Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1.20x120 Kweekruimte optimaal benutten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 1.20x120 Kweekruimte optimaal benutten

    Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
    Die timer is al niet geschikt voor HPS lampen. Vroeg of laat smelten die contacten door van de piekstroom.
    Die badkamer afzuigers zijn ook ni gemaakt om 24/24 te draaien. Die zet je best elk uur een kwartier uit.

    400 ml, dan zet je ze al direct te nat. Zaailingen hebben amper water nodig de eerste twee weken. Best even wat meer info verzamelen alvorens te starten...

    Snap ook niet dat iemand heden ten dage nog een gewone vsa koopt. Evsa's zijn zoveel makkelijker in gebruik en een stuk betrouwbaarder, veiliger en een hoger redement.


    Thanks voor je info.
    Ik had me laten voorlichten dat die timer prima was.. Vandaar dat ik hem ook heb aangeschaft. Zal voor een andere kijken zsm en switchen wanneer ik n andere heb.

    Die badkamer ventilator heb ik in mn voorgroeihok ook zitten en die draait 24/7 al een week of twee. Dacht dat dat wel ok zou zijn eigenlijk.


    Had eerst een ventilator erin gezet, maar weet niet honderd procent zeker of een normale ventilator geschikt is in zo n tent. Of maakt dat eigenlijk niet uit wat voor een je gebruikt?


    Anyway, thanks voor je advies. Ga nog wat meer researchen

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Ps. Ik heb nu een analoge timer bij dit pakket. Dus niet de elektronische timer van het eerste bericht.
    Zijn analoge timers wel geschikt genoeg?
    Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
    Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

    Comment


      #17
      Re: 1.20x120 Kweekruimte optimaal benutten

      Ofwel heb je de lumii nodig, ofwel een davin of ander relais. Andere timers smelten door. Weer een voordeel van zo'n elektronische vsa, die trekt zo'n hoge piekspanning niet.

      Comment


        #18
        Re: 1.20x120 Kweekruimte optimaal benutten

        Heb gekeken op de handleiding van mijn timer. Staat dat hij 16amp aan kan en 8amp kan hebben met opstarten. Er zijn idd veel versies die 16 aankunnen maar dan tussen haakjes (2) staat. Deze zijn inderdaad niet geschikt genoeg, aangezien mijn vsa 2,2 nodig heeft op op te starten.

        Ik snap je punt. Ongeacht dat mijn timer geschikt is, ga ik toch kijken voor ander materiaal voor de volgende kweek. Veiligheid boven alles inderdaad.


        Buiten het feit dat jou voorkeur naar evsa gaat, is met mijn balast goed (veilig) te kweken?
        Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
        Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

        Comment


          #19
          Re: 1.20x120 Kweekruimte optimaal benutten

          Piekspanning, geen piekstroom. Uitgedrukt in (kilo) volt. Die doet de contactpunten van zo'n timers smelten.

          Ja, er valt veilig mee te kweken, maar dan enkel met een davin er tussen die die piekspanning opvangt. Of de lumii timer.

          Comment


            #20
            Re: 1.20x120 Kweekruimte optimaal benutten

            Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
            Piekspanning, geen piekstroom. Uitgedrukt in (kilo) volt. Die doet de contactpunten van zo'n timers smelten.

            Ja, er valt veilig mee te kweken, maar dan enkel met een davin er tussen die die piekspanning opvangt. Of de lumii timer.


            Thanks voor de snelle update. Ga er vandaag direct voor kijken. Was al wezen kijken voor een klein relais schakelkastje. Maar omdat ik kn Polen zit, nog niet de juiste gevonden die ik zou willen hebben. Misschien dat een davin ergens te krijgen is.
            Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
            Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

            Comment


              #21
              Re: 1.20x120 Kweekruimte optimaal benutten

              Waarom niet even een paar slangenklemmen van 50 cent aanschaffen.... nu zit alles zo met ductape geplakt. Laat vaak op den duur weer los en heeft lang niet zoveel klemkracht als een slangenklem.

              of zitten die slangenklemmen onder de ductape? Kan ik zo niet zo goed zien
              NLX outdoor kweek 2011
              Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
              De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

              Comment

              Bezig...
              X