Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LV van de uitgaande lucht verlagen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LV van de uitgaande lucht verlagen.

    Korting op 420shop
    Beste,

    Aangezien het dit jaar al heel vroeg frisser word gaat de tent hier even naar de winterkamer verhuizen.
    Nu, daar heb ik de temp. beter onder controle, maar zit ik wel nog met een probleem.

    Het is tevens de slaapkamer, dus de warmte van de lamp houdt ook de kamer wat warm (ecologisch?). Zo heb ik vorig jaar geen enkele keer m'n chauffage in die kamer moeten aanzetten.
    Enige probleeem is nu dat de lucht die uit de tent word gezogen (inlaat is passief) zeer vochtig is (logisch). Het raam staat s' nachts open, maar ik zou het graag overdag toedoen. Maar dan zitten we met het probleem dat de lv in de kamer oploopt, de ramen bedampen en ik plots een vochtvlek krijg boven het raam (dat stukje muur word steeds nat door de verdamping op het raam).

    Bestaan er spullen of manieren om deze uitgaande lucht eerst nog eens met iets te zuiveren? Zodat de lv niet stijgt, en ik terug met een gerust hart kan slapen (aangezien zo'n hoge lv ook niet gezond is voor mij).
    Grtz.
    Stap voor stap geraken we er wel.

    #2
    Re: LV van de uitgaande lucht verlagen.

    http://www.allekabels.nl/na/7184/126...oRkaAlrT8P8HAQ

    Comment


      #3
      Re: LV van de uitgaande lucht verlagen.

      Maak het raam goed schoon met een fijn sopje, en zet het daarna in de wax. (autowax)
      Even goed uitpoetsen en er blijft geen druppie water meer op staan.
      Dit doet evenwel niks aan de vochtigheid, daarvoor zul je het raam op een kier moeten laten en de kachel aan.

      Werkt trouwens ook zeer goed bij je autoruiten.
      Buitenkant in de wax en je hebt geen last van de regen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: LV van de uitgaande lucht verlagen.

        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        Maak het raam goed schoon met een fijn sopje, en zet het daarna in de wax. (autowax)
        Even goed uitpoetsen en er blijft geen druppie water meer op staan.
        Dit doet evenwel niks aan de vochtigheid, daarvoor zul je het raam op een kier moeten laten en de kachel aan.

        Werkt trouwens ook zeer goed bij je autoruiten.
        Buitenkant in de wax en je hebt geen last van de regen.
        Hehe, ik zal het eens proberen op de wagen dan

        Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
        Bedankt! Nog wel even opzoeken waar de lucht dan uiteindelijk uit gaat, want dat zie ik niet op die foto.
        Op Amazon vind je er blijkbaar al vanaf 6 euro, daar eens gaan rondneuzen.

        Merci!
        Stap voor stap geraken we er wel.

        Comment


          #5
          Re: LV van de uitgaande lucht verlagen.

          Als de muren vochtig worden door de hoge LV dan zit het er ook dik in dat je last gaat krijgen van schimmels. Dat lijkt me niet veilig in een slaapkamer inderdaad.

          De lucht naar buiten is het makkelijkst. Een ontvochtiger zou ook kunnen, maar die zijn wel wat prijzig. Niet alleen qua aanschaf maar ook in het gebruik door een hoge stroomrekening.

          Misschien kun je iets maken dat de uitblaas door een kier het raam uit gaat en waarmee je die kier dan voor de rest afdekt?

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Re: LV van de uitgaande lucht verlagen.

            Bedankt! Nog wel even opzoeken waar de lucht dan uiteindelijk uit gaat, want dat zie ik niet op die foto.
            Op Amazon vind je er blijkbaar al vanaf 6 euro, daar eens gaan rondneuzen.

            Merci!
            De lucht komt via de deksel van de condensbak naar buiten. Er zijn versies waar je een koelelement in kan leggen, deze werken een stuk beter. Het berust namelijk op het principe dat er waterdamp condenseert als warme, vochtige lucht tegen een koeler oppervlakte aan komt. Het water uit zoon condensbak is dan ook in feite gedestileerd water, prima voor de strijkbout of als basis voor voedingswater. Je hebt dan namelijk een hele lage basis ec van het water, dus kunnun er meer ,voor de plant bruikbare, zouten opgelost worden.

            Comment

            Bezig...
            X