Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buisafzuiger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buisafzuiger

    Korting op 420shop
    Hallo!

    ik had ff n vraagje i.v.m. De grootte van de afzuiger
    ik had m'n kast berekend om n 400m3 nodig te hebben in mijn kast
    nu, doordat de stock op was heb ik n 600m3 toegestuurd gekregen.
    dan was de vraag of het interessant was om die 600m3 te gebruiken en te dimmen ( helpt dit om minder lawaai te hebben) of gewoon terug te sturen en de 400m3 gebruiken?
    heeft iemand hier ervaring mee met n zwaardere fan te dimmen? Wat zegt dat i.v.m. Lawaai? Veiligheid? Levensduur van de fan?is het interessant om zo'n fan te steken?


    grts!
    Bong hits from the astral basement

    #2
    Re: Buisafzuiger

    Ik heb hier geen ervaring mee, maar dit is wat ik denk; als de afzuiger dimbaar is, want dat schijnen ze niet allemaal te zijn dan zal het dimmen er van wel iets helpen met de lawaai maar het is moeilijk te zeggen zonder foto van de typeplaatje. Als je twijfelt zou ik bij de 600m3 blijven, misschien ga je in de toekomst uitbreiden dan heb je in elk geval al een afzuiger. Als je per se wilt dimmen dan zou ik voor een model kiezen die al voorzien is van een snelheid regelaar zoals deze http://www.growcorner.nl/nl/gtools-420m3-buisafzuiger. Of die regelaarbare buisafzuigers goed zijn zou ik eigenlijk zelf willen weten, want ze schijnen soms van een vervelende brom last te hebben.

    Comment


      #3
      Re: Buisafzuiger

      Als je een afzuiging wil dimmen zonder brom dan moet je het wattage van verbruik aanpassen met een Variac, dit toestel regelt de stroomafname van het apparaat, anders blijft je afzuiging bijvoorbeeld steeds 100 watt afnemen en niet gebruiken waardoor je die brommende afzuiging gaat krijgen. De Variac kan je regelen om bijvoorbeeld maar 60watt te laten geven waardoor de afzuiging minder hard draait zonder brom.

      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

      Comment


        #4
        Re: Buisafzuiger

        Zie eerdere topics ivm uitleg over travo-dimmers icm. (niet-)dimbare buisfan's...

        Comment

        Bezig...
        X