Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke afzuiging zou ik kiezen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke afzuiging zou ik kiezen

    Korting op 420shop
    Hey

    Ik twijfel tussen twee afzuigingen. Mijn hok is 60x1.90x260 met een 600 watt hps erin. Nu twijfel ik tussen een afzuigen van 490m3 en eentje van 790m3. Welke denken jullie dat ik nodig heb. Ik heb al veel info over opgezocht maar kom tegenstrijdige dingen tegen.

    Een beetje raad kan nooit kwaad

    Groetjes

    #2
    Re: Welke afzuiging zou ik kiezen

    Ik zou zeker voor de 790m3 het voordeel is dat je afzuiger minder hard hoeft te werken als de 490m3.
    En over capaciteit is nooit verkeerd in hete zomer.

    Comment


      #3
      Re: Welke afzuiging zou ik kiezen

      Om 'm minder hard te laten werken heb je ook een controller nodig, waarmee je de capaciteit dan weer wat naar beneden brengt.

      60x190x260 is dan LxBxH ?
      Wel een moeilijke ruimte zeg, dat valt misschien niet helemaal goed te verlichten met 1 lamp, of heb je er een speciale reflector bij ?
      Ik heb eens een kast gehad van 60x220x200 (LxBxH) met 2x400W en dan kon er nog een watervaatje bij in, op de plek waar niet genoeg licht kwam.
      Ik had daar een 1000m3 afzuiger bij. Het nadeel is dan dat je meteen vast zit aan die joekels van filters.

      Voordeel is dat je 'm kunt dimmen, geluidsbeperking dus. Daarvoor zou je dan wel een controller bij moeten kopen.
      Als je ook midden in de zomer gaat kweken heb je ook wel wat overcapaciteit nodig soms, maar als je ruimte 260 hoog is kun je het met een 490m3 ook wel af denk ik.
      Die zal dan waarschijnlijk constant voluit moeten draaien. Als je kast in een ongebruikte ruimte staat heb je daar weinig last van.
      Voordeel is de kleinere filter die je kunt gebruiken. Geen controller nodig, en waarschijnlijk ook kleinere diameter slang, slangeringen etc ..
      Mits die niet op een zolder staat die 's zomers 25+ graden wordt...

      De vraag is dus moeilijk te beantwoorden, en komt meer bij kijken dan "welke is beter".
      Zo gewoon uit de losse pols is groter vaak beter, als je ook een bijpassend filter kwijt kan.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Welke afzuiging zou ik kiezen

        Bedankt voor de snelle reacties.

        De ruimte is een berghok maar bevind zich in de veranda waar het in de zomer wel warm kan worden en de inlaat gaten komen daar in uit. Ik ben van plan om dan de wel snachts de lamp aan te laten omdat het dan veel koeler is in de veranda. De zon schijn ook recht in de veranda vanaf een uur of 7 tot en met 13u. Als ik nadien de ramen open word het daar snel weer koeler. Om 7uur gaat de lamp dan ook uit tot 19u in de bloei.

        Ik ga gewoon voor de 790m3 gaan en een controller bij kopen.

        Comment

        Bezig...
        X