Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

t neon of hps/hpi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    t neon of hps/hpi?

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Ik heb al veel gelezen over tneon en hps/hpi maar het is me nog onduidelijk.
    Ik zou dus graag een set aan willen schaffen en het liefst onder de 60 euro als het even kan.

    Ik heb begrepen dat hps (150 watt) beter is dan tneon (2 keer 55 watt), maar hps is alleen maar voor de bloei en niet voor de groei? Dan zou ik dus weer een nieuw mh (hpi?) setje nodig hebben?
    Bij veel blup lampen voor de groei, staat dat er een mh geschikte armatuur voor nodig is.
    Maar als ik t neon gebruik (2 keer 55 watt) dan kan ik de groei 6500k en bloei 2700k lampen verwisselen, maar heb ik minder opbrengst? Maar dus ook minder stroom verbruik? Of valt dit verschil wel mee?

    Ook heb ik al nagevraagd dat hps meer lumen heeft dan t neon, maar weet iemand wat het verschil daarin is?

    150 watt is genoeg voor 2 autoflowers?

    Heel veel vragen, ik weet het. Alle informatie en ervaringen zijn zeer welkom! En als het even kan in Jip en Janneke's taal want ik snap er nog niet veel van..

    #2
    Re: t neon of hps/hpi?

    Ik vraag mij af wat je dan al gelezen hebt, want dan kan je zelf wel antwoorden op die vragen...

    hps is beter dan t-neon ja. Niet alleen voor de bloei, ook voor de groei. Alleen is het spectrum optimaler voor de bloei. Bij MH is dat omgekeerd. Optimaal voor groei, niet zo geschikt voor bloei. Aangezien ze meer licht nodig hebben in bloei is HPS dus goed genoeg voor beide. T-neon niet. Maar alles kan. Een setje heb je niet onder 60 euro. Toch geen HPS. Valt ook op te zoeken.

    Lumen waarden, zie op de verpakking of op google.

    150 watt hps is voldoende voorr 2 autoflowers. Maar het goedkoop willen houden en planten willen zetten die minimaal 18 uur licht nodig hebben gedurende de hele cyclus gaat ni echt samen.

    Comment


      #3
      Re: t neon of hps/hpi?

      Zou geen autoflowers binnen doen. Dan fem of reg zaden. 2 verschillende manieren van kweken. Tneon is scroggen. Kan groeien en bloeien. Hps 150 watt is niet denderend en voornamelijk voor de bloei. Ik weet niet hoog groot jou ruimte is , anders is eventueel 250 watt hps een optie. Het prettigst werkt met tneon voorgroeien en dan onder de 250 watt afbloeien. Fijne toekomstdromen. Suc6. Gr JB
      Keep em green

      Comment


        #4
        Re: t neon of hps/hpi?

        Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
        Een setje heb je niet onder 60 euro. Toch geen HPS. Valt ook op te zoeken.
        Hps setje heb je wel onder de 60 euro. Goedkoopste is 49,99.

        Iemand anders ervaring met t neon?

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Bedankt Jonkie Bonkie, wat bedoel je met fem of reg zaden? Gefeminiseerd?

        Comment


          #5
          Re: t neon of hps/hpi?

          Set bestaat uit vsa, kap met fitting en bulb. Voor zo'n 150 watter ligt de prijs rond 60 a 70 euro. Alles daaronder is ofwel 2de hands ofwel bedrog.

          Comment


            #6
            Re: t neon of hps/hpi?

            Vrouwelijke of reguliere zaden bedoelde ik idd. Onder tneon laten groeien en bloeien heb je al enige skills nodig. Btw, tneon heb je ook met 150 watt. Onder hps kan je de natuur zijn gang laten gaan. Als je dan toch een beetje opbrengst wil hebben is de 250 watt net wat doeltreffender. Die cola buds willen toch graag zoveel mogelijk licht. Denk daarbij dan wel aan de afzuiging van de ruimte. Have fun. Gr JB
            Keep em green

            Comment


              #7
              Re: t neon of hps/hpi?

              Hey JB, bedankt voor de info!

              Comment


                #8
                Re: t neon of hps/hpi?

                Gewoon ledje erboven,stuk beter

                Comment


                  #9
                  Re: t neon of hps/hpi?

                  Bedoel je een 15 watt led groeilamp? Of welke is geschikt?

                  Comment


                    #10
                    Re: t neon of hps/hpi?

                    Groot verschil tussen HPS en T-Neon is ook het aantal lumen/watt. Bij HPS is dat rond de 120/140 lumen per watt en bij T-Neon is dat 100 lumen per watt (wat ik er van begrepen heb).

                    LED ga je niet redden met je budget
                    [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

                    Comment


                      #11
                      Re: t neon of hps/hpi?

                      Dank je voor de info ip20, qua lumen valt die tneon nog wel mee dan. Heb ook wat verslagen gelezen dat het niet tegenvalt dus misschien dat ik zo eigenwijs ben om het toch te proberen. Wou eerst met spaarlampen beginnen maar dat schijnt wel tegen te vallen.

                      Waarschijnlijk moet ik hier een nieuw topic voor aanmaken, maar mijn plantje van een week oud heb ik gisteren in de zon gezet en de blaadjes zien er een beetje verschroeid uit. Heb ik haar te snel in de zon gezet?

                      Comment


                        #12
                        Re: t neon of hps/hpi?

                        De T-neon kan er ook boven zonder ventilatie. De HPS wordt erg erg warm en heeft dus verplicht goeie ventilatie nodig. De T-neon werkt door simpel de stekker in het stopcontact te steken, bij de HPS ben je nog voorschakel apparatuur nodig.

                        HPS maximaal resultaat met maximaal apparatuur
                        T-Neon maximaal resultaat met minimaal apparatuur

                        Zo omschreef iemand hier op het forum het eens
                        [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

                        Comment


                          #13
                          Re: t neon of hps/hpi?

                          Ben blij met je berichtje! Dus ook geen brandgevaar, klinkt wel steeds beter. Ik hoef ook geen kilo wiet, naar genoeg om af en toe te gebruiken bij een slapeloos nachtje tot dat de zomer weer komt, dan wou ik het buiten gaan proberen.

                          Comment


                            #14
                            Re: t neon of hps/hpi?

                            Oorspronkelijk geplaatst door ip20 View Post
                            Groot verschil tussen HPS en T-Neon is ook het aantal lumen/watt. Bij HPS is dat rond de 120/140 lumen per watt en bij T-Neon is dat 100 lumen per watt (wat ik er van begrepen heb).

                            LED ga je niet redden met je budget
                            Niet vergeten dat dieptestraling daar ook belangrijk is. Op 10-15 cm van de t-neon blijft er niet veel meer van die 100 lumen per watt over. Je bent altijd beter af met hps. Tent heb je nodig voor het effectief donker te houden tijdens de nacht, afzuiger en filter voor de geur. Ventilator voor wat luchtcirculatie. Maakt niet uit of je nu onder t-neon of hps kweekt. Stinken zal het.

                            Comment


                              #15
                              Re: t neon of hps/hpi?

                              Buiten kweken bedoel ik, niet buiten slapen

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                              Op 10-15 cm van de t-neon blijft er niet veel meer van die 100 lumen per watt over
                              Das dan weer jammer..

                              Comment

                              Bezig...
                              X