Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sonoconnect: Lengte vs. demping

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Sonoconnect: Lengte vs. demping

    Korting op 420shop
    Enige tijd geleden heb ik de combislang aan m'n afzuiger vervangen voor SonoConnect in de hoop het blazende geluid te verminderen.
    Ik moet zeggen: dit werkt boven verwachting Nu is het zo dat ik de bestelde 5 meter in z'n geheel aan de afzuiger heb geknoopt. De slang is wel volledig uitgetrokken.
    Nou is er maar 1,5 meter nodig. Als ik de slang ga inkorten, zal dat dan tot gevolg hebben dat het blaasgeluid weer toeneemt. M.a.w.: Hoe langer de slang, hoe meer demping?
    Of kan ik de boel gewoon inkorten en blijft de demping gelijk? Als het geluid gelijk blijft, wil ik inkorten i.v.m betere werking afzuiging (en om de slang uit het oog te houden...)

    #2
    Re: Sonoconnect: Lengte vs. demping

    een langer uitweg kwa afzuigen heb ik geleerd heeft nadelen~!

    kwa geur en geluid!

    soms moet je dingen voor lief nemen
    sigpic
    LED there be light

    Comment


      #3
      Re: Sonoconnect: Lengte vs. demping

      Langere slang gaat er niet voor zorgen dat je geluid minder wordt, wel dat je geluid meer in de slang blijft hangen. Hierbij blijft uiteraard ook een deel lucht hangen.
      Dus hoe langer de slang, hoe minder het afzuigend vermogen, hoe minder lucht er uit het einde gaat komen, hoe minder geluid dat je gaat hebben.

      Antwoord op je vraag: ja dan ga je meer geluid hebben. Maar dan kun je uiteraard ook je afzuiging wat meer dempen (geen idee wat voor afzuiging je hebt).
      Of het voordeel tegen het nadeel opweegt? Geen idee. Plooi je buis terug eens tot 1,5 meter en luister of het een verschil maakt.
      In principe kan het (zoals het nu is) geen kwaad, enkel gewoon je temperatuur en vochtigheid in het oog houden.
      Stap voor stap geraken we er wel.

      Comment


        #4
        Re: Sonoconnect: Lengte vs. demping

        Bedankt voor jullie info! Ik ga de slang in dat geval stukje bij beetje inkorten, per 50cm ofzo. Totdat ik meer geluid hoor (of op 1,5 meter zit)
        Ik heb geprobeerd de slang tot 1,5 meter te plooien, maar in m'n eentje met die -perfect te hanteren- Sonoconnect ging dat maar matig.
        Maakte wel meer herrie, maar dat kwam van het geplooide stuk.

        De afzuiger is een G-Tools 400m3 buisventilator met controller. Ik kan me qua geluid redden met dat ding als ie maar onder de 30% draait of vol.
        Tussen de 30% en 90% verandert ie in een bromtol. Dus in de nacht (08:30 tot 20:30) draait ie op zo'n 25%. Tussen 20:30 en 08:30 (met 400W HPS in 90x90 tent) op 100%.
        Nu met de SC slang is afzuiging op 100% minder storend dan met een bijv. op 50% gedimde afzuiger.

        Comment


          #5
          Re: Sonoconnect: Lengte vs. demping

          Hallo Raph met zo een buisventilator ga je altijd herie hebben en meestal als je die dingen dimt koelen ze zichzelf niet goed meer, ook word de herrie veel meer als je die dimt. Ik denk dat je je beter een softbox maakt met een slakventilator of gewoon een softbox koopt, daarbij hoor je enkel de luchtverplaatsing.
          Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: Sonoconnect: Lengte vs. demping

              ik werk in de verluchting en optimaal is 1.5 meter ongeveer...
              neemt nie weg dat ik soms ook langer hang hoor...ik zou gewoon hangen zoveel je nodig hebt en de rest afdoen!!

              Comment

              Bezig...
              X