Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

effect versmallen van diameter lucht afvoer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    effect versmallen van diameter lucht afvoer?

    Korting op 420shop
    Last edited by z3n; 5 April 2009, 14:00.

    #2
    als je alleen woont kan je een gat in de muur maken en daardoor je inlaat maken,en dan kan je je uitlaat gewoon in dezelfde ruimte laten uitkomen dan waar je hok in staan...

    9cm gaat idd te klein zijn,er is ook geen mogelijkheid om het gat in het dak groter te maken?

    grtzz

    Comment


      #3
      geen mogelijkheid om het gat groter te maken neen

      Heb net de post ge-edit ->

      EDIT: nog wat zitten nadenken. Een eventuele oplossing? -> ik gebruik de buis van 9cm als aanvoer van frisse lucht .. ik zet er een fan op en die blaast naar de onderkant van de kast .. waar lucht naar binnen kan ... de afzuiging laat ik gewoon in de kamer uitkomen .. is dit een optie?
      met de fan op de 9cm buis kan ik zeker een mooie hoeveelheid verse lucht aanbrengen en die laten uitkomen in de dubbele bodem van mijn kast.

      Als de afvoer in de kamer geen problemen veroorzaakt (wat volgens ik lees, idd geen probleem zou mogen zijn) is dit waarschijnlijk de oplossing ...

      Komt ongeveer neer op wat je zei denk ik ..

      Comment


        #4
        Dat is inderdaad wel een mogelijke oplossing.
        Er zijn wel wat andere problemen dan.
        Als de aangevoerde lucht van buiten haalt (door de buis uit het dak), dan ga je problemen hebben met de temperatuur.
        De aangevoerde lucht komt van buiten, waar de temperatuur van dag tot dag erg wisselt. In de zomer zal dit nog redelijk meevallen, maar in de winter ga je erg koude lucht rechtstreek de kast inblazen.
        Oplossing hiervoor is:
        een kacheltje met thermostaat die de ruimte dan wel op temperatuur houdt.
        Probleem dan is dat de elektriciteitskosten de pan uit vliegen.

        Greetz,
        zion

        Comment


          #5
          hmm ok .. ik denk dat ik anders ga aanpakken want anders geraak ik er nooit uit.

          De boel verhuist naar de zolder, daar kan ik makkelijk met 20cm naar buiten via de schouw voor de afvoer. Ik zou dan ook aanvoer van buiten willen via het dak .. maar dit word dan afgeraden als ik het goed begrijp ..

          Eerder gewoon lucht uit de kamer halen, passief? En voor verluchting op de kamer zelf zorgen, maar niet rechtstreeks op de kast aangesloten .. begrijp ik het zo goed?

          bedankt!

          Comment


            #6
            Yup, zo zal je zonder problemen kunnen draaien

            Greetz,
            zion

            Comment

            Bezig...
            X