Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HPS of TL lampen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS of TL lampen?

    Korting op 420shop
    Ik wil dit jaar de planten midden in de ruimte op mijn zolder zetten, en de gehele zolder eigenlijk als kweekruimte gebruiken, met hier en daar wat zwart/wit folie voor reflectie. Zo heb ik iets meer ruimte om
    om de planten heen te kunnen lopen en kan ik ook nog eens een doosje zooi ophalen of stallen in de hoekjes.

    Na veel gespeur op internet en het raadplegen van mijn groene bijbel (marihuana kweken voor insiders, Mel Frank 1988) tot de conclusie gekomen dat TL misschien niet de best way to go is. In mijn
    enthousiasme een 400watt HPS lamp aangeschaft (ook wat zwart/witfolie en canna vega/bloei als voeding).
    http://www.growcenter-noord.nl/phili...et-p-1007.html

    Toen ik de boel op zolder had staan, de VSA tegen een balk had geschroefd, de lamp op had gehangen, en aan het kijken was naar hoe de boel aan te sluiten begon ik toch een beetje te twijfelen aan de HPS lamp, ik vertrouw het ding niet zo goed omdat ik stukken tegenkwam over dat het ding zou kunnen ontploffen wanneer er niet goed mee om wordt gegaan. Mijn idee was eigenlijk om het ding in de nok van het dak te hangen en via het VSA waar je de lamp op aan moet sluiten op een digitale tijdklok te zetten, waar mijn TL's vorig jaar ook op hebben gestaan, maar dit schijnt ook niet te kunnen, maar dat is mij niet helemaal duidelijk voor 1 400watt hps. Ook kwam ik een aantal berichtjes tegen van mensen die zeiden dat je met een HPS lamp op zolder zo de sjaak bent en bezoek krijgt van onze oom in het blauw omdat dat niet schijnt te mogen en ze die zo op hebben gespoord. (ik heb trouwens ooit een jaartje electro gestudeerd dus ik ben wel thuis in het hoe en wat op electro gebied)

    Ook lees ik veel over dat het gebruik van lucht toevoer/afvoer essentieel is bij 400 watt hps, Mijn zolder is niet heel mini, en de passieve luchtstroom is op zich wel okee, ook hangt mijn CV op zolder die
    ook wat uit de omgeving afzuigt, als ik een folietje in de hand hou boven dan wordt het naar de CVkast toegetrokken. Ik wil eventueel nog wel een klein bureauventilatortje laten draaien, maar liever niet
    meer stroomzuipende apparatuur .

    Ik ga de plantjes voorlopig onder TL zetten tot ik iets zekerder ben van het hele HPS gebeuren.

    Oh nog even voor de duidelijkheid; ik wil niet grootschalig gaan kweken ofzo, alleen 5 plantjes voor eigen gebruik, zoals het een braaf burger betaamt


    De vragen waar ik nu mee zit even opgesomt, in de hoop dat een behulpzame rakker deze voor mij weet te beantwoorden:

    - Mag je 1 400watt HPS lamp op zolder hebben hangen met 5 plantjes eronder? en hoe hard ben je de sjaak als je ermee wordt gepakt? En is er verschil tussen 5 plantjes onder TL of HPS wettelijk gezien?
    (ik zit niet te wachten op een strafblad, in beslagname zou ik jammer vinden, maar niet zo erg)
    - sporen ze HPS lampjes op zolder echt zo snel op? en breken ze daarvoor je deur open als je in bed ligt?
    - Hoe gevaarlijk is een 400Watt HPS lamp als ie uitelkaar knalt? (= instant huisbrand, of alleen glasscherven over de ruimte?)
    - Kan je zo'n 400watt VSA nou wel of niet gewoon met een stekkertje in een electronische tijdschakelaar prikken (zonder dat de boel affikt
    - scheelt 400watt HPS echt zo veel met 4x36watt TL?
    - Hoe belangrijk is luchtafzuiging op een redelijk goeddoorluchte zolder? (het is eigenlijk een vide, er zitten wat smalle kieren tussen de vloerplanken en wat open gaatjes in de hoeken, stank niet zo'n
    probleem, mijn ene buur heb ik er vorig jaar niet over gehoord)
    - is het aan te raden een verlengblok met zekering tussen het stopcontact en de apparaatuur te zetten? ik heb op alle groepen in huis wel een aardlek

    (zie ook:
    http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...oor-t4971.html
    )

    #2
    Re: HPS of TL lampen?

    1. kweken onder welke lamp dan ook is niet toegestaan, maar met 5 plantjes in nederland krijg je niet echt straf. het is dan goed aan te tonen dat het voor eigengebruik is.
    2. 1 lamp valt op zich wel mee maar ze worden wel steeds gekker zoals bijv: de cannachopper.
    3. knalt niet zo snel uitelkaar zelfde als normale lamp
    4. ben ik geen expert in maar volgens mij wel
    5. 400watt scheeld zeker een hoop, met 4x36 watt tl haal je lang niet het zelfde resultaat.
    6. een goed klimaat bepaald hoe goed jou kweek gaat worden. aan en afvoer van lucht is heel belangerijk. voor de stank zou je en filter kunnen plaatsen.

    Comment


      #3
      Re: HPS of TL lampen?

      De stank is op zich niet zo'n probleem. en zou een ventillatortje die in de ruimte de lucht verplaatst niet afdoende zijn?

      wat gebeurt er als je betrapt wordt met je 5 plantjes onder de lamp? schudden ze je de hand, nemen ze de boel mee of krijg je een verbaal/strafblad?

      Comment


        #4
        Re: HPS of TL lampen?

        - Kan je zo'n 400watt VSA nou wel of niet gewoon met een stekkertje in een electronische tijdschakelaar prikken (zonder dat de boel affikt
        Dit is geen probleem, op jou elektronische tijdschakelaar staat normaal gezien hoeveel watt hij kan verdragen, staat dat er niet en ook niet op de verpakking haal je een nieuwe waar je het wel van weet...
        She gives me the Blues ...

        Comment


          #5
          Re: HPS of TL lampen?

          dus dat hele relais verhaal is alleen nodig als je meer lampen hebt?

          Comment


            #6
            Re: HPS of TL lampen?

            Oorspronkelijk geplaatst door widowmania View Post
            De stank is op zich niet zo'n probleem. en zou een ventillatortje die in de ruimte de lucht verplaatst niet afdoende zijn?

            wat gebeurt er als je betrapt wordt met je 5 plantjes onder de lamp? schudden ze je de hand, nemen ze de boel mee of krijg je een verbaal/strafblad?

            kans dat je een strafblad krijgt is klein maar het blijft een misdrijf dus het is wel mogelijk. zorg er gewoon voor dat je niet gepakt word. dus vertel het niemand want de verader slaapt nooit. tips komen vaak weg bij mensen die dicht bij je leven zoals vrienden of familie. ook stoere verhalen in de kroeg etc.

            Comment


              #7
              Re: HPS of TL lampen?

              komt het vaak voor hier op t forum dat de hobbykweker met 5 planten keihard gepakt wordt en een strafblad oploopt omdat ze onder een lampje staan?
              of alleen diegenen die door de omgeving worden verraden? daar ben ik niet zo bang voor namelijk

              Comment


                #8
                Re: HPS of TL lampen?

                Zodra ze ook maar lucht krijgen van een hps lamp bij iemand zijn ze er altijd happig op... de ECHTE hobbykwekers worden niet zo heel hard aangepakt, al vind ik het vernietigen van alle spullen toch al redelijk...+ je mag een boete verwachten.

                Het opsporen van die dingen gaat tegenwoordig steeds verder, maar ik zou me niet al te druk maken... anders een hok bouwen en die met een extra laagje isolatie bewerken zodat het een minder grote hotspot is.
                sigpic
                Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                Comment

                Bezig...
                X