Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

probleem met nieuwe davin dv 12 schakelkast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: probleem met nieuwe davin dv 12 schakelkast

    Hmm, bij mijn (oude) Philips 600w ziet het er iets frisser uit volgens mij.

    lamp.jpg

    Er loopt idd een draadje weer naar binnen, en het glas is wat vervormd daar.

    Kan ook zijn dat ze er bij jou nog iets over heen gesmeerd hebben ter bescherming?

    Of is dat draadje bij jouw door? Kan het niet zien op die klotenfoto

    Mocht dat zo zijn, heb je de oorzaak gevonden waarschijnlijk (weet niet eens waar die voor dient )
    Last edited by Faach Viechuur; 12 May 2016, 18:18.

    Comment


      #17
      Re: probleem met nieuwe davin dv 12 schakelkast

      dank je voor de reactie dat weet ik ook weeral dat daar een draadje zit aan die lamp alleen ziet het bij mij niet zo mooi uit dat draadje.

      klotenfoto is door oudere gsm heb geen fototoestel of zo een dure gsm die een degelijke foto kan nemen daar ga ik rekening mee houden.

      dit kan het zijn dus ik zou anders niet kunnen denken wat het is of een kapotte evsa die niet goed werkt.

      blijven zoeken zou ik zo zeggen en niet te vergeten.

      blase blase blase...alt ma blase

      groeten

      Comment


        #18
        Re: probleem met nieuwe davin dv 12 schakelkast

        de lamp start al 3 dagen op met 30 sec vertraging als de lamp aangaat moet ik ongeveer een 30 sec wachten dan schiet ze aan.

        beter zo dan elke dag 2-15 min verschil gezond is dit niet maar ja ik ga naar de growshop deze week want ik moet weten wat er aan de hand is hier.

        gisteren iemand geweest die elektricien is en die ook voor eigen gebruik kweekt alles is hier goed van elektriciteit dus der moet ergens anders een probleem zijn aangezien ik alles gedaan heb wat er gedaan worden behalve naar de shop gaan die mannen zullen meer weten das makkelijker praten zo rechtstreeks.

        alles is nagekeken kabels leidingen enzv.

        als de shop het niet vind dan doe ik het de tent weg want stroom verbruiken voor plantjes die maar een 30 gram zullen leveren dat heeft geen zin.

        is voor eigen gebruik maar de bedoeling is dat er maximum 2 kweekjes paar jaar worden gedaan invm stroom verbruik als je weet dat een 600 watter tussen de 150-160 euro kost per kweekje [3 weken 18/6 + 10 weken 12/12].
        en dat is alleen de lamp berekend zonder de rest van de elektro erbij.
        en berekend op 0.22 cent per uur dat is wat wij betalen hier en dit staat al op dit forum hoeveel elektriciteit kost.

        het word duur anders.

        groeten

        Comment


          #19
          Re: probleem met nieuwe davin dv 12 schakelkast

          niemand?

          Comment


            #20
            Re: probleem met nieuwe davin dv 12 schakelkast

            http://www.happytuin.nl/gavita-enhan...0v-p-2094.html
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #21
              Re: probleem met nieuwe davin dv 12 schakelkast

              1000000000maal bedankt QnQ

              Comment


                #22
                Re: probleem met nieuwe davin dv 12 schakelkast

                heb hier wat gevonden http://www.lantaarnpaalgek.nl/pages/hoe_zo_c.html

                Comment


                  #23
                  Re: probleem met nieuwe davin dv 12 schakelkast

                  ah hij verdiept zich in vsa , gehehe je hen een kabelbreuk anders kan ik het niet verklaren, los van welke bulp je draait naturlijk. die link van qnq is niet slecht en goedkoste wat je kan vinden kwa evsa,

                  Comment


                    #24
                    Re: probleem met nieuwe davin dv 12 schakelkast

                    Ah, wat een mooie site, die kende ik nog niet.

                    +1

                    Tja, kabelbreuk enzo, alles kan, maar ik ga er van uit dat ZS dat soort dingen al uitgesloten heeft.
                    Hopelijk vind je de oplossing.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #25
                      Re: probleem met nieuwe davin dv 12 schakelkast

                      Er zit denk ik wel garantie op de evsa. Mischien toch eens terug naar de shop waar je die kocht en vragen of je hem mag inwisselen. Mits je echt alle bedrading correct hebt en er nergens een slecht contact is zou je bulp na omschakelen van de magneet relais direct moeten starten. Dit is dus niet het geval. Of je kijkt dus niet goed genoeg na of je alles wel goed hebt aangesloten, of in de kabel zelf zit een breuk of die vsa heeft een defect. Dat de lamp pas minuten later aanspringt in in elk geval niet normaal. Tijdens deze minuten springen er dus waarschijnlijk vonkjes ergens over wat ik geen gerust gevoel vind.

                      Comment


                        #26
                        Re: probleem met nieuwe davin dv 12 schakelkast

                        Meten is weten
                        Groene vingers

                        Comment


                          #27
                          Re: probleem met nieuwe davin dv 12 schakelkast

                          heel hartelijk bedankt voor julie reacties

                          kwas eventjes in paniek met de evsa maar ik zeker eens de growshop bezoeken.

                          ik ga morgen fotos plaatsen met de uitleg erbij hoe het hier nu verloopt dat is makkelijker om te mee te kijken voor julie.

                          ik ben soms ook een paniekhaas maar ik bedoel daar echt niets slecht mee want ben echt heel blij dat ik dit forum heb te leren kheb hier door het vele lezen op dit forum al heel wat wijzer geworden.

                          het is ook zo leuk om hier met bezig te zijn met het kweken en kennis op te doen maar het is nog een lange weg af te lezen

                          had opzoekwerk gedaan over de vsa en evsa en kwam op die website uit

                          ik ga alles nog eens nakijken en morgen met meer info en beeld erbij

                          wel te rusten iedereen groetjes

                          Comment


                            #28
                            Re: probleem met nieuwe davin dv 12 schakelkast

                            hoi beste forum leden terug van weg geweest

                            had een foto of 10 genomen maar te onduidelijk om hier te posten kheb oud model van gsm en zelf geen foto toestel.

                            deze week naar de growshop om een nieuwe kabel de kabel die van de evsa naar de lamp gaat zou te dun kunnen zijn 1.5 mm die moet wel degelijk 2.5 mm dik zijn als de hps lamp meer dan 250 watt is of dit het probleem is van de vertraging op de lamp kan ik niet met zekerheid zeggen maar een te dunne kabel is alvast niet zo goed.

                            ik pak de evsa mee met de kabels erbij dit zou wel eens het probleem kunnen zijn met de kabel of mischien de evsa zelf die het niet zo goed doet we zien wel dus ik doe alles mee van de evsa.

                            ik hou julie op de hoogte zodra ik in de shop ben geweest want de shop ligt niet bij de deur voor mij een dikke 2u30 rijden met de auto.

                            ik rijd met iemand mee kan zelf niet rijden geen rijbewijs bewust gekozen om geen auto te rijden

                            vele groetjes

                            Comment


                              #29
                              Re: probleem met nieuwe davin dv 12 schakelkast

                              Wat een ellende hoop dat het snel allemaal goed komt.

                              Comment


                                #30
                                Re: probleem met nieuwe davin dv 12 schakelkast

                                man man man heb gehoord van de shop dat een evsa samen met de davin dv12 problemen kan geven omwille van de thermishe beveiliging van de evsa en dat samen kan dus problemen geven.

                                dat is het eerste dat ik er van hoor en heb mij al zot gezocht hierover ze raden me de omnirex tijdschakelaar aan man man man ik snap het niet meer.

                                ik dacht dat de davin toch het veiligste is en een van de betere is om te gebruiken maar blijkbaar gaan die niet samen bij sommige evsa.

                                dat had ik op de forums nergens gelezen meestal gaat het om de lampen die niet samen gaan met sommige evsa of een te lange kabel of een kapotte evsa ofzo maar dat de evsa met de davin samen problemen kunnen geven door de thermische beveiliging dat is nieuw want heb op het internet en de forums der niets over gevonden.man man man en nog eens man man man.

                                nu krijg ik helemaal de pleuris

                                Comment

                                Bezig...
                                X