Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik geef ze automatisch water in mijn vakantie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ik geef ze automatisch water in mijn vakantie

    Korting op 420shop
    Binnenkort ga ik weer ff met vakantie voor twee weken. Maar ja, wie gaat mijn lieve meisjes water geven? Altijd weer een gedoe omdat ik niemand wil lastig vallen met deze vraag en vooral ook omdat ik geen pottenkijkers wil in mijn kweekkastje.

    Ik had eerst van die blumat plugs gekocht maar dat werkt toch niet echt lekker en betrouwbaar.
    Dus ik ben ff verder gaan zoeken en kwam uiteindelijk uit op zo'n vakantie bewateringsset van Gardena.

    Ik heb hem maar gekocht en aangesloten. Zie foto's.

    Er komt afhankelijk van welk verdeelblokje je gebruikt en hoeveel druppelaars je aansluit een bepaalde hoeveelheid water uit de slangetjes.
    Nu dus proberen uit te vogelen hoeveel water ze nodig hebben.
    Iemand enig idee?
    Dat kleintje krijgt 100ml per dag en die grotere 200 ml.

    Grtz, Ron

    #2
    Re: Ik geef ze automatisch water in mijn vakantie

    Ik kan je niet helpen maar ik ben wel zeker benieuwd hoe dit afloopt
    Ik hoop voor je dat het een goed systeem is!

    Love,
    Wunkie
    Life's a bitch and then you die.
    So fuck the world and lets get high.

    Comment


      #3
      Re: Ik geef ze automatisch water in mijn vakantie

      Voor grotere planten zal het al snel te weinig zijn.

      Die krijgen nu liter per dag, maar staan al ruim in de bloei.


      Voor planten in de groei, lijkt het me lastig.

      Die kunnen makkelijk het dubbele de hoogte in gaan binnen een week.

      En zullen dan ook meer water verdampen/drinken.



      Maar ze zijn net ontkiemd dus misschien valt het mee, qua groei in de eerste twee weken (gebruik altijd stekken)

      Comment


        #4
        Re: Ik geef ze automatisch water in mijn vakantie

        Ik heb nog een paar dagen om het uit te vogelen. De grote komt van buiten en staat nog in een smartpot van 19 liter. Die zal dus wel wat meer nodig hebben idd.
        Die kleine is net ontkiemt. Het zijn nog autoflowers. De volgende ronde gaan geen auto's meer zijn trouwens. Maar dat komt nog wel. Eerst dit systeem maar eens goed instellen voor de vakantie.

        Grtz, Ron

        Comment


          #5
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Ik geef ze automatisch water in mijn vakantie

            Ik had in elke 32 liter bak 4 1,5 of 2 ltr flessen met zo'n flessen adaper van blumat. 10 dgn afwezig. Werkte prima maar in kleinere potjes zal het lastig zijn denk ik.
            Meer geluk dan wijsheid maar soms moet je wat.
            Baas in eigen brein.

            Comment


              #7
              Re: Ik geef ze automatisch water in mijn vakantie

              Ik heb die blumat dingen ook, maar heb er niets dan ellende mee. Meestal stoppen ze er na een paar dagen mee. Dan wordt de grond blijkbaar toch net iets er droog rondom die plug en dan is de capillaire werking weg.
              Dus vandaar dat ik deze nu wil proberen. Het is idd wel zo dat er iedere dag een bepaalde hoeveelheid water gegeven wordt. Ongeacht of de plant dat wel of niet nodig heeft. Normaal gesproken wil je dat niet natuurlijk, maar dit is puur om de vakantieperiode door te komen.
              Ik zal ze wat verder bij de plant vandaan zetten en de pomp eens op de bodem vast zetten. Het vat is groot genoeg voor deze twee plantjes.
              Ik zal in de loop van de dag eens kijken hoe ze gaan en of er nog iets veranderd moet worden.

              Comment


                #8
                Ik geef ze automatisch water in mijn vakantie

                Update.

                Na een paar dagen het watergeef systeem te hebben laten draaien moet ik zeggen dat ik er tot nu toe zeer tevreden over ben. Het net ontkiemde plantje krijgt per dag 100 ml verspreid over het gehele grondoppervlak van de pot. De grote krijgt 400 ml per dag. Tot nu toe zijn dit volgens mij de hoeveelheden die momenteel goed zijn. Dit veranderd natuurlijk met de groei van de plant en zal ik regelmatig moeten bijsturen. De afgelopen week heb ik iedere dag even de potten opgetild om te voelen of ze niet te licht of te zwaar worden. Ze voelen volgens mij goed aan. Ook heb ik niet de indruk dat ze er slecht uitzien. Op wat bladplekken na bij die grote, maar die komt dan ook van buiten.


                Wel je wel op moet letten met dit soort systemen is dat de planten en dus ook de wateruitloop van het systeem boven het wateroppervlakte van de ton ligt. Anders loopt de hele kweekkast onder. Was me bijna gebeurt......
                Het is vrij warm in de kast met temperaturen rond de 30gr. Het meeste water zal dus verdampen. Toch ligt de LV rond de 50%, lijkt me goed dus.

                Ik heb er wel vertrouwen in dat ik ze twee weekjes alleen kan laten terwijl in de zon lig[emoji41]
                Tot slot nog wel een vraag. Wat is nu eigenlijk de beste tijd om water te geven? Lamp aan/lamp uit? Iemand hier iets zinnigs over te zeggen?

                Thx alvast.

                Grtz, Ron
                Last edited by Ronthebudman; 15 August 2015, 15:04.

                Comment


                  #9
                  Ik geef ze automatisch water in mijn vakantie

                  Update.

                  Terug van vakantie....WOW Wat een groei zeg. Zelfs zo erg dat de kleine zaailing inmiddels tegen de lamp is aangegroeid[emoji15] (150Watt Tneon)
                  En dit terwijl ik de lamp zo,n 15 cm erboven had gehangen.
                  Gevolg. Bladverbranding.


                  Helaas pindakaas. Hier is niets meer aan te doen. Het lijkt me ook geen ramp, er is nog genoeg goed blad over.

                  Het automatische watersyssteem heeft gelukkig prima gewerkt. Dat is een hele geruststelling.

                  De grotere Damnesia AF heeft wat bladproblemen. Ik heb Monty,s bladprobleemoplosser al nagekeken en denk aan een N tekort. Zijn jullie het daar mee eens??





                  Hij staat in Canna Terra in een 19 ltr smartpot. Twee weken geleden heb ik Alga Bloom gegeven en sindsdien is dit ontstaan. Misschien toch iets teveel blijkbaar?
                  Mijn gevoel zegt me dat die autoflowers in deze grond helemaal geen extra voeding nodig hebben.

                  Ben benieuwd naar de reactie,s van de wat meer ervaren growers hier.

                  Grtz, Ron

                  Comment


                    #10
                    Re: Ik geef ze automatisch water in mijn vakantie

                    Ik zie geen N gebrek. Bij N gebrek vergeelt het grote blad egaal geel, onderop in de plant. Ik zie wel verbrande bladpunten en randen (overvoed) en iets wat op tripsschade lijkt (grijze streepjes in je blad)

                    Comment


                      #11
                      Re: Ik geef ze automatisch water in mijn vakantie

                      Dank voor ie reactie Flintstoned.

                      Trips heb ik niet kunnen vinden gelukkig, maar ga het in de gaten houden. Extra voeden ga ik maar niet meer doen, de Canna Terra heeft blijkbaar voldoende voeding in de grond zitten voor de hele cyclus van een AF.

                      Comment


                        #12
                        Re: Ik geef ze automatisch water in mijn vakantie

                        SHITTERDESHIT,

                        Toch goed gezien Flintstoned. Ik heb vanmorgen Trips gezien.
                        Ik ga er straks iets voor halen. Wel op bio basis offcourse. Iemand tips waarmee ik dit het beste kan bestrijden?

                        Comment


                          #13
                          Re: Ik geef ze automatisch water in mijn vakantie

                          Hoe sneller je ingrijpt bij trips hoe beter.
                          Vorige kweek trips binnen gekregen door de stekken, en nu in de volgende kweek komen ze plots hier ook weer opdagen.
                          Vorige keer probeerde ik eerst Pyrethro-pur spray, dit is volledig biologisch maar werkt absoluut niet goed.
                          Je kunt ook neemolie gebruiken, werkt wel, maar vereist pure neemolie en emulgator (BeriVita), en regelmatige herhaling.

                          Maar ikzelf na m'n vorige kweek ga het niet meer biologisch proberen. Vandaag of morgen bestel ik BAC Plant Vitality Plus, schijnt het beste te werken.
                          Zeer lastige beestjes, maar de schade lijkt nog mee te vallen!
                          Stap voor stap geraken we er wel.

                          Comment


                            #14
                            Re: Ik geef ze automatisch water in mijn vakantie

                            http://www.koppert.nl/swirski-mite-l...jJ0aAmMc8P8HAQ hier kun je er mijten tegen bestellen als je het geheel bio wil doen.
                            Last edited by FlintStoned; 3 September 2015, 17:57.

                            Comment


                              #15
                              Re: Ik geef ze automatisch water in mijn vakantie

                              Jup, en dan kom je weer uit bij een bedrijf, zoals bij 90% van de zogeheten verdelers. En je hebt verschillende soorten mijten tegen trips, en de ene vreet enkel de grote, de andere vreet enkel de larven. Dus moet je ofwel beginnen combineren, ofwel een ABS-systeem te kopen, maar deze vond ik nergens in een verpakking van minder dan 250 stuks. Nogal onhandig als je er maar 5 nodig hebt en dit maar een paar dagen goed blijft.

                              Zonder BTW nummer kun je uiteraard niet bij een groothandelaar of verdeler aankopen doen.
                              Stap voor stap geraken we er wel.

                              Comment

                              Bezig...
                              X