63x63x130 400watt hoe gaan we dat aanpakken?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • cebek7
    Retired
    • Mar 2009
    • 9

    #1

    63x63x130 400watt hoe gaan we dat aanpakken?

    Korting op 420shop
    Heey mensen ff snel een vraagje tussen door. vandaag wat inkopen gedaan want ben bezich met de bouw van een kweekkastje van 63x63x130cm met voorzien van een koolstoffilter, spiegelkap met 400watt lamp. zal ik scrogge, of juist niet en hoeveel planten zou ik er in kwijt kunnen dacht zelf iets van 4 ofso zou graag jullie mening willen weten.
    Alle tips en info zijn welkom
  • Weedy
    Ultra Grower
    420 MemberLucky Member
    • Jul 2008
    • 2248

    #2
    Re: 63x63x130 400watt hoe gaan we dat aanpakken?

    Je moet natuurlijk zelf kiezen wat je doet.

    4 planten zou kunnen, maar dan moeten ze niet al te breed worden.

    Vind het oppervlakte best wel klein voor een 400 watter, de hoogte is dan wel weer redelijk.
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment

    • cebek7
      Retired
      • Mar 2009
      • 9

      #3
      Re: 63x63x130 400watt hoe gaan we dat aanpakken?

      Ik heb een indica soortje, bigbang. ik was van plan om daar 4 van te kweken in de kweekkastje, en dan 4 weken groei en 9 weken bloei zonder te scrogge. of is dit niet zo goed idee?

      Comment

      • Weedy
        Ultra Grower
        420 MemberLucky Member
        • Jul 2008
        • 2248

        #4
        Re: 63x63x130 400watt hoe gaan we dat aanpakken?

        Bloeitijd is goed, in 9 weken zou die (bijna) uitgebloeid moeten zijn.

        4 weken groei.. als ik jou was zou ik je niet zo aan 'hele weken' ofzo vast houden. Gewoon even aanzien hoe snel ze nog groeien, en proberen in te schatten hoever ze nog door zullen groeien.

        Heb je feminised BigBang?
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment

        • cebek7
          Retired
          • Mar 2009
          • 9

          #5
          Re: 63x63x130 400watt hoe gaan we dat aanpakken?

          Ja dat klopt ik heb feminised Bigbang, word m'n eerste kweekje en wil het graag goed aanpakken vanaf het begin

          Comment

          • Weedy
            Ultra Grower
            420 MemberLucky Member
            • Jul 2008
            • 2248

            #6
            Re: 63x63x130 400watt hoe gaan we dat aanpakken?

            Ok

            400 watter vind ik persoonlijk wel wat veel voor zo'n oppervlakte.. die kunnen 1m² goed belichten.
            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

            Comment

            • cebek7
              Retired
              • Mar 2009
              • 9

              #7
              Re: 63x63x130 400watt hoe gaan we dat aanpakken?

              tja groter mag ik helaas niet want dat wou ik wel graag, Maar het is niet erg om een 400 watter te gebruiken op een oppervlakte van 63x63 ? Niet dat me planten er onder te leiden hebben ofso?

              Comment

              • Weedy
                Ultra Grower
                420 MemberLucky Member
                • Jul 2008
                • 2248

                #8
                Re: 63x63x130 400watt hoe gaan we dat aanpakken?

                Als de lamp erin past, dan kan het volgens mij niet snel verkeerd gaan.

                Ja, het zal wel snel warm worden in zo'n kleine ruimte..
                [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                Comment

                • cebek7
                  Retired
                  • Mar 2009
                  • 9

                  #9
                  Re: 63x63x130 400watt hoe gaan we dat aanpakken?

                  okay, ik heb als ventilatie een gaasje met koolstoffilterdoek voor het afzuigen en de luchttoevoer is nog gewoon een gat onderin het kweekkastje.

                  Comment

                  • nosferatu
                    Chronic Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Nov 2008
                    • 179

                    #10
                    Re: 63x63x130 400watt hoe gaan we dat aanpakken?

                    Denk dat je beter voor een 250 watter kan gaan met die ruimte, en dan scroggen

                    Comment

                    • darkiess
                      Retired
                      • May 2008
                      • 1645

                      #11
                      Re: 63x63x130 400watt hoe gaan we dat aanpakken?

                      hey weedy je zij dat daar weinig planten in kennen maar je ken er makkelijk 6 van 10 liter doen

                      Comment

                      • Weedy
                        Ultra Grower
                        420 MemberLucky Member
                        • Jul 2008
                        • 2248

                        #12
                        Re: 63x63x130 400watt hoe gaan we dat aanpakken?

                        Ik zei dat ie er 4 in kon, dan hebben ze nog een beetje ruimte. 6 Kan ook, maar dan groeien ze wel door elkaar ;P
                        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                        Comment

                        • haze'o'lator
                          Expert Grower
                          MemberLucky Member
                          • Nov 2008
                          • 1273

                          #13
                          Re: 63x63x130 400watt hoe gaan we dat aanpakken?

                          met een 400watt op 63 x 63 gaat het snel 35graden of meer worden

                          zonder een groot genoege afzuiger ga je temp volgens mij nooit onder controle kunnen houden...

                          mss dat een cooltube een oplossing is? dat scheel ook al snel 10graden of meer!

                          grtzzz
                          Last edited by haze'o'lator; 30 May 2009, 01:03.

                          Comment

                          • cebek7
                            Retired
                            • Mar 2009
                            • 9

                            #14
                            Re: 63x63x130 400watt hoe gaan we dat aanpakken?

                            Okay dus de temp. kan een breekpunt zijn, dan lijkt mij een cooltube wel handig en een redelijke afzuiger.
                            Nog meer ideeen voor het tempratuur probleem of andere sugesties?
                            greets

                            Comment

                            Bezig...