Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afzuiging en lucht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Afzuiging en lucht

    je aanzuiggaten moeten 3 keer de opp van je afzuiger hebben qua opp dus reken eerst jouw opp it met pi(3,14) x r(straal)kwadraat maar ga er maar van dat je max 60% van je debiet overhoudt envermijdt bochten
    gr, rich

    Comment


      #47
      Re: Afzuiging en lucht

      Oorspronkelijk geplaatst door rich30 View Post
      je aanzuiggaten moeten 3 keer de opp van je afzuiger hebben qua opp dus reken eerst jouw opp it met pi(3,14) x r(straal)kwadraat maar ga er maar van dat je max 60% van je debiet overhoudt envermijdt bochten
      gr, rich

      Dank voor je reply

      Heb hier goede hulp ontvangen om het op te lossen

      http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...mte-t8066.html

      misschien kan deze thread je op weg kan helpen, in ieder geval een stuk minder rekenwerk.

      Kristel

      Comment


        #48
        Re: Afzuiging en lucht

        kan je de lucht die je normaal naar buiten afvoert
        via het koolstoffilter niet laten circuleren in de kweek ruimte of moet je het perse
        naar buiten afvoeren

        Comment


          #49
          Re: Afzuiging en lucht

          tuurlijk naar buiten want die lucht is warm en gebruikt.volgens mij is binnen kweken niet jouw ding

          Comment


            #50
            Re: Afzuiging en lucht

            ben nog even aan het zoeken wat het beste is
            woon in n hoek huis en heb n garage waar ik in wil gaan kweken
            alleen lopen er veel mensen langs die garage
            dus moet de afvoer van gebruikte lucht ergens kwijt

            Comment


              #51
              Re: Afzuiging en lucht

              garage is prachtigplaats een pijp op je dak en je heb nergens last van.liefts pijp 20.en je zou ook een gisoleerd hok kunnen maken in je garage.een maatje van me had ook een garage gehuurd.hij zei kom effe kijken.wat later,ik staa daar ;waar zit hier het stopcontact/EN WAAR IS JE WATER AANSLUITING?.HAD DIE LUL ZOMAAR WAT gehuurd zonder eerst te kijken.

              Comment


                #52
                Re: Afzuiging en lucht

                maakt een afzuiger veel geluid wanneer die aan staat? in verband met boven en onder buren.. zouden zij iets horen?
                wat kan er eventueel gedaan worden aan dat geluid?

                en kan iemand mij aub vertellen wat voor afzuiger en filter ik best zou nemen voor een kast van 100x100x200cm?

                ben van plan om een tentje samen te stellen op growpalace.com en daar moet je kiezen tussen verschillende vantilators en filters enz..
                ik hoop dat iemand mij kan helpen
                Last edited by next; 24 August 2010, 02:38.

                Comment


                  #53
                  Re: Afzuiging en lucht

                  hoi. is zo een afzuiging wel nodig is 2 goede ventilators niet voldoende

                  Comment


                    #54
                    Re: Afzuiging en lucht

                    Natuurlijk is het niet nodig om een afzuiger met filter aan te schaffen. Waarom zou je voorkomen dat je huis lekker naar wiet ruikt? Wellicht vinden de buren het ook wel lekker ruiken en zo niet dan krijg je hooguit bezoek van de "blauwjassen". Dan ben je je kweekspulletjes kwijt en gelast de woningbouwvereniging je wellicht je huis te verlaten. Dus het is niet echt nodig om een filter aan te schaffen.

                    Comment


                      #55
                      Re: Afzuiging en lucht

                      Oorspronkelijk geplaatst door next View Post
                      maakt een afzuiger veel geluid wanneer die aan staat? in verband met boven en onder buren.. zouden zij iets horen?
                      wat kan er eventueel gedaan worden aan dat geluid?

                      en kan iemand mij aub vertellen wat voor afzuiger en filter ik best zou nemen voor een kast van 100x100x200cm?

                      ben van plan om een tentje samen te stellen op growpalace.com en daar moet je kiezen tussen verschillende vantilators en filters enz..
                      ik hoop dat iemand mij kan helpen
                      Afzuigers hang je op aan rubber ringen, waardoor trillingen (contactgeluid) worden beperkt. Er zijn zelfs afzuigers (ik dacht van het merk Silent Air), waarvan de motor in de box ook in rubber ringen ophangt. Dus geluid kun je beperken.
                      De grootte (vermogen) van je ventilator moet je afstemmen op het aantal watts van de lampen. Een vuistregel: 600 watt HPS heeft zo'n 600 m3 afzuiger nodig, je filter moet ook zo'n 600 m3 bedragen, liefst zo'n 20 % meer.(i.v.m. bochten) Werk je met TL of SL met bijvoorbeeld 400 watt opgenomen vermogen, dan is de helft aan afzuigcapaciteit, dus 200 m3 ook voldoende, omdat TL of SL veel minder warmte afgeven.
                      Een ervaringsregel: stugge (lucht)afvoerbuizen (grijze PVC) geven minder geluid dan slappe aluflex/combideck-verbindingen.

                      Comment


                        #56
                        Re: Afzuiging en lucht

                        heej mensen , een latertje,,
                        heb een 180watt slakkenhuis ventilator uit mijn afzuigkap zit ook al gelijk 3standen op haha
                        alleen lees ik nu dat je naar je wattage van de lampen uit moet gaan maar ik weet niet precies hoeveel kuub per uur die afzuiger kan
                        iemand een formule achter de hand toevallig zou relax zijn
                        peace baf

                        Comment


                          #57
                          Re: Afzuiging en lucht

                          Oorspronkelijk geplaatst door baffie View Post
                          heej mensen , een latertje,,
                          heb een 180watt slakkenhuis ventilator uit mijn afzuigkap zit ook al gelijk 3standen op haha
                          alleen lees ik nu dat je naar je wattage van de lampen uit moet gaan maar ik weet niet precies hoeveel kuub per uur die afzuiger kan
                          iemand een formule achter de hand toevallig zou relax zijn
                          peace baf
                          180Watt?!
                          Jemig wat veel, je bedoeld misschien 180m3??
                          Er is volgens mij geen formule voor aangezien iedereen een andere
                          situatie heeft.

                          Greetz!

                          Comment


                            #58
                            Re: Afzuiging en lucht

                            wee ik heb een half jaar geleeje 2ehands pakketje bijgekocht en daar zat dit gekke dingetje bij in de doos van de fancontroller..
                            101_1624.jpg
                            soort thermostaat? dunno man help ff wat is het en wat doet het en waarom zou het dat moeten doen

                            Comment


                              #59
                              Re: Afzuiging en lucht

                              Dat ding zet je in je tent op tophoogte. die spiraal meet de temperatuur. De stelknop is om die gewenste temp in te stellen. Als de temp boven de ingestelde waarde gaat dan gaat de afzuiging op maximum.

                              Comment


                                #60
                                Re: Afzuiging en lucht

                                haha ja een 180watt zo staat het er.
                                was aan het lezen zag ik ineens iemand met mijn zelfde idee haha was ik hetzelf vergeten dat ik hier gereageerd had
                                heb hem al een tijd geleden afgemaakt, werkt perfekt en deze heb ik ook opgehangen aan rubber.
                                hij werkt goed en hard kan die gaan!!!! haha beter teveel dan teweinig toch!

                                peace

                                Comment

                                Bezig...
                                X