Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

StealthGrow400

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    StealthGrow400

    Korting op 420shop
    Het duurde even maar ze is bijna klaar

    Vorig jaar ben ik begonnen met het maken van mijn 400w/230v Dimlux power Scrogkast waarin alle appendages zijn weggewerkt en er alleen een stroomkabel en luchtuitgang zichtbaar is.
    Ik ben met een schets begonnen en heb de maten van de diverse onderdelen meegenomen in de uiteindelijke maatvoering, ook is de manier waarop ik wil gaan kweken bepalend geweest voor het eindresultaat.

    Binnenkort wat meer technische info en een beschrijving van wat ik nog moet maken, hier alvast een paar kliekjes.

    Ze heeft een lekkerrr kleurtje gekregen,..

    IMAG6347.jpgIMAG6341.jpgIMAG6325.jpgIMAG6319.jpgIMAG6336.jpgIMAG6338.jpgIMAG6340.jpg

    het is bijna 4:20,. Injoy!!!

    ShadowGrow
    Attached Files
    Last edited by ShadowGrow; 16 November 2016, 00:10.

    #2
    Re: StealthGrow400

    Damn das gaaf

    Greetzz

    Comment


      #3
      Re: StealthGrow400

      wauw... f@ckin nice... flikker je er nog een rookmeldertje in? wel zo veilig, zeker als je er naast ligt te slapen. Maar nogmaals, very nice!

      Comment


        #4
        Re: StealthGrow400

        Thanks guys!! Die komt er zoizo in, ook moeten de wanden van de controle afdeling nog met aluminiumplaat worden afgeschermd tegen brandgevaar en ga ik binnenkort met het elektra aan de slag, want dit moet tip/top zijn voordat ik uberhaubt ga draaien,. en er moet nog ergens een brandblusser weggewerkt worden.

        Comment


          #5
          Re: StealthGrow400

          Zeer netjes gedaan!!!
          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

          Comment


            #6
            Re: StealthGrow400

            lekker bezig man!

            Comment


              #7
              Re: StealthGrow400

              Ziet er strak uit! netjes weg gewerkt ook. Mooie setup zover, degelijk spul. Al lijkt het me niks om naast mn kast te slapen wbt geluid, word er dan knettergek van denk ik.


              Zon auto brandblusser is mooi hoor, maar zelf ben je veiliger met een rookmelder deze zal zich veel eerder melden dan zon blusser in actie komt, dan staat je hok al flink in de fik voordat zon blus bom word geactiveerd. Die touwtjes waarmee je reflector opgehangen is vind ik persoonlijk nog een puntje van aandacht, deze kunnen door warmte broos worden in verloop van tijd, en wellicht knapt zon touwtje uiteindelijk en ligt je lamp op je planten.

              doe zo door word erg mooi zo! ben benieuwd naar de rest

              Comment


                #8
                Re: StealthGrow400

                Idd, zeker op de slaapkamer. Tegen dat die blusser afgaat ben je al lang gestikt in je slaap door de rookontwikkeling. Rookmelder met een gewone blusser zou een veel betere combinatie zijn.

                Ga je dat gekoeld krijgen? Een tent laat nog wat warmte door, zo'n kast niet.

                Comment


                  #9
                  Re: StealthGrow400

                  Het allerbeste is natuurlijk een rookmelder, een autoblusser en een handblusser. Als je niet thuis bent heeft die handblusser namelijk geen enkele zin... maar zo te lezen gaat dit alles helemaal goed komen bij shadowgrow

                  Comment


                    #10
                    Re: StealthGrow400

                    Wouw die is nice

                    Comment


                      #11
                      Re: StealthGrow400

                      hier zit een hoop werk in super gedaankan je de temperatuur rond de 28 houden met lamp aan?
                      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                      Comment


                        #12
                        Re: StealthGrow400

                        Dank voor de complimenten!!

                        Ik ben ook erg blij met het resultaat, je begint met een bodemplaat op wielen en werkt het naar boven af.. De kast kan ook weer uit elkaar btw.
                        Elk onderdeel is gegrond en 3 dubbel gelakt (rotklus), ook het softbox gedeelte is compleet afgewerkt van binnen om vocht geen kans te geven.
                        Dat het materiaal zal gaan werken door de warmte is onvermijdelijk dus heb ik er rekening mee gehouden in de constructie... na de eerste ronde weten we meer daarover, ik heb een mix van multiplex, mdf, beukenhout gebruikt in de kast.

                        Welk geluid?,.

                        Er zit een softbox in weggewerkt met een ingekorte demper erop. Natuurlijk hoor je wel een luchtstroom van de uitgaande lucht in de slang maar ik ben er tevreden ermee, er hangt nu nog een buisventilator 350m3 in maar er komt een 500m3 torin in te hangen, dit zal ook mijn rhino425m3 beter bevalen en ervoor zorgen dat sms hybrid pro mooi tussen stand 1 en 3 kan werken nu is dat nog tussen stand 2 en 4.
                        In de 3 daagse test die ik vorige week gehouden had bleef de temperatuur goed onder controle, ik had hiervoor 2 zakken biobizz 50ltr als vulling voor de ruimte gebruikt om de warmte vast te houden en ik kon de tempratuur mooi rond de 27 graden houden ook op 440 watt. Als er straks volgroeide planten in staan zal het wel blijken hoe de temperatuur zich laat regelen, toen ik van de week de temperatuur liet stijgen tot 32 graden regelde de hybrid het binnen 15 minutent netjes terug naar 27 graden.

                        Ik wil alleen voor de zomer en voor de kerst rondjes draaien en ga dus uit van de gemiddelde temperaturen in die tijd, liever nachts verwarmen dan een zak vol fluffie wiet want het wordt hier warm in de zomer.

                        De 2 circulatie fans geven meer overlast, ze draaien op 5 volt en trillen zowat uit elkaar... ga ze 10/20% dimmen

                        Het touw waarmee de Azerwing in hoogte verstelbaar is tijdelijk en vervang ik door dun flexibel staaldraad.. dit touw is verder sterk genoeg maar is polyester uit shaiiina.. Risico! ik wil rondom de lamp helemaal geen kunststoffen zien want dat accelereert de boel alleen maar als er wel brand ontstaat.

                        Wat de brandveiligheid betreft, ik zal alles in huis hebben mocht er iets mis gaan..het elektra wil ik ook goed uitvoeren, het liefst zie ik ook een dimlux controller/auxbox erbij hangen want die heeft een aantal goede safty opties en komt het klimaat en plantenwelzijn ten goede.

                        Q, heeft er iemand ervaring met de aux/fan box van dimlux, weet iemand hoe de techniek achter fancontroller werkt?

                        Voor dat geld zit ik ook aan de Cree cob's te denken met alle voordelen van dien, kan de afzuiging naar 250m3, als het mij eerder was opgevallen had het er nu in gehangen

                        Een hele fijne avond en doe je dames de groeten,

                        ShadowGrow
                        Last edited by ShadowGrow; 16 November 2016, 00:42.

                        Comment


                          #13
                          Re: StealthGrow400

                          Ik kom er bij zitten

                          Comment


                            #14
                            Re: StealthGrow400

                            Gaaf project ,ik zeil zo nu en dan voorbij

                            Comment


                              #15
                              Re: StealthGrow400



                              ...en nogmaals, Nice!

                              Leuk gedaan man mooi afgewerkt. Ga met je meekijken succes.
                              Ad usum proprium!

                              Comment

                              Bezig...
                              X