Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweektent bouwen... Beetje hulp nodig!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektent bouwen... Beetje hulp nodig!

    Korting op 420shop
    Last edited by GanjaMonkey; 9 July 2015, 18:11.

    #2
    Re: Kweektent bouwen... Beetje hulp nodig!

    Eerste vraag: mag het kabaal maken of niet?
    Stap voor stap geraken we er wel.

    Comment


      #3
      Re: Kweektent bouwen... Beetje hulp nodig!

      Liever vrij stil, ik woon in een apartement

      Comment


        #4
        Re: Kweektent bouwen... Beetje hulp nodig!

        Je tent heeft een inhoud van 2 kubieke meter. Dus dan zal dit wel genoeg zijn lijkt me.
        Als je probeert de buisventilator in je tent te hangen scheelt dat een hoop geluid.

        Comment


          #5
          Re: Kweektent bouwen... Beetje hulp nodig!

          Ok, bedankt

          Comment


            #6
            Re: Kweektent bouwen... Beetje hulp nodig!

            Of softbox op een variac.
            Heb die G-tools spullen al eens gehoord, en zo'n kabaal zou ik niet willen.

            Met een variac kan je de softbox exact zo sterk/luid laten draaien als je wilt.
            Stap voor stap geraken we er wel.

            Comment


              #7
              Re: Kweektent bouwen... Beetje hulp nodig!

              Onder de 4 hoeken van de tent heb tempex gedaan. Scheelt heel veel qua trillingsgeluid....
              (weet eigenlijk niet of t tempex is, is dat spul wat de glaszetters tussen de ruiten doen op hun glaskar.....)

              Comment


                #8
                Re: Kweektent bouwen... Beetje hulp nodig!

                Hoi rxxx. Handig tip, bedankt!

                Comment


                  #9
                  Re: Kweektent bouwen... Beetje hulp nodig!

                  Ik zit me ook een beetje in te lezen in buisventilatoren en koolstoffilters. En Ronthebudman zegt het eigenlijk al. De tent is 2m3, en dan een koolstoffilter en buisventilator voor 400m3? Ik zie ze op de shop sites altijd boven de 200m3.

                  Zelf vind ik de Secret Jardin Dark Street DS60 wel een leuke beginners tent, kan dat niet veel simpeler qua buisventilator en koolstoffilter?
                  [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweektent bouwen... Beetje hulp nodig!

                    De afzuiger stem je af op de grootte van de lamp, de temperatuur in de tent, en niet op de inhoud van de kweekruimte.
                    Net zoals je de keuze van verlichting afstemt op het kweekoppervlak: 250W voor 60x60cm, 400W voor 80x80cm en 600W voor maximaal 120x120.

                    Afzuigen doe je voornamelijk om de temperatuur onder de 30 graden te houden, het filter is er om de geur meteen kwijt te raken.
                    Met een 600W lamp kun je inderdaad wel richting een 400 kuub afzuiger denken. Die zal dan 24/7 voluit moeten draaien.
                    Als je de afzuiger nog wil terugregelen (dimmen) om bijv. het geluid te beperken heb je dus een grotere nodig.
                    Dan zou ik richting een 700-750 kuub gaan denken.

                    Een softbox is stiller, en zonder brom te dimmen met een variac.
                    Als je handig bent knutsel je zelf zo'n MDF kist in elkaar, hangt er een mooie slak in en bouwt er meteen een variac in.
                    Die laatste zijn te vinden via google. Een beetje elektro kennis is wel handig als je gaat inbouwen.

                    Nadeel is dat zo'n softbox vrij groot en zwaar is, dus liefst buiten de tent anders kost het veel kweekruimte.
                    Filter kan bovenin de tent, horizontaal of verticaal, en eventueel ook buiten de tent. Een filter kun je door zuigen of door blazen.
                    Als je blaast door het filter is het zaak de stofhoes ook aan de binnenkant van de filter te plaatsen.
                    Je kunt bijvoorbeeld ook een afzuiger bovenin de tent hangen, en je filter er bovenop zetten.
                    er zijn zat mogelijkheden, afhankelijk van jouw situatie. Die moet je zelf bepalen dus, of foto's van je hele huis plaatsen, maar da's niet zo slim misschien.

                    Een fijn topic om eens door te nemen : Wat heb je nodig voor binnenkweek.

                    succes.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweektent bouwen... Beetje hulp nodig!

                      Heel duidelijk stukje tekst QnQ thanks.

                      Heeft iemand ervaring met deze filter en ventilator?
                      http://www.g-tools.nl/product/aanbie...-ventilator-2/

                      Voor een tent van 60x60x150 genoeg?
                      [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

                      Comment

                      Bezig...
                      X