Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

een beetje hulp is welkom:d

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    een beetje hulp is welkom:d

    Korting op 420shop
    beste,
    ik ga eens starten met mijn eigen tuintje, ben dus 100% amateur en zou graag hebben dat u me helpt waar het kan (indien mogelijk). waarom...? ik vind de straatwiet slecht bediend en mindere kwaliteit, en in de coffeeshops betaal je je arm aan het spul. dus ik ben al begonne met een hok in elkaar te steken van 0.9m op 1.2m en de hoogte is 2m, heb een 400w lamp, en een slakkenhuisafzuiging met filter, tot hiertoe heeft me dit al 250euro gekost, en heb er nog eens250 euro voor over voor de overige matrialen die ik nodig heb zoals zaden, bemseting en grond. (als ik iets vergeet gelieve het me dan te vertellen aub)
    waar kan ik best men zaden bestellen? wat is het beste te vertrouwen?
    ik had gedacht van de platen eerst minstenseen maand te laten groeien vooraleer over te gaan in de bloei (en dit max met 3 platen) is dit een goed of slecht idee?
    ik denk dat ik 4 thermostaten zal nodig hebben, 2 voor de verwarming (min en max temperatuur) en 2 voor de afzuiging.?
    ik zou ook graag een automatisch bevoeisysteem aanschaffen. maar weet niet of dit mogelijk isvoor 3 platen.

    dus als je raad voor mij hebt, help er me dan aub mee want ben een amateur, en wil wat goeie stuff zelf kweken.
    ik had ook gedacht aan planten die van 6 tot 8 weken bloeien.

    mvg Delco

    #2
    Re: een beetje hulp is welkom:d

    Hey en welkom op het forum

    Voor je zaden kan je hier terecht:
    http://www.growshopalien.com/onlineshop/
    Daar klik je links op Zaadbank en dan krijg je een lijstje met zaadleveranciers.
    Kijk wat rond en je zal zeker wel een soortje vinden dat je bevalt.

    ik had gedacht van de platen eerst minstenseen maand te laten groeien vooraleer over te gaan in de bloei (en dit max met 3 platen) is dit een goed of slecht idee?

    Klinkt goed, je zoekt een soortje dat 6-8weken bloeit dus je gaat wss een meer Indica soort nemen,deze worden niet erg hoog dus ik zou niet weten waarom het geen goed idee is.

    Voor de rest kan iemand anders mss een antwoord geven?

    Edit: Voor bewatering mss de Blumat? Iemand op het forum hier heeft dit systeem denk ik maar ben ff vergeten wie...
    Anyway hier wat info:
    http://www.grow-it.nl/site/nl/assortiment_blumat.php


    Peace

    Comment


      #3
      Re: een beetje hulp is welkom:d

      hey

      op al je vragen bestaat een antwoord

      bevloeing voor 3 of 1 of 100 planten maakt niet uit, het is mogelijk. je kan pompjes vinden van 5L tot 5000L en groter. zet die op nen timer en je kan knallen.

      als je safe wilt zitten bestel allmix grondje en bio voeding

      koop 1 fancontroller daar kan je meestal al uw temp enzo stabiel mee houden

      nu je ruimte, die is groot genoeg voor drie vier planten met een maand voorgroei, wel rekening houden naar soortje indica of sativa.

      ik zie dat je al veel opgezocht hebt, das al een goed begin. als ik vragen over het hoofd gezien heb, laat je maar iets horen .

      grtz
      a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

      Comment


        #4
        Re: een beetje hulp is welkom:d

        merci al voor de hulp, maar ik heb gelezen dat aliengrowshop niet te vertrouwen is, ik dacht mij daar vrouwlijke zaadjes te kopen (aagezien zeredelijnk goedkoop zijn), khad dan over paar weken gelezen op forum dat iemand de vrouwlijke zaden had besteld, hij stak er 3 van in de grond van de 5 zaden, en rarara, het waren 3 klotemannetjes. dus dat wil ik zeker niet voor hebben. en zou ik nog wat meer uitleg over die fancontroller mogen.
        hartelijk dan eh stonerboys:d

        mvg delco

        Comment


          #5
          Re: een beetje hulp is welkom:d

          lol de manier dat je ontkiemt zegt ook veel en alien is een goede shop mee een goede naam

          ivm die fan controller, das een heel simpel aparaatje die u in staat stelt uw snelheid van uw fan te regelen. word het te warm slaagt hij automatisch aan, koelt het weer af dan vertraagd hij weer
          heel handig en effectief voor klimaatberheersing.

          grtz
          a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

          Comment


            #6
            Re: een beetje hulp is welkom:d

            Oorspronkelijk geplaatst door delco_dl.x
            merci al voor de hulp, maar ik heb gelezen dat aliengrowshop niet te vertrouwen is, ik dacht mij daar vrouwlijke zaadjes te kopen (aagezien zeredelijnk goedkoop zijn), khad dan over paar weken gelezen op forum dat iemand de vrouwlijke zaden had besteld, hij stak er 3 van in de grond van de 5 zaden, en rarara, het waren 3 klotemannetjes. dus dat wil ik zeker niet voor hebben. en zou ik nog wat meer uitleg over die fancontroller mogen.
            hartelijk dan eh stonerboys:d

            mvg delco
            Heeft niets met Alien te maken, maar met het zaad.
            Als je bv zaad koopt van NoMercy via Alien en er ontkiemt er geen 1 dan is dat de "schuld" van NoMercy en niet van Alien. Is maar een voorbeeld.

            Alien heeft een erg goede naam bij veel kwekers dus dont worry,

            Peace

            Comment


              #7
              Re: een beetje hulp is welkom:d

              Oorspronkelijk geplaatst door delco_dl.x
              merci al voor de hulp, maar ik heb gelezen dat aliengrowshop niet te vertrouwen is, ik dacht mij daar vrouwlijke zaadjes te kopen (aagezien zeredelijnk goedkoop zijn), khad dan over paar weken gelezen op forum dat iemand de vrouwlijke zaden had besteld, hij stak er 3 van in de grond van de 5 zaden, en rarara, het waren 3 klotemannetjes. dus dat wil ik zeker niet voor hebben. en zou ik nog wat meer uitleg over die fancontroller mogen.
              hartelijk dan eh stonerboys:d

              mvg delco
              Mag ik je even vragen welke zaadlijn het was en wanneer je gelezen hebt en waar ? Dat alien slecht zaad zou leveren ?

              Als het vrouwelijk zaad was is het onmogelijk dat er mannetjes tussen zitten of het ligt aan de manier van ontkiemen.
              Wat wel kan voorvallen is dat er een paar hermafrodieten tussen waren.
              Wat eigen is aan gefeminiseerd zaad.

              Grtz

              Comment


                #8
                Re: een beetje hulp is welkom:d

                aaaaajt,
                echt hartelijk bedankt dat jullie zo in de weer zijn voor mij te helpen, ik apprecieer dat ten zeerste. nu om te laten zien dat waar ik de negatieve commentaar heb gevonden over aliengrowshop gewoon op volgende link klikke
                http://www.wietforum.nl/lofiversion/ind ... 13243.html

                voila,
                kan ik zo een fancontroller in de locomotief gaan hale en zo een blumat ook? ziet er wel interesant uit maar ksnap er nog niet helemaal de werking van.

                mvg

                Comment


                  #9
                  Re: een beetje hulp is welkom:d

                  Bedankt voor de link en snap nu waar de fout van het zaad ligt ook. Ik ga hier zeker een vermelding aan alien van geven om die typfout uit hun site te halen.

                  Grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: een beetje hulp is welkom:d

                    die fancontroller is gemaakt om uw afzuigcapaciteit te controleren in het mate van het mogelijke,
                    wat wil zeggen, als je een afzuiger hebt van 300cub dan kan je die dimmen tot ongeveer 75 cub voorbeeld in de winter. dan zijn de temp lager dan in de zomer. dit bespaard je energie en je kan je klimaat( ruimte waar uw planten staan) afstellen op temp en ook deels op lv

                    klik klik klik uitleg blumat systeem

                    grtz
                    a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                    Comment


                      #11
                      Re: een beetje hulp is welkom:d

                      k :d waaraan ligt de fout? euhm is het mogelijk om een dimmer op een pompje aan te sluiten, want de pompen die ik vind zijn minstens 500l per uur en khad wel heel wat minder in men gedachten. wie weet kom ik eens thuis en staat heel men zolder onder water.... of moest je link hebben waar ik klein pompje kan kopen....

                      grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: een beetje hulp is welkom:d

                        je kan een dimer kopen die instelbaar is seconden ook

                        azo reken je dan uit naargelang je debiet die je wenst. in mijn geval 25sec om de drie uur overdag.

                        grtz
                        a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                        Comment


                          #13
                          Re: een beetje hulp is welkom:d

                          n aja, 500L is de capaciteit per uur, niet de hoeveelheid water die er in moet he

                          Comment

                          Bezig...
                          X