Te warm in kweektent !

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • LA_Confidential
    Plantje
    • Apr 2009
    • 14

    #1

    Te warm in kweektent !

    Korting op 420shop
    Hallo ik zit met het volgende probleem,de temperatuur wil maar niet naar beneden in mijn tent.
    Ik heb een tent van 2.40m x 1.2m x 2m, afzuiging en 1 x 600 watt, de temperatuur wordt minimum 25.4 graden soms wel tot 28.
    M'n stekjes staan nog maar in groei dus dit is toch wel te warm?
    Wat wordt dat dan als ik men 2de lamp aansluit?
  • Jona
    Retired
    • Jun 2008
    • 2797

    #2
    Hoeveel kub is je afzuiging?
    Hoe warm is de lucht die aangezogen wordt? Toevallig op zolder aan het kweken?
    Als je die 2de lamp aansluit moet je voor meer afzuig zorgen. Een richtvolume is 2/3 kub naar verhouding van je Wattage aan lampen...
    Greetzzz

    Comment

    • stiff
      Gandhi Ganjamaster
      MemberLucky Member
      • Feb 2009
      • 479

      #3
      Re: Te warm in kweektent !

      misschien is een cool tube de oplossing?

      Comment

      • DaZeD
        Gandhi Ganjamaster
        MemberLucky Member
        • Nov 2008
        • 466

        #4
        Re: Te warm in kweektent !

        Als uw temperatuur schommelt tussen de 25 en de 28 heb je totaal geen probleem, 28 graden kunnen ze gerust verdragen hoor, niets om u zorgen over te maken.
        i.v.m. die Cooltube, ik heb er 1tje gekocht omdat de temperatuur soms tot 32 graden oploopt, maar nu gaat die soms nog altijd tot 29, soms 30 graden, op koude dagen blijft het mooi op 25, maar anders niet, dus zoveel gaat dat niet schelen.
        -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

        Comment

        • Jona
          Retired
          • Jun 2008
          • 2797

          #5
          Re: Te warm in kweektent !

          Die cooltube neemt evenveel lumen weg als dat ie der bijgeeft, dus het is niet beter voor belichting zelf. Zoals DaZed zegt is het wel een ideaal middel om die temperatuur wat te verminderen. Maar als je daar nog een lamp gaat bijknallen ga je gegarandeerd over de 30 indien je geen extra afzuiging voorziet.

          Greetzzz

          Comment

          • LA_Confidential
            Plantje
            • Apr 2009
            • 14

            #6
            Re: Te warm in kweektent !

            bedankt voor de reacties, maar denk dat ik me toch maar extra afzuiging ga aanschaffen dan ben ik zeker dat men temperatuur niet te hoog blijft maar zal m'n luchtbevochtiging niet sterk dalen?

            Comment

            • Jona
              Retired
              • Jun 2008
              • 2797

              #7
              Re: Te warm in kweektent !

              Yep, hij zal zeker dalen maar eenmaal je kleintjes wat gegroeid zijn mag het al richting 40-50% LV gaan, het is dan niet zo erg meer. Bij stekjes moet dat sowieso 70+ zijn

              Comment

              • 123harry
                Chronic Stoner
                MemberLucky Member
                • Oct 2010
                • 169

                #8
                Re: Te warm in kweektent !

                500 m3 eruit, 250 m3 erin. Dan jeb je het geheel onderer controle. Is dat niet het geval dan heb je te lange of te dunne slangen.
                No-nonsens kweker

                Comment

                • palaloa
                  Retired
                  • Jan 2011
                  • 19

                  #9
                  Re: Te warm in kweektent !

                  Mijn temperatuur schommelt ook tussen de 25 en 28..
                  Is geen probleem hoor
                  volgens mij vinden ze dat juist wel lekker

                  Comment

                  Bezig...