Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweekhok 1.0 150-300w tneon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kweekhok 1.0 150-300w tneon

    Korting op 420shop
    Een goed begin is het halve werk dus tijd om voor de verandering een degelijke kweekkast te bouwen.
    Na wat rondkijken en op advies van onderandere flintstoned hebben we wat dingen aan het traditionele plan verandert en wat van het eerste werk verzet.


    De kast word gemaakt van:
    Vurenhouten frame (44x44) vastgemaakt met van die balkverbinders en aan de buitenrand extra verstevigt met metalen plaatjes.
    De houten platen halen we van oude kledingkasten ed.


    Verlichting:
    In de groeiperiode 1x tneon 2x75w en in bloei een tweede set + wat spaarlampen.

    Lucht:
    Een metalenkist afzuiger+variac 250m3 of 500m3 <voor hps misschien ooit).
    Can koolstoffilter 300 of 500m3.
    en voor de zekerheid zoon poederblusser van 1-3kg als die goed zijn.

    De kast word 150x100x80 we zijn nu bezig met het frame inelkaar zetten en dan kijken hoe we het uiteindelijk vorm gaan geven het aansluiten van de afzuiging zullen we laten doen door iemand die daar handig mee is of zelf eerst heel goed uitzoeken hoe je dat precies doet.
    nu maar hopen dat het allemaal werkt in de praktijk updates en fotos volgen.

    alle opmerkingen en kritiek/tips zijn welkom IMAG0005.jpgIMAG0004.jpg

    #2
    Re: kweekhok 1.0 150-300w tneon

    Veel klusplezier, we kijken mee.

    Comment


      #3
      Re: kweekhok 1.0 150-300w tneon

      Ik kom ook koekeloeren!
      Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

      Comment


        #4
        Re: kweekhok 1.0 150-300w tneon

        En ineens een brandblusser erbij, netjes!

        Ben ook benieuwd naar de klustalenten van mijn mede forum mensen. Laat maar komen die foto's.
        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

        Comment


          #5
          Re: kweekhok 1.0 150-300w tneon

          Hou goed in de gaten dat je Tneon set toch best nog wel wat warmte geeft. Zeker als je 4X75w gaat draaien. Iedereen roept altijd dat Tneon weinig warmte afgeeft, maar gezien de afmeting van je kast geeft dat zeker in de zomer kans op te hoge temperaturen. Ik heb deze setting ook geprobeerd maar moest vanwege de temp. Op led overstappen. Zorg in ieder geval voor voldoende afzuiging.
          Anyway, succes met de bouw. Ik kijk ff mee.

          Grtz, Ron

          Comment


            #6
            Re: kweekhok 1.0 150-300w tneon

            update 27/11

            Met het juiste gereedschap gaat het allemaal een stuk beter en het frame staat bijna inelkaar,
            we vinden het best goed gelukt en ik denk dat het stevig gaat worden.
            Nu nog even plaaten regelen en de definitieve indeling bedenken.
            ik heb een tneon armatuur +2 groei en 2 bloei lampen en dat word voorlopig het licht.
            tnx ron, aan de afzuiging heb ik gedacht want het is belangerijk dat het stil en goed is.
            Dan kom ik uit op de 500m3 - 1000m3 softbox met een variac. als er een beter alternatief is hoor ik het graag.
            het frame is niet helemaal recht want het zit nog niet aanelkaar. laten we hopen dat het geen problemen oplevert.
            er komt nog kit en folie op.
            vaperke ik denk dat het een 1kg automatishe poederblusser word al heb ik geen idee hoe goed dat werkt,
            een Mabo is al weer een stuk duurder ik wil niet overkill gaan maar gewoon zoals de meeste kwekers beginnen.


            IMAG0007.jpgIMAG0008.jpgIMAG0010.jpgIMAG0012.jpgIMAG0008.jpgIMAG0009.jpgIMAG0011.jpgIMAG0012.jpg

            Bedankt voor het meekijken
            Last edited by Feyenoord1908; 26 November 2015, 23:44.

            Comment


              #7
              Re: kweekhok 1.0 150-300w tneon

              Gaat goed komen als ik dat zo zie. 1kg poederblussers zijn wel nice. zit een klein glazen buisje op met vloeistof, als die door de hitte knapt, begint hij met sproeien. Gaat bij een vergelijkbare temperatuur als die Mabo. Mabo is iets krachtiger. Ik heb 1kg in de tent en 1 kg boven de tent waar de electra ligt, geeft me iig veilig gevoel. Als ik weer wat geld over heb, hang ik er nog wat bij aan brandblussers, kun je nooit genoeg hebben denk ik dan maar. Toch, met t-neon, wat ik ook heb, is het allemaal niet zo spannend als met HPS en VSA wat niet helemaal lekker is aangesloten.

              Succes!
              Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

              Comment


                #8
                Re: kweekhok 1.0 150-300w tneon

                Ja ik ga gewoon niet teveel kloten gelukkig maar ik me geen zorgen om die plug en play tneon. kan je niet veel fout aan doen lijkt me eerder de afzuiger als ik faal met aansluiten.
                ik zat te denken om een super simpele goedkope variac http://www.elektrodump.nl/617-thickb...lt/Philips.jpg < aan laten sluiten door iemand met veel verstand hiervan!
                die fancontroller van eugrowshop lekker plug en play, maarja dan mag je volgensmij niet onder de 30% dimmen en met deze variac zou dat moeten kunnen.
                met deze componenten zou ik wel veilig stil en redelijk effectief moeten kunnen kweken.

                nog een vraagje over een schakelklok. kan ik zoon goedkope gebruiken of smelten de contact punten vast en moet ik met relais gaan werken ?
                gaat om de lampen de afzuiger moet altijd blijven draaien lijkt me.


                groet

                Comment


                  #9
                  Re: kweekhok 1.0 150-300w tneon

                  Ik zou eerlijk gezegd een kant en klare afzuiging nemen: https://www.desjop.nl/nl/a/combinati...9#.VlhCx4StGbU
                  desnoods (heb ik momenteel zelf): https://www.desjop.nl/nl/a/combinati...150m_/43/18627
                  Als je echt stilte wil en echt heel zachtjes wilt kunnen afblazen kan je zelf wat maken inderdaad, of laten maken, heb je deze groei unit dan ergens staan waar mensen erbij kunnen?

                  Ik heb voor de T-neon gewoon bij de welkoop een goedkope schakelunit gehaald, wel de beste die ze hadden, maar was alsnog maar 10 eu ofzo. Kan voor 1 T-neon lamp prima. Zijn meer mensen die het zo doen zonder problemen.

                  IK zit nu wel te denken aan een t-neon met 4x55w, dat zou ook nog geen probleem geven, maar wellicht dat ik dan alsnog over ga op davin dv12. Maar je kan zeker een goedkope nemen, ik heb die van mij in een stalen kistje gelegd voor het geval er iets gebeurd en een blusser erboven. Maar iedereen die ik heb gesproken zegt dat dit overkill is en dat je met deze setup geen zorgen hoeft te hebben.
                  Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                  Comment


                    #10
                    Re: kweekhok 1.0 150-300w tneon

                    Qua brandblusser kun je best voor de Fire Knock out gaan.
                    http://www.brandblussercentrale.eu/n...ser-schuim-16/

                    Comment


                      #11
                      Re: kweekhok 1.0 150-300w tneon

                      Ziet er ook heel goed uit, dat filmpje ook, werkt goed.
                      Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                      Comment


                        #12
                        Re: kweekhok 1.0 150-300w tneon

                        MABO geniet mijn voorkeur, vooral vanwege de afmetingen. Een blus bal ( http://www.weespreventief.nl/afo-aut...--p-16535.html ) is ook een prima investering.

                        Comment

                        Bezig...
                        X