgevolgd. 20 minuutjes werk, vochtige doek, wat stofzuigen en herschikken.

            Natuurlijk heb ik eerst overlegd met de dames zelf, maar ze spraken me niet tegen. Ze zagen het wel zitten, een korte vakantie uit het tentje.
            Het is altijd leuk om te weten voor je sterft dat er ook een wereld bestaat buiten je huis

            Comment


              #7
              Re: Shoonmaken van ruimte tijdens het kweken

              Ik water altijd via onder.........

              Heb een grote bak gemaakt van 4 hout latten aan elkaar met vijverfolie er in en daar staan mijn potten in.......

              Kwestie van voorin de tent gieten maar....het verspreid vanzelf en de planten drinken vanaf onder........
              NLX outdoor kweek 2011
              Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
              De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

              Comment


                #8
                Re: Shoonmaken van ruimte tijdens het kweken

                Is ook een optie ja, kan je lekker een badje nemen samen met je plantjes
                Hoe doe je het dan met de voeding, zakt die niet naar de bodem en blijft achter op de folie?

                Heb al een ideetje uitgewerkt met pvc-buizen, ga dit testen eens de tent leegstaat.

                Comment


                  #9
                  Re: Shoonmaken van ruimte tijdens het kweken

                  Ik meng het van te voren voordat ik het er in giet
                  NLX outdoor kweek 2011
                  Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                  De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

                  Comment


                    #10
                    Re: Shoonmaken van ruimte tijdens het kweken

                    Het ging over schoonmaken ..
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Shoonmaken van ruimte tijdens het kweken

                      Weet niet of je al aan het knutselen bent geslagen, en of deze linq werkt (naar een plaatje van mij in een ander topic) Gewoon proberen dus.

                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...8&d=1429957003

                      Werkt ideaal, voor mij met mijn rug klachten. Perfect water geven rondom de plant. Doen het naar mijn idee ook nog eens veel beter, omdat het water niet meer op (ongeveer) 1 plek aan komt. Ook minder last met "gaten" in de aarde wegens de water gift.

                      Nog een tip voor tent bezitters die tussen de rondes door hun tent willen schoonmaken: behangafstomer. Heb hiermee mijn tent gedaan, en werd PERFECT schoon. En er kwam nogal wat vies water van het tentdoek, ook al leek het eigenlijk wel schoon. Ook wordt je tentdoek weer super strak, het strijkt de kreukels eruit.

                      Mijn tent kon er prima over, en er liet geen folie van de stof los oid. Als je dit na gaat doen, test het eerst op een niet belangrijk stukje...
                      Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.

                      Comment


                        #12
                        Re: Shoonmaken van ruimte tijdens het kweken

                        Heb naar aanleiding van mijn reply, wat respect gekregen. Dank daarvoor QnQ! Wist alleen niet voor welke tip ik het kreeg, maar heeft er wel voor gezorgd dat ik het water gever idee heb uitgewerkt tot een bouw topic. Deze is hier te vinden:
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...063#post530063
                        Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.

                        Comment


                          #13
                          Re: Shoonmaken van ruimte tijdens het kweken

                          Bedankt voor je bijdrage Bohica! Jouw opstelling is bijna identiek hetzelfde van wat ik in gedachte had!
                          Ga zo meteen eens je nieuwe topic lezen.
                          Nog eens top!

                          Comment

                          Bezig...
                          X