Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

meanwell hlg-185h-c1400a driver wordt erg heet. normaal?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    meanwell hlg-185h-c1400a driver wordt erg heet. normaal?

    Korting op 420shop

    #2
    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

    Comment


      #3
      Re: meanwell hlg-185h-c1400a driver wordt erg heet. normaal?

      Hoe kun je makkelijk de temperatuur meten van zo'n ding? Mijne is gewoon in de woonkamer zonder tent en afzuiging met passieve koeling van de leds dus weinig luchtcirculatie maar wel helemaal open. Weet niet of jouw ding met veel luchtcirculatie is? Kan nog wel wat schelen. De mijne komt trouwens van kb.

      Comment


        #4
        Re: meanwell hlg-185h-c1400a driver wordt erg heet. normaal?

        Hij hoort tussen de 40 en 90 graden te zijn.
        Bij zo'n hoge temperatuur halveert de levensduur trouwens..

        Lezen jullie geen datasheets voor je zoiets koopt ?
        Staat er allemaal in.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: meanwell hlg-185h-c1400a driver wordt erg heet. normaal?

          In de datasheet/specs staat alleen dat de working temperature tussen de -40 en 90 mag liggen, niet hoe warm die normaal wordt. Dat ligt aan de omgevingstemperatuur, luchtcirculatie etc.

          Bij mij is de omgevingstemperatuur maar 20 graden en toch wordt dat ding zo heet, zonder dat ik dat ding ingekapseld hebt of in een hete kweektent heb liggen. Wat ik mij daarom afvraag is of dit ook bij de anderen zo is om zo te kijken of die van mij mogelijk een namaak ding vanuit china is.

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: meanwell hlg-185h-c1400a driver wordt erg heet. normaal?

              Oh, ik dacht een grafiekje te zien met Tcase en belasting ?
              Verkeerd gezien dan zeker.

              Mjah...'t is ook wel een klein drivertje voor 4x 3590 toch ?
              Die zal het best warm krijgen op volle belasting, dat snap ik wel.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  meanwell hlg-185h-c1400a driver wordt erg heet. normaal?

                  Ook hier word die driver best wel warm. Ik heb hem ook met voetjes gemonteerd zo dat er overal lucht om heen kan. Dan word tie zo'n 41graden.

                  Comment


                    #10
                    Re: meanwell hlg-185h-c1400a driver wordt erg heet. normaal?

                    Wel vaag dat de ene wel warm wordt en de ander lauw voor beiden meanwells. Zijn het dezelfde types en heb je ze van dezelfde leverancier gekocht? Merk Zhonhen ken ik niet. Iedereen heeft het over meanwells voor led diy.

                    Zijn er ook kwalitatieve europese of amerikaanse led drivers of zijn die een factor 2 of meer duurder? Hecht toch wel veel waarde aan brandveiligheid maar die meanwells zouden daar wel goed in moeten zijn met al die veligheidscontroles erin voor temperatuur, voltage, amperes etc.

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Hebben jullie trouwens zo'n oppervlakte temperatuurmeter of zo? of is er een andere manier om nauwkeurig de temperatuur te meten?

                    Comment


                      #11
                      Re: meanwell hlg-185h-c1400a driver wordt erg heet. normaal?

                      De vage info over mijn drivers en mijn lampen staan in mijn growthreads (2X ctrl-muisklik onderaan mijn post op een pc).
                      Niet dat je daar je tijd moet aan verspillen want dat is behoorlijk irrelevant om je probleem aan te pakken.
                      Wat meer basis info opdoen bij je driver's en en cob's fabrikanten lijkt mee geen slecht plan.
                      Ik schaarde mij gewoon bij het kamp die wel

                      Comment

                      Bezig...
                      X