Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kledingkast --> kweekruimte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kledingkast --> kweekruimte

    Korting op 420shop
    High allemaal!

    T is alweer n tijd gelede dat k hier rondhing, maar ben van de week begonnen met het ombouwen van een kledingkast die ik ergens op kon halen, en heb besloten mn projectje hier te delen.
    Eerst wat foto's:
    ImageUploadedByTapatalk1433142050.673845.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1433143255.085846.jpg
    Dit is de kast die ik ga ombouwen, bovenin komt nog een lat over de breedte, om de bovenste rand bij de deuren af te dekken.
    ImageUploadedByTapatalk1433142140.445520.jpg
    De voorkant van de kast is inmiddels gemaakt om dicht te blijven, door middel van 4 spijkertjes in de middelste deur (gaatjes geboord, kunnen er evt makkelijk uit)
    Onder de kast zitten 2 vaste en 2 zwenkwielen. Om te zorgen voor stevigheid, heb ik 2 delen van de achterwant op maat gezaagt en over de breedte tegen de achterkant gemaakt. De witte ring is voor n brandmelder die ik nog had liggen, in het linker deel zit er ook een.
    ImageUploadedByTapatalk1433142471.947444.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1433142491.481452.jpg
    Hier zie je dat k de bovenste plank van het breede deel heb 'gesplitst'. Hierdoor kon ik de bovenste strook van de achterwand extra vastzetten.
    Op het voorste deel wil ik mn schakelbord maken, daarom heb ik de hoekijzer gebruikt, zoals je op de foto ziet vallen de 2 schroeven in de hoekijzer, enkel om schuiven te voorkomen en de plank op de juiste plek te houden.
    ImageUploadedByTapatalk1433142822.294467.jpg
    Ventilatie, niet onbelangrijk...
    ImageUploadedByTapatalk1433142859.913790.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1433142873.147725.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1433142905.732986.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1433142948.551593.jpg
    Hier kun je de lucht-inlaat zien, die ik zoveel mogelijk licht-dicht heb gemaakt.
    ImageUploadedByTapatalk1433143050.492032.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1433143066.108443.jpg
    Hier zitten de vents op hun plek, over de schuine (licht)afdekking.

    Wil vandaag de afzuiging maken, die ik midden bovenin het smalle deel wil plaatsen, op dezelfde hoogte als het schakelbord.
    De achterkant wil ik (licht)dicht maken met klittenband rond de randen, en een lap witte stof, hier komt ook mijn eerste vraag naar boven, is dit niet te brandgevaarlijk? Zou ik evt ook zwart-wit folie kunnen gebruiken om af te dekken?
    Daarnaast zit ik met een vraag mbt tot verlichting... Ik twijfel tussen 3x 250watt, of links 250w en rechts 400w. Het nadeel met 3 lampen is dat ik ook 3 vsa's nodig heb, en gezien mijn budget wil ik het zo goedkoop mogelijk houden.

    Wat zit er verder nog in de planning?
    De wanden gaan bekleed worden met zwart-wit folie, de bodem wordt afgedekt met vijverfolie of er komt een frame in de bodem van de kast met daarin vijverfolie. De lampen wil ik met kettingen aan de (zij)wanden hangen, aangezien ik de planken niet vertrouw qua stevigheid, en omdat ik het schakelbord er makkelijk uit wil kunnen halen wanneer ik er bij wil.
    Er komt geen koolstoffilter in, ik woon 4 hoog, en minstens de helft van de flat blowt, dus over de geur maak ik me niet zo'n zorgen

    Suggesties en adviezen zijn altijd welkom!

    With Love and Peace,


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Get happy, smoke weed

    #2
    Re: Kledingkast --> kweekruimte

    Koop een mdf plaat voor de achterkant en maak die wit ( of koop eene wat al wit is )
    En kwa licht waarom geen 600 w ?
    En een koolstoffilter is geen overbodige luxe !!

    Comment


      #3
      Re: Kledingkast --> kweekruimte

      Het probleem van een mdf plaat zou zijn dat ik niet meer via de achterkant in de kast zou kunnen, de deuren blijven dicht, vandaar het klittenband idee...
      Met de verlichting zit ik met het feit dat ik 2 delen heb (vanwege de middelste wand, die ook steun geeft aan de kast en er dus niet uit zou kunnen) als ik een 600 watt lamp neem, moet ik nog steeds n lamp hebben voor het linker deel. De reden dat ik zit te denken aan minder zware lampen, is vooral verbruik, al moet ik eerlijk zeggen dat ik nu met het idee zit te spelen om een 400 en 'n 600 watt te nemen.


      Sent from my iPad using Tapatalk
      Get happy, smoke weed

      Comment


        #4
        Re: Kledingkast --> kweekruimte

        Oef...in totaal dus 1000 watt in een houten kledingkast die van binnen bekleed is met folie en met als achterkant een lap stof?
        Wat 18/6 aanstaat, dus ook als je er niet bent.......
        Ik ben blij dat ik niet bij jou in de flat woon..[emoji602]
        Ik zou toch iets meer aandacht besteden aan je brandveiligheid als ik dit zo lees. Misschien iets met gipsplaten? Of vervang in ieder geval je lap stof door zo,n branddeken die je bij de blokker kunt kopen.
        Succes

        Comment


          #5
          Kledingkast --> kweekruimte

          Dat is ook meteen de andere reden dat ik aan 3x250 of 250 en 400 zat te denken. Maar de folie kan de warmte toch gewoon aan? Deze is daar juist voor gemaakt zou ik denken... Hoe groot is het verschil in rendement tussen verven en zwart-wit folie?
          Veiligheid gaat natuurlijk voorop, zo'n branddeken is helemaal geen slecht idee, zou die blijven zitten met klittenband denk je? Anders zou ik m bovenin vast kunnen maken, en aan de zijkanten met klittenband afsluiten.

          [EDIT] Iemand enig idee hoe groot die dekens ongeveer zijn? De opening is 120 bij 150, dus ik zou toch denken dat ze moeten passen...

          Sent from my iPad using Tapatalk
          Last edited by GoodTimes; 1 June 2015, 10:23.
          Get happy, smoke weed

          Comment


            #6
            Re: Kledingkast --> kweekruimte

            Wat is de kweekoppervlakte dan, ik lees dat nergens ?

            Luchtinlaat is veel te klein, daarvan zou je er een stuk of 20 nodig hebben als je met 1000W gaat kweken.

            Zou de wanden mooi wit texen, dat geeft veel meer reflectie dan zo'n grijze deken of radiatorfolie, bovendien is het veiliger dan plasticfolie want er kan niks losraken.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Kledingkast --> kweekruimte

              Dat word dan dus idd verven waarschijnlijk, mn idee voor 1000 watt is al uit de wereld, max 750watt aan lampen.
              De lucht-inlaat is vooral extra, aangezien de kast verder niet lucht-dicht is, ik wilde eerst alleen fans plaatsen voor circulatie...
              Dan het kweekoppervlak:
              Het brede deel is ongeveer 50 bij 1, en het smalle deel 50 bij 50, ik kom dan totaal op ongeveer 0,75m2. Zou 150w (smal) en 250w (breed) of 2x250w dan soms al genoeg zijn?
              De deken wil ik niet gebruiken voor de wanden, maar om het gat aan de achterkant licht dicht te maken, maar ik moet er nog wel inkunnen.


              Sent from my iPad using Tapatalk
              Get happy, smoke weed

              Comment


                #8
                Re: Kledingkast --> kweekruimte

                Standdaard blusdeken is 1X1 mtr. En wit van kleur.

                Comment


                  #9
                  Re: Kledingkast --> kweekruimte

                  Hm, ik was nooit begonnen in zo'n kast. Veel te vreemde afmetingen. Op 50 cm kan je amper iets doen. Waarom ook zo'n kast? Voor 15-20 euro maak je een frame op maat. Als je de kast wilt houden dan haal je best dat tussenschot weg. Met zo'n vreemde afmetingen heb je sowieso 2 lampen nodig. Meer dan 2 keer 250 zal niet mogelijk zijn ivm de warmtee. Sowieso heb je een deftige afzuiger nodig EN filter. Met pc fans kom je er niet en je onderschat precies de geur van bloeiende wietplanten. Das een uithangbord voor hey, er wordt hier wiet gekweekt.


                  edit: begin ook niet te klooien met een blusdeken en klittenband. Als de achterkant niet dicht is dan haal je die in zen geheel weg en je nagelt er een wit geverfde betonplex plaat tegen.

                  Comment


                    #10
                    Kledingkast --> kweekruimte

                    Ik heb even op internet gezocht, en blusdekens zijn er in een aantal verschillende maten.
                    http://www.allesveilig.nl/atv-blusdeken-softbag
                    Deze is 120x180, dus die past.
                    Reden dat ik de kast gebruik, is omdat deze in de kamer kan staan zonder al te veel op te vallen. De afmetingen zijn het grote probleem niet, aangezien ik verticaal wil gaan scroggen, de geur van bloeiende wietplanten is me bekend, maar nogmaals, de hele flat ruikt al (ik bedoel het gebouw, niet mijn woning), dus dat is het probleem niet. Daarnaast zitten er op iedere verdieping 4 woningen, ik wens ze suc6 om 24 huiszoekingsbevelen te regelen voor 1 hobbykweker met 3 plantjes.

                    [EDIT] Blijkbaar ben ik niet duidelijk genoeg, de kast blijft dicht, wanneer ik in de kast moet zijn, trek ik deze van de muur, vandaar ook de zwenkwielen, reden is het criterium van een afgeslote ruimte, dat zou een tweede criturium zijn naast kunstlicht, en dus een proffessionele kweek.
                    Daarom wil ik de achterkant dichtmaken, omdat wanneer deze alleen tegen de muur staat, er een randje licht binnenvalt dankzij de plint, vandaar de blusdeken en klittenband.


                    Sent from my iPad using Tapatalk
                    Last edited by GoodTimes; 1 June 2015, 11:50.
                    Get happy, smoke weed

                    Comment


                      #11
                      Re: Kledingkast --> kweekruimte

                      Zonder al te veel op te vallen, maar heel de ruimte gaat zonder filter wel stinken naar wiet. Er gaat sowieso een buis uitsteken voor luchtafvoer. Professioneel zal het sowieso wel bevonden worden met hps, dus kan je het beter deftig aanpakken. Een tent heeft een rits, is die dan ook open? Maakt toch niks uit.

                      Comment


                        #12
                        Re: Kledingkast --> kweekruimte

                        Jaa, een tent is een afgescheide ruimte en geen afgeslote ruimte (typisch NL), daarnaast is kunstlicht met tijdklokken inderdaad een van de criteria, en de enige waar ik in mijn plan aan zou voldoen. Een filter is een ander criterium, net als een afgeslote ruimte en bijvoorbeeld co2 toevoeging. Pas wanneer aan 2 of meer criteria wordt voldaan, word een kweker gezien als professional.
                        Nogmaals, de geur is het probleem niet, er word binnen geblowt, en niet alleen in mijn eigen woning. In het trappenhuis hangt ook 99 v/d 100 keer n flinke wietlucht.
                        Als ik de achterwand zou willen vervangen (heb de oude verzaagd) welk meteriaal zou ik hier dan voor moeten halen? Heb op internet iets gevonden over dat men meestal hardboard gebruikt, maar die er in zit is maar +-3mm dik...


                        Sent from my iPad using Tapatalk
                        Get happy, smoke weed

                        Comment


                          #13
                          Re: Kledingkast --> kweekruimte

                          Hoe denk je dat de meerderheid wordt gepakt? Geur overlast. Had het al vermeld: betonplex...

                          Comment


                            #14
                            Re: Kledingkast --> kweekruimte

                            De plaat die er in zat was zeker weten geen beyonplex, dat bestaat volgens mij uit meerdere lagen, de achterwand die erbij hoort heeft dit niet.


                            Sent from my iPad using Tapatalk
                            Get happy, smoke weed

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X