Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koolstoffilter buiten kweektent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Koolstoffilter buiten kweektent

    Korting op 420shop
    Beste JD leden,


    Ik ben mijn DP120 (120 x 60 x 120) aan het opstellen in een schuur. Ik heb al het materiaal wat ik nodig heb. Nu bij het inrichten van de tent wil ik het liefst geen koolstoffilter aan de binnenkant hebben. Ik hoorde dat het mogelijk was de koolstoffilter buiten de tent te kunnen plaatsen. Hiervoor zou de lucht door de koolstoffilter heen moeten worden geblazen. Klopt dit, en is dit dus mogelijk? Brengt dit negatieve gevolgen met zich mee?

    Mijn professioneel ontwerp

    Click image for larger version

Name:	image(7).jpg
Views:	1
Size:	59,0 KB
ID:	1183719
    (Onderste is normaal, boven is alternatief)

    In deze ruimte gaat het gebeuren. (Bij de zelfgemaakt tafel heb ik inmiddels de poten zo'n 45 cm doorgezaagd. De foto klopt dus niet helemaal. De softbox staat er inmiddels ook al onder, maar is nog aan nergens aangesloten).

    Click image for larger version

Name:	image(8).jpg
Views:	2
Size:	33,4 KB
ID:	1183720


    Thanks

    #2
    Re: Koolstoffilter buiten kweektent

    Is goed te doen houd er wel rekening mee dat je nu ook stof van binnen naar buiten blaast.
    Even de stofdoek er afhalen en erin stoppen misschien moet je dat nog beetje op maat maken

    Je kan ook een soort zak maken van de stofdoek en deze over de aan zuigpijp vastzetten is zelfde idee.

    Wel zorgen dat je alles goed afplakt en er geen valse lucht kan ontsnappen voordat het door de filter is geweest !

    Goed over nagedacht om dat tentje hoger te zetten scheelt weer een hoop bukken.

    Succes

    Comment


      #3
      Re: Koolstoffilter buiten kweektent

      Zou wel een paar uur test draaien met het licht op full power om te zien of de temperatuur goed blijft.
      Zoveel slang aan de afzuiger kost ook veel capaciteit.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Koolstoffilter buiten kweektent

        Dank! Ik ben op dit moment ook bezig op dit via deze methode te doen. De slang binnen de tent heb ik ook nog een kous om heen gedaan zodat er minder sof in de filter komt. Mijn vader blijft er verbaast onder. Dit natuurlijk omdat de filter nu het tegenovergestelde moet doen

        Comment

        Bezig...
        X