Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een zonnepaneel voor kweekruimte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Een zonnepaneel voor kweekruimte

    Korting op 420shop
    Hallo, ik ben vanplan om een kweekruimte te maken wat word verlicht door energie van een zonnepaneel,
    dus ik zou een zonnepaneel willen kopen via aliexpress of waar weet ik nog niet en willen koppelen op een batterij die opslagruimte maakt voor de energie van de verlichting. Dit is maar een gedacht wat in mij opwam maar is dit mogelijk ? Heeft iemand hier meer verstand/ervaring mee ?

    #2
    Re: Een zonnepaneel voor kweekruimte

    Jahoor, als jij een KiloWatt aan zonnepanelen ophangt met een aantal dikke accu's dan kun je daar best een lampje op draaien.
    Paar maandjes geleden is er een broodkwekert opgepakt die ook op zonne-energie draaide met LED verlichting, en als die het kan, dan kan iemand met 1 lampje het ook.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Een zonnepaneel voor kweekruimte

      In deze tijd zou een klein aantal of een enkel paneel ook niet meer zozeer opvallen denk ik!
      Je ziet ze steeds meer ingezet worden bij koi vijvers, drinkbakken voor koeien in de wei, etc.

      Jaren geleden heb ik een verdiept in de materie voor op een camper om niet afhankelijk te
      zijn van een camping, moest toen nog een paneel hebben van 150x150 cm om alleen
      al een klein koelkastje en een waterpompje aan de praat te houden!

      Een jaar of 5 later was dat nog 0,8 vierkante meter, dat was ook niet het probleem,
      maar meer de kosten van de randapparatuur en niet te vergeten een paar peperdure accu's

      Comment


        #4
        Re: Een zonnepaneel voor kweekruimte

        In theorie is dat mogelijk, in de praktijk niet. Uw dak zal moeten vol liggen en met 1 batterij kom je er niet. Denk trouwens dat die powerwalls van Tesla hier nog niet te krijgen zijn. De grootste is 10kw, nog niet genoeg voor 1 dag een 600 watter te laten branden. Dus vergeet het maar om 1 zonnepaneel te bestellen via ali. Zo simpel is het jammer genoeg niet.

        Comment


          #5
          Re: Een zonnepaneel voor kweekruimte

          Wind hebben we meer als zon in ons kikkerlandje, zit ook te stoeien met het idee. Maar dan alleen voor de voorgroei om zo iets te bouwen.
          image.jpg


          Dirt cheap twee plastic containers en 12v autoradiator en een fiets gebruiken ze om stroom op te wekken. Echt veel power heb ik nog niet gezien, maar best leuk om mee te experimenteren.

          Attached Files
          Last edited by Greyvol; 3 April 2016, 14:27. Reden: stealth vawt's ;)
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment


            #6
            Re: Een zonnepaneel voor kweekruimte

            Dit soort dingen uitvindingen vind ik ook bere interessant haha, wel zou ik aanraden iets van een rem oid er op te bedenken voor als het stormt... anders gaat alles naar de klote
            If the Devil punishes bad people, does it make him a good person?

            Comment


              #7
              Re: Een zonnepaneel voor kweekruimte

              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
              2016 - Greyvol's buitenkweek
              2017 - Santa Maria van Space Cees

              Comment


                #8
                Re: Een zonnepaneel voor kweekruimte

                Dat was nog een ouderwetse taaie rakker, onvoorstelbaar!

                Comment


                  #9
                  Re: Een zonnepaneel voor kweekruimte

                  ik wou het ook even geloven 1 paneel en een lamp erop geen probleem dacht ik maar met 1 paneel kom je er spijtig genoeg niet zo te lezen maar in de toekomst gaat dat zeker mogelijk zijn.
                  ik denk dat het wel meer opvalt bij het kweken als je er maar 1 paneel op je dak ofzo legt dan een volledig paneel set voor heel het huis maar dan kost het je ook wat meer.grtjs

                  Comment


                    #10
                    Re: Een zonnepaneel voor kweekruimte

                    Backup is best vet
                    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                    2016 - Greyvol's buitenkweek
                    2017 - Santa Maria van Space Cees

                    Comment

                    Bezig...
                    X