Goede lamp?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Qualis
    Stoner
    Member
    • May 2015
    • 22

    #1

    Goede lamp?

    Korting op 420shop
    Ik heb thuis even me kastjes open getrokken en kwam deze oude spaarlampen nog tegen.
    Weet iemand hier of deze geschikt zijn om te kweken?

    DSC_0503.jpgDSC_0504.jpgSpaarlamp.jpg4

    Fijn weekend allemaal
    Quincy
  • Shiva Ketama
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Jan 2014
    • 867

    #2
    Re: Goede lamp?

    Wil je testen of je een plantje kan groeien of wil je op het einde van de rit ook nog wat wiet? 600 lumen is niet veel en kleurcode zie ik ook niet.

    Comment

    • Qualis
      Stoner
      Member
      • May 2015
      • 22

      #3
      Re: Goede lamp?

      Nee, ik wilde ze nog extra gaan gebruiken, maar dan weet ik niet of ze er geschikt voor zijn ivm met de kleurcode

      Comment

      • odyssee
        Son of the Bong
        MemberLucky Member
        • Feb 2011
        • 416

        #4
        Re: Goede lamp?

        Je bent niets met die spaarlampen die hebben gewoon niets betreffende de juiste lichtspectrum om wiet te kweken.

        grtt
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

        Comment

        • wietje wanker
          Chronic Stoner
          MemberLucky Member
          • Oct 2014
          • 183

          #5
          Re: Goede lamp?

          Hoe kunnen jullie nu zien dat de lampen een fout lichtspectrum hebben? Er staat niets van vermeld op de lampen zelf.
          Welke kleur geven de lampen?

          Plantjes zullen wel groeien en bloeien onder die lampen. Zet je er voldoende met juiste kleur voor groei en bloei, zal je wel rond de 1gram/watt kunnen halen.

          Comment

          • odyssee
            Son of the Bong
            MemberLucky Member
            • Feb 2011
            • 416

            #6
            Re: Goede lamp?

            Kort samengevat

            Kies voor de 865 of 840 voor de groei en 827 of 830 voor de bloei.
            Deze kleurcodes vind je meestal op de verpakking. De laatste twee cijfers staan voor de kleurtemperatuur, 865 is dus 6500 graden Kelvin en 827 is 2700 Kelvin.

            Bloeien gaat beter bij een kleurtemperatuur tussen 2100 en 2700 en groeien tussen de 4500 en 6500 graden .

            Soms staan er geen kleurcodes op de verpakkingen van spaarlampen, kies dan voor de warme variant met een meer rode kleur voor de bloeifase, en de koelere blauwe/witte variant voor de groeifase.


            succes
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

            Comment

            Bezig...