Mijn kweekkastje!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • piefmeister
    Senior Stoner
    Member
    • Apr 2011
    • 29

    #1

    Mijn kweekkastje!

    Korting op 420shop
    Hallo,

    ik ben maar weer eens begonnen aan een kweek kastje voor onder andere mijn "pepers"

    ik dacht laat ik dit maar eens met jullie delen, jullie hebben vast tips, op of aanmerkingen!

    het is een oude archiefkast met het volgende:

    lucht toevoer:
    dit is een slakkenhuis ventilator uit een oude cv ketel (gemonteerd in de kast aan de zijkant)
    die via de slangen en pvc verbonden is aan de luchtbevochtiger

    luchtvochtigheid:
    de luchtbevochtiger op het invoer kanaal deze word nog voorzien van een hygrostaat* (zelfde model als de thermostaat die al in de kas zit)

    koeling:
    peltier element met koelblokken en ventilatoren op de warme en koude kant.
    er komt nog een zelfde element aan de andere kant

    verwarming:
    2 ventilatoren boven de t-neon kappen die de hitte van de lamp naar beneden blazen.
    (Moet nog gebeuren)

    afzuiging:
    buisventilator met koolstoffilter boven in de kast

    licht:
    2x een dubbele 36 Watt t neon en 3x 20 Watt high power led stralers (nu nog 1*)
    dit alles is aangesloten op 2 10a relais welke worden geschakeld door een omron tijdrelais(komt naast de thermostaat)

    Bewatering:
    12v ruitenwisser vloeistof pompje aangesloten op een soil moisture sensor*
    die een drip irrigation setje voeden

    * leveringen uit China duren lang
    ook nog onderweg:
    12 en 230v motor regelaars


    Hier wat foto's van wat ik tot nu toe heb
    image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg
  • MEXICANO
    Junior Stoner
    Nieuw Lid
    • Aug 2014
    • 15

    #2
    Re: Mijn kweekkastje!

    mooi kassie is die van hout of metaal? zat vandaag nog op marktplaats te kijken na soortzelfde kast, zijn die roldeuren goed lichtdicht?? hier twijfelde ik aan nl...

    Comment

    • piefmeister
      Senior Stoner
      Member
      • Apr 2011
      • 29

      #3
      Re: Mijn kweekkastje!

      Oorspronkelijk geplaatst door MEXICANO
      mooi kassie is die van hout of metaal? zat vandaag nog op marktplaats te kijken na soortzelfde kast, zijn die roldeuren goed lichtdicht?? hier twijfelde ik aan nl...
      Is een stalen archiefkast en ze zijn niet lichtdicht aan de sluiting (dit heb ik Opgelost door een randje compriband)

      Comment

      • MEXICANO
        Junior Stoner
        Nieuw Lid
        • Aug 2014
        • 15

        #4
        Re: Mijn kweekkastje!

        ok top, en hoe hebbie de in en uitlaten uitgeboord of wat ? heb zelf alleen wat basis gereedschap hier in huis.. benieuwd of ik dat wel voor mekaar krijg dan, anders ga ik voor n houten..
        maar deze stalen kasten zijn echt nice!

        Comment

        • piefmeister
          Senior Stoner
          Member
          • Apr 2011
          • 29

          #5
          Re: Mijn kweekkastje!

          Met een boormachine en een dikkepeerzaag Kom je een heel eind
          popnagelboortje om voor te boren
          stappenboortje om t gat groter te maken
          en metaalzaagjes

          allemaal vrij goedkoop bij ecotools

          edit:

          ik denk dat dit topic thuis hoort in de micro
          zou iemand deze kunnen verplaatsen voor mij alstublieft
          Last edited by piefmeister; 26 August 2015, 22:57.

          Comment

          • MEXICANO
            Junior Stoner
            Nieuw Lid
            • Aug 2014
            • 15

            #6
            Re: Mijn kweekkastje!

            kijk hier heb ik wat aan, hartstikke bedankt voor de tips!! ik hou je in de gaten ben benieuwd hoe het met die t-neons gaat, had zelf led voor ogen maar orienteer nu ook andere lichtbronnen

            Comment

            • Visscher88
              Plantje
              Nieuw Lid
              • Aug 2015
              • 11

              #7
              Re: Mijn kweekkastje!

              mooie kast! heb je ook een kleine prijs impressie? wat alles ongeveer heeft gekocht. en heb je veel uit china kunnen krijgen?

              Comment

              • piefmeister
                Senior Stoner
                Member
                • Apr 2011
                • 29

                #8
                Re: Mijn kweekkastje!

                de kast: 30
                de schakelkast + inhoud 10 euro op MP en de rest van m'n werk
                thermostaat, hygrostaat, soil humidity sensor, leds, motor regeling 60 euro uit China
                lampen +afzuiging 140 euro bij de growshop
                voor de rest is alles afkomstig uit kapotte apparaten (die haal ik altijd uit elkaar voordat ik ze weg gooi)

                Comment

                • Dkuttekop
                  Son of the Bong
                  MemberLucky Member
                  • Jul 2015
                  • 416

                  #9
                  Re: Mijn kweekkastje!

                  De kast zal zichzelf moeten bewijzen, punt van kritiek is toch zeker het licht. Mag meer zijn, maar ook lager, dichter op de planten. Succes!
                  Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                  Comment

                  • piefmeister
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Apr 2011
                    • 29

                    #10
                    Re: Mijn kweekkastje!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dkuttekop
                    De kast zal zichzelf moeten bewijzen, punt van kritiek is toch zeker het licht. Mag meer zijn, maar ook lager, dichter op de planten. Succes!
                    Er komen nog 2 20watt ledstralers bij en de hoogte verstelling (raammechanisme van een auto) word er nog in gelast!

                    Comment

                    • Francoisca
                      Wicked Stoner
                      420 MemberMemberLucky Member
                      • Apr 2014
                      • 251

                      #11
                      Re: Mijn kweekkastje!

                      Ik heb ook dezelfde kast staan. Bij mij liggen wel twee legplanken in, daarmee kan je de hoogte regelen voor je planten.
                      In plaats van het licht te verplaatsen. Zorgt wel voor meer stress voor de planten.

                      Werk momenteel ook met een ijzeren kast, had ook problemen met licht inval.
                      Daar ik niet stealth kweek heb ik het opgelost met wit-zwart folie en wat klittenband.
                      Aan de hand van de folie zie ik ook of ik onderdruk of overdruk heb in mijn cabine.
                      Cabin alle 2.jpgCabin wit-zwart folie open.jpgCabin wit-zwart folie.jpg

                      Succes nog.
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...mby-Hash-maken

                      Comment

                      • MEXICANO
                        Junior Stoner
                        Nieuw Lid
                        • Aug 2014
                        • 15

                        #12
                        Re: Mijn kweekkastje!

                        teeerring die wordt nice... zie m nou al voor me! ben benieuwdd!

                        Comment

                        • MEXICANO
                          Junior Stoner
                          Nieuw Lid
                          • Aug 2014
                          • 15

                          #13
                          Re: Mijn kweekkastje!

                          hoe hebbie die led chip aangesloten btw?

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          je mot me ff helpen haha heb me elektro opleiding niet afgemaakt nl.. maar nu heb ik ook van die led cobs besteld + fans+reflectoren en heatsinks, nou heb ik nog een driver nodig, hoeveel watt heeft deze nodig? het totale watt van alle leds opgeteld en dat minimaal, of het verbruik van 1 stuk en kan je meerdere leds aansluiten op 1 driver uberhaubt?

                          je heb me echt op ideeen gebracht kerel gracias, nu ga ik er gewoon voor ik koop benodigd gereedschap en ga lekker klussen ! :p


                          ik zal vast wel weer wat vergeten zijn....... hahaha komt wel dan weer......

                          Comment

                          Bezig...