Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help mij!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help mij!!!!

    Korting op 420shop
    hallo mensen, ik weet het echt niet meer

    graag wil ik een growbox bouwen op kleine schaal voor in me kamer, k zat zelf met de afmetingen 0,5X0,5X1,5 in me hoofd ma weet eigelijk niet of dit wel voldoet.

    ik hoopte er een plantje of 4 a 5 in kwijt te komen.

    en ik weet dat ik het beste gebruik kan maken van natrium hoge druk lampen ma ik weet niet of ik dan better kan gaan voor 250W of 400W

    ik weet verder wel zo ongeveer hoe ik de lucht toe en afvoer moet installeren (invoer laag uitvoer hoog en tegeovergesteld) ma ik weet bijgod niet waar ik een fatsoenlijke set kan uithalen met koolstoffilter voor mijn afmetingen.

    eigenlijk ben ik dus een mega fucking NOOB en laat jullie mijn kast samen stellen
    en als je een site of afbeelding hebt zou ik het graag zien

    dus HELP MIJ!!!!!

    Mvg The ChroniC

    #2
    hallo chronic, kdenk dat uw afmetingen wat te klein zijn, voor 4a5 planten ,met uw afmetingen had ik aan 1plant of max 2 gedacht. best zal je ze dan maar een week of 2 laten voorgroeien, en dan in bloei zetten of kdenk dat je problemen gaat krijgen qua hoogte en breedte van uw hok.
    Voor een koolstoffilter en afzuigsysteem check even www.growshopalien.com


    Mvg lacoste_18

    Comment


      #3
      ok de afmetingen zijn niet iedeaal maar je kunt ze toch rustig wat dichter op elkaar zetten ofniet???
      en hoogte is dus te manipuleren met groei en bloei

      ma ik heb dus niet meer ruimte als dit, ma wat zouden jullie dan hebben gedaan met deze ruimte??? echt ma 2 plantjes of is er misschien een andere veel goedkopere manier wat heel goed werkt voor mijn kleine schaal
      Last edited by The ChroniC; 27 March 2009, 15:00. Reden: dummie

      Comment


        #4
        Hay The ChroniC,

        een 400watter op zo'n kleine oppervlakte is zogoed als zinloos. Je bent beter af met een 250watter.
        Of je nu 2 of 4 plantjes in je kast zet, er zal niet veel verschil zijn qua opbrengst. Als je er 2 planten zet dan gaan zij proberen een zo groot mogelijk bladerdek aan te maken en dus ook licht op te vangen. Dat licht hebben ze nodig voor de fotosynthese. 4 plantjes doen net hetzelfde, maar hebben dan allen de helft minder plaats.

        Om ruimte te besparen kan je door je filter blazen.
        Attached Files

        Comment


          #5
          super uitleg, snap all1 het blazen via de filter niet echt en ben niet van plan om te voeden puur water en ook geen meters en die zeiver.

          gewoon grond met een redelijk ph en planten maar

          Comment


            #6
            hahaha dat filter moet toch in het hok, en dan pas de ventilator, zoals op de tekening werkt ie niet hoor, de lucht moet door het filter heen gezogen worden en niet er doorheen geblazen worden.

            groet

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door The ChroniC View Post
              super uitleg, snap all1 het blazen via de filter niet echt en ben niet van plan om te voeden puur water en ook geen meters en die zeiver.

              gewoon grond met een redelijk ph en planten maar
              Als je afgezuurd water met voeding en het meten van waardes "zeiver" noemt, dan denk ik dat je oogst ook "zeiver" wordt. Als je met "puur water" kraantjeswater bedoeld, dan is de PH te hoog en zullen de voedingsstoffen slecht worden opgenomen. Je kunt eventueel voorbemeste grond nemen, maar ook deze zal een keer uitgeput raken.

              Meten is weten !
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


                #8
                er komt dus echt heel veel bij kijken

                ma wnnr komt er eens iemand die mij fatsoenlijk opsomt hoe het dan wel moet???

                Comment


                  #9
                  Ik kom ook nog je schoenveters strikken !

                  Vragen mag altijd, maar ik (en ik ben waarschijnlijk niet de enige) vind dat je ook wel de zoekfunctie mag gebruiken !

                  Er zijn zo veel verslagen van het bouwen van een hok en het kweken vanuit zaad of stek (met volledige schema's) dat je vast wel nuttige info kunt vinden !

                  Bijv. hier : http://jointjedraaien.nl/wietforum/f28/



                  [edit] Sorry, misschien een beetje bot gereageerd, maar ik vind registreren op een forum en meteen vragen beginnen te stellen, die je dan ook nog beantwoord krijgt om vervolgens te gaan klagen, net zoiets als naar de hoeren gaan en er dan meteen bovenop springen, om vervolgens te zeggen dat je toch liever een ander had gehad. Meestal kom je binnen, lees je de f.a.q., stel je jezelf voor, en kijkt dan wat rond. Vind je dan niet wat je zoekt dan kun je nog altijd vragen. Het valt mij gewoon op dat er veel mensen zijn die voor de makkelijke weg kiezen.[/edit]
                  Last edited by Flip Hasjkip; 27 March 2009, 18:56.
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door hobbyist View Post
                    hahaha dat filter moet toch in het hok, en dan pas de ventilator, zoals op de tekening werkt ie niet hoor, de lucht moet door het filter heen gezogen worden en niet er doorheen geblazen worden.

                    groet
                    Gaat wel hoor. Er zijn er veel die door de filter blazen, werkt even goed, je bespaart ruimte en je dempt het geluid. ENige nadeel is wel dat je filter beetje minder lang zal meegaan.

                    Ik had er eerst ook mijn twijfels over, daarom dit topic:
                    hier zie je hoe

                    Alleen, nu ik dat dat toppic herlees zie ik dat er heel wat foute informatie instaat. Als je me absoluut niet geloofd dat het wel degelijk werkt, dan ga ik at dieper graven. Ik moet en zal met een bevestigend aantwoord op de proppen komen

                    Greetz,
                    zion

                    Comment

                    Bezig...
                    X