Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De perfecte ruimte maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De perfecte ruimte maken

    Korting op 420shop
    Veel gelezen veel info gezien maar toch nog vragen voor de perfecte ruimte.
    Een omschrijving van mijn ruimte:

    ik heb een ruimte van 3 meter breedt en 3 meter lang en het hoogste punt is 3 meter en het laagste punt 1,20 meter (schuindak). De kamer ziet er als volgt uit het heeft een schuine dak van hout 2 muren hebben gipsplaaten en 1 muur is van beton. Ik heb een schoorsteen pijp in de kamer die ik gebruik en ik maak aan het einde van het schuine dak op vloerhoogte een openning voor de lucht aanvoer. Ook is er een afvoer en een waterleiding en een geheel eigen groep 230 Volt 16 A. De deur draait naar buiten dus de volledige afmetingen tot mijn beschikking

    Een omschrijving van mijn apparatuur:
    1 x Softbox 1000m3
    3 x 600W VSA + kap + philips Son-t-plus lampen worden er 4

    De rest word aangepast aan de ruimte en apparatuur die ik heb zoals planten filter en schakelbox enz.

    Mijn vragen

    Wat kan ik het beste doen qua isloleren en ook wil ik iets doen tegen de warmte die je van buiten zou kunnen zien zoals in de winter mijn dak heeft geen sneeuw, maar ook tegen warmte metingen.

    Betere of groter spiegels voor de lampen zal dit veel verschil maken

    En natuurlijk het geluid van de softbox die hoor je tocht wel nog beter isoleren is dat een optie. Ik wil hem doormiddel van rubbers monteren.

    Maar kan ik zoals je bij snachbars ook wel zien zo'n hele bak boven de lampen maken en op de vloer voor de aan en afvoer van lucht net zo als een afzuigkap. Zal dit beter werken??

    Nu las ik dat sommige zeggen beter een rek maken dat ze van de grond zijn zo dat de lucht er beter onder kan en de ander zegt dat dit niet goed is.

    Wat is ook beter gewoon aarde of steen wol bloken gordan heet dit geloof ik.

    ook zag ik dat er gezegt werd altijd folie gebruiken en andere zeggen niet nodig als het maar licht dicht is maar je heb ook met vocht te maken dus ik weet het niet

    Oja en zo heb je ook een druppel systeem of de goeie ouwe planten spuit.

    en heeft iemand ervaring met de LED verlichting want mijn bedoeling is een ruimte voor jaren en inversteren hoort daarbij ik ben opzoek naar een opstelling die afgezien van de inverstering weinig verbruikt aan stroom (ik geloof even snel gerekent je toch rond de 50 euro zit voor 3 lampen van 600 watt in de week) en niet hoorbaar is in en buiten het huis maar ook niet te ruiken is en natuurlijk een mega oogst heeft.

    Ik ben benieuw naar alle oplossingen of vragen

    ddijken
    Last edited by ddijken; 13 May 2009, 17:11.
Bezig...
X