Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

advies aankoop kweektent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    advies aankoop kweektent

    Korting op 420shop
    http://www.growexpert.nl/1357-secret...gset-html.html) tentje laten vallen. Is dit voor jullie een goeie optie?
    De bedoeling is voor eigen gebruik (en wat overschot voor de vrienden ) De oppervlate is naar mijn idee doenbaar bij mij thuis, hoeveel planten kan ik hierin plaatsen als ik ook wil scroggen?

    (En dan is er natuurlijk ook nog de vraag welke soorten lenen zich goed voor te scroggen (en een beginneling) maar ik wil geen kwade blikken van de mods door verkeerde vragen te stellen in verkeerde topics, dus zal ik nog wel ergens anders moeten stellen)

    Alvast bedankt!

    #2
    Re: advies aankoop kweektent

    uhm,
    onder het motto, zwijgen is toestemmen ga ik deze bestellen, zal een fototje maken wanneer 'ie gebruiksklaar is, nu nog de zaadjes...

    Comment


      #3
      Re: advies aankoop kweektent

      In de beschrijving staat : Let Op!! Gebruik bij het inschakelen van de lamp altijd een schakelkast.

      Maar deze zit er niet bij. Die zul je dus nog moeten bij bestellen.
      Bijv. deze. Ze hebben ook een 600W uitvoering, maar voor die 2 euro meer zou ik die grotere nemen.
      Of een Davin als je denkt dat je in de toekomst met twee lampen gaat kweken.

      Dat tentje scrog je makkelijk vol met 4 plantjes, zelfs met 1 plant als je wat langer groeit.
      Zonder scroggen of toppen kunnen er 9 plantjes in, in 18L potten.
      Daar kun je twee keer per jaar 300-600 gram wiet uit oogsten.
      Of twee kilo tomaten, of een hele berg pepers en wat paprika's.

      Elke soort is makkelijk, zolang je maar geen autoflowers neemt.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: advies aankoop kweektent

        Veel plezier met je keuze, en nu maar lezen over hoe je zaad ontkiemt, dan kan je meteen beginnen als je tentje staat.
        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

        Comment


          #5
          Re: advies aankoop kweektent

          Paprika's, dat ik daar nog niet aan gedacht heb...

          Pakketjes zijn onderweg, ben in blijde verwachting...

          Laatste keer in de serre heb ik de zaadjes gewoon in "zaai- en kiemaarde" gestopt en zijn op enkele dagen vlotjes uitgekomen. Ik heb zoiets "if it ain't broke, don't fix it". Heb je nog een andere suggestie dan?
          Was toen ook wel autoflowering, lekker makkelijk, maar nu heb ik wel volledige controle over het licht dus zal nu eens iets anders experimenteren.

          Was wat aan het nalezen over een goeie grond samenstelling, dacht die te nemen van de sticky van ene Bobo.
          5 liter meststoffen = 5%
          10 liter perliet = 10%
          85 liter uitgangspotgrond = 85%
          Die uitgangspotgrond moet toch geen "voorbemeste potgrond" zijn he, aangezien je die d'r zelf gaat bijgooien...

          Enneuh, die 4 plantjes in scrog, is daar ook een 18L pot goed voor, of moet dat in verhouding groter?

          Comment


            #6
            Re: advies aankoop kweektent

            Paprika's ... En dat pik je op uit mijn post ?

            Hmz, ik zal in het vervolg wat korter antwoorden zeker, ghehe...
            Dat van die schakelkast ging het eigenlijk om.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: advies aankoop kweektent

              hehe, van die schakelkast was genoteerd hoor, bedankt daarvoor

              Heb hier nog 't een en 't ander liggen, schakelklok, relais, stopcontact voor op rail, ga daar iets van in elkaar knutselen...

              Comment

              Bezig...
              X