Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aansluiting ballast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    aansluiting ballast

    Korting op 420shop
    Attached Files

    #2
    Re: aansluiting ballast

    L = Phase
    N = neutraal
    E = aarde

    Omdat het wisselstroom is maakt het eigenlijk niet uit welke draad vanaf de lamp je in de L of N steekt.





    https://www.google.com/url?sa=t&rct=...xQEIBB4zZo6yZQ
    Last edited by FlintStoned; 15 November 2015, 13:34.

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: aansluiting ballast

        Dat kruis is de verbruiker, de lamp. Kan je opzoeken in google. Elektrisch schema, symbolen. Als je zekerheid wilt koop je je best een plug and play evsa.

        Comment


          #5
          Re: aansluiting ballast

          Ik had nog een vraag, maar om geen nieuwe topic te starten ga ik hem hier stellen
          hoe weet je of een ballast stuk is of werkt?
          ik heb alles aangesloten en het werkt, maar had even ervoor tijdens het uittesten met men stomme kop de stekker ingestoken zonder dat het uiteinde op de lamp aangesloten was en de puntjes hadden elkaar even geraakt. Ik hoorde het even vonken, maar er was geen kortsluiting in huis want alles bleef werken in huis. Was ff schrikken ��nZou het effect gehad hebben op de ballast?
          nu zit de lampenkap en lamp eraan vast en start die mooi op, maar wil toch weer even zeker zijn
          groeten

          Comment


            #6
            Re: aansluiting ballast

            zoals het mij is uitgelegd,start een evsa niet meer op als ie stuk is.oude magneetbalasten,gaan meer stroom verbruiken,en worden warmer,een evsa gaat gewoon uit,als ie niet meer goed is.
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment


              #7
              Re: aansluiting ballast

              Sorry dat ik het zeg, maar je verhaal van de rakende draadjes is geeft een heel onbekwame indruk. Wie steekt nu de stekker van de ballast in het stopcontact zonder dat de lampkap is aangesloten? Je hebt duidelijk een gebrek aan inzicht in veiligheid...
              Ik hoop voor je medebewoners en buren dat je weedfantasie goed afloopt. Maar eerlijk gezegd is zo onbekwaam en onbewust omgaan met elektriciteit heel dom. Je moet duidelijk veel meer lezen over kweken en veiligheid.
              Handen in de lucht en groeten aan je tante...

              Comment

              Bezig...
              X