Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat denken de ervaren mannen hiervan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    wat denken de ervaren mannen hiervan?

    Korting op 420shop
    zeg maar jullie gedacht? wat kan er verbeterd worden?

    hoe zit het met vochtigheid en temperatuur, hoe regel ik deze goedkoop?


    #2
    Re: wat denken de ervaren mannen hiervan?

    beetje klein om te beoordelen denk ik zo heb je een iets grotere versie?? 640*480 ofzo
    sigpic
    Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

    Comment


      #3
      Re: wat denken de ervaren mannen hiervan?



      beter?

      Comment


        #4
        Re: wat denken de ervaren mannen hiervan?

        Qua afmetingen en opstelling is je hok identiek aan mijn kweektent (homebox xl).

        Tips:
        -witte binnenwanden om het licht optimaal te verspreiden
        -tijdens voorbloei (18/12) lamp op 60cm van je plantjes
        -tijdens bloei (12/12) lamp op 40cm van je plantjes (is dus interessant om meteen voor een lampopstelling te kiezen die je voortdurend gemakkelijk kunt aanpassen)
        -checken of er bij "nacht" licht binnenvalt via spleetjes en kiertjes (moet volledig lichtdicht zijn)
        -als je uit zaad kweekt, speelt luchtvochtigheid niet zo veel rol/als je uit stekjes kweekt: op 't forum hier staan enkele goeie kweekschema's met vermelding van welke PH/LV-waarde in welke groei- of bloeifase
        -voor een klein aantal plantjes zou ik niet klooien met PH-meters en vochtigheidsmeters (da's persoonlijke mening)
        -gebruik je gewone potgrond, of voorbemeste potgrond? (bvb. Batmix van Plagron)?
        -welke soort(en) ga je kweken?

        Comment


          #5
          Re: wat denken de ervaren mannen hiervan?

          potgrond nog geen idee, iets dat ik bij de lokale tuincenter kan kopen en zaadjes, aanraders?

          grts

          Comment


            #6
            Re: wat denken de ervaren mannen hiervan?

            die pcfan zal de hitte van je 400watt niet genoeg afzuigen

            Comment


              #7
              Re: wat denken de ervaren mannen hiervan?

              Oorspronkelijk geplaatst door Vdb View Post
              die pcfan zal de hitte van je 400watt niet genoeg afzuigen
              en 2 pc fans? 2 boven en 2 beneden?

              Comment


                #8
                Re: wat denken de ervaren mannen hiervan?

                ook niet,en de filter moet in het hok hangen! de uitlaat moet naar buiten gaan...

                als je dan toch al een filter hebt dan kan je ook even goed een afzuiging kopen voor erop aan te sluiten!

                anders ga je de warmte nooit kunnen afzuigen...

                grtzzz

                Comment


                  #9
                  Re: wat denken de ervaren mannen hiervan?

                  Oorspronkelijk geplaatst door haze'o'lator View Post
                  ook niet,en de filter moet in het hok hangen! de uitlaat moet naar buiten gaan...

                  als je dan toch al een filter hebt dan kan je ook even goed een afzuiging kopen voor erop aan te sluiten!

                  anders ga je de warmte nooit kunnen afzuigen...

                  grtzzz
                  die koolstoffilter is met eigen fan... maar een ander vraagje, kijk ik rook niet veel, used to, maar nu laat de gezondheid dit niet meer toe, dus ik wil ook geen 300gram hebben iaw, ik denk dat ik met een maximum van 100 gram meer dan genoeg heb, moet ik misschien overwegen een kleiner kast te bouwen met een lamp van 250 HPS?

                  wa denken jullie?

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Re: wat denken de ervaren mannen hiervan?

                      hello? feedback?

                      Comment


                        #12
                        Re: wat denken de ervaren mannen hiervan?

                        Hoeveel het oplevert hangt af, van welke soort, welke voeding, goed verzorgd, problemen etc etc etc etc dat kan dus niet gezegd worden nog

                        Wel denk ik dat je nog steeds te weinig afzuiging hebt met die PC-Fans, je kan vrij goedkoop relatief kleine afzuigers aanschaffen in de bouwmarkt tegenwoordig je hebt 1,5m3 inhoud met 250w lamp, dat gaat toch snel broeien daarin.

                        De verdere opstelling lijkt me wel in orde, al zou ik dus wel een "degelijke" afzuiging inzetten.
                        sigpic
                        Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                        Comment


                          #13
                          Re: wat denken de ervaren mannen hiervan?

                          ik las ook dat er degelijk gekweekt (micro) kan worden met tl of spaarlampen, maar dat je dan wel moet zorgen dat ze dicht bij de planttop staan. en in dit geval kun je pc fans plaatsen, ja?

                          Comment


                            #14
                            sigpic
                            Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                            Comment


                              #15
                              Re: wat denken de ervaren mannen hiervan?

                              dus es op stap geweest

                              nergens vin ik natrium lampen, maar dan ook nergens (DHZ zaken)

                              een koolstoffilter in de grow shop 50€, een zak kool in de DHZ 30€, lijkt me verstandig deze van 50 aan te schaffen, geen werk aan en zal uiteindelijk goedkoper zijn

                              in aanbieding vind ik een darkstreet 100/100/200 klaar voor gebruik voor 350€, is dat niet een batje? als ik het zelf maak ga da niet zo veel schelen vermoed ik en dan heb ik nog es kans op brandgevaar, met die tent niet denk ik? of wel?

                              extra voordeel is dat die tent op te vouwen is en uit de weg, een hok niet...

                              hoe meer ik research hoe meer ik neig naar aanschaffen van gebruiksklare tent, is die jardin darkstreet goede kwaliteit? is met koolstoffilter en 400 hps, dan hoef ik nog alleen zaadjes en voeding aan te schaffen en kunnen we erin vliegen

                              wat denken jullie ervan?

                              Comment

                              Bezig...
                              X