Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

afzuiging in een 120x120x200tentje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    afzuiging in een 120x120x200tentje

    Korting op 420shop
    hey medekwekers.

    ik ben deze week begonnen met mijn eerste kweek.

    vanavond ga ik de tent voor de eerste x opbouwen.

    ik gebruik een box afzuiger 500m3
    http://www.eugrowshop.eu/nl/luchttec...alenbox-550m3/
    (niet hier aangeschaft wel hetzelfde type)

    aangezien de box me vrij groot lijkt om in de tent te hangen vroeg ik mij het volgende af.
    wat is de beste opstelling?

    ben heel even creatief geweest en hoop dat dit een beetje duidelijk is:


    Naamloos.jpg

    EDIT: de blauwe lijntjes tussen de apparatuur moeten afzuigslangen voorstellen

    ik heb meerdere kweekverslagen gelezen maar kon deze info niet direct vinden.
    ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

    #2
    Re: afzuiging in een 120x120x200tentje

    Er is geen beste manier denk ik, er zijn wel verschillende manieren en iedereen doet wat hem het beste uitkomt.
    Je kunt zelfs de afzuiger buiten de tent doen, en daar de filter op zetten, zodat je door de filter blaast.
    Dan staan ze allebei buiten de tent.
    In dat geval moet je alleen de grof filter (die hoes die er omheen zit) in je filter frommelen zodat grove deeltjes daardoor opgevangen worden.
    Alles heeft z'n voor- en nadelen. Je begrijpt dat als alles buiten de tent staat dat het wat meer lawaai maakt.

    Lucht afzuigen doe je om warmte kwijt te raken.
    Een kwestie van een paar uur testen dus, om te zien welke methode bij jou werkt zodat de temperatuur ruim onder de 30 graden blijft.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: afzuiging in een 120x120x200tentje

      Ik zou de box zeker buiten de tent zetten destemeer ruimte voor de planten

      Comment


        #4
        Re: afzuiging in een 120x120x200tentje

        als de filter maar in de tent hangt is het goed.let wel op met de lengte van je afblaas slang hoe langer ie is hoe slechter je motor gaat werken,zet je tent zo dicht mogelijk bij het raam of gat of weet niet wat,waar je de warme lucht uit je tentje weg gaat blazen. dus blaas je uit door bv een bovenraampje ze de tent dan zo dicht mogelijk in de buurt van dat raam.
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #5
          Re: afzuiging in een 120x120x200tentje

          Uitblazen naar buiten in de winter geeft wel een condenswolk! Dat is dan zoiets als een uithangbord:"kijk ik kweek".+

          Comment


            #6
            Re: afzuiging in een 120x120x200tentje

            Of ik was m'n kleren heel erg vaak..
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: afzuiging in een 120x120x200tentje

              Hobby friturist.

              Comment


                #8
                Re: afzuiging in een 120x120x200tentje

                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Er is geen beste manier denk ik, er zijn wel verschillende manieren en iedereen doet wat hem het beste uitkomt.
                Je kunt zelfs de afzuiger buiten de tent doen, en daar de filter op zetten, zodat je door de filter blaast.
                Dan staan ze allebei buiten de tent.
                In dat geval moet je alleen de grof filter (die hoes die er omheen zit) in je filter frommelen zodat grove deeltjes daardoor opgevangen worden.
                Alles heeft z'n voor- en nadelen. Je begrijpt dat als alles buiten de tent staat dat het wat meer lawaai maakt.

                Lucht afzuigen doe je om warmte kwijt te raken.
                Een kwestie van een paar uur testen dus, om te zien welke methode bij jou werkt zodat de temperatuur ruim onder de 30 graden blijft.
                even getest en idd ook omdat de afzuiger vrij groot is toch gekozen deze buiten de tent te plaatsen.

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                Uitblazen naar buiten in de winter geeft wel een condenswolk! Dat is dan zoiets als een uithangbord:"kijk ik kweek".+
                de afzuiging is aangesloten op de ventilatie van het huis, en valt totaal niet op

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                ik heb mijn antwoord. er mag een slotje op dit topic

                Comment


                  #9
                  Re: afzuiging in een 120x120x200tentje

                  Dat kun je zelf doen je topic sluiten.
                  Dacht links onder ergens.

                  Comment

                  Bezig...
                  X