Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweektent voor dummies

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kweektent voor dummies

    Korting op 420shop
    hoi,

    ik heb een vraagje mbt het kopen van een kweektent.
    Helaas woon ik in spanje dus kan ik niet bij elke shop bestellen, niet elke shop verstuurd naar spanje.
    Nu heb ik geen ervaring met het binnen kweken ( staan hier wel wat plantjes te bakken in de zon) en zoek ik een tentje.

    Ik heb deze gezien
    Secret Jardin 120-120-200 cm met Wings Avenger

    Kweektent Secret Jardin, Box Silent Air 500M3,Carboriginal 500M3,Fancontroller met Termostaat,Combideck 127mm 3 meter, Slangklem 2x,Philips VSA 600Watt,Philips Bulb 600Watt (Bloei), Wings Avenger met Spreader, Relaiskast 2x600Watt,Stroomdraad 5 meter 3x1,5mmq,Aansluitsnoer 2 meter,Termo/Hygro Meter, Klemventilator Brons, Prijs: € 785,00

    Kan iemand mij advies geven over deze set?
    Is het compleet en zijn de onderdelen goed genoeg, en de prijs niet te duur?
    Iemand ervaring met Growcenter-noord?

    Alvast bedankt voor de moeite
    sigpic

    #2
    Re: kweektent voor dummies

    helemaal niemand met een mening ??
    sigpic

    Comment


      #3
      Re: kweektent voor dummies

      hey,Inti ik heb effe gekeken en het is mooi materiaal alleen vind ik 2x600 watt een beetje teveel voor zo,n tent 1x 600 is meer dan genoeg en die adjust a wing zou ik er ook afhalen want een spiegelkap geeft op dit oppervlak meer dan genoeg licht.

      grt alien

      Comment


        #4
        Re: kweektent voor dummies

        Alien het zijn slangklemx2, had eerst ook 2x lamp gelezen, zou dit een verkooptruc zijn, lol

        Comment


          #5
          Re: kweektent voor dummies

          thx guys voor jullie reaktie, ik was vast weer een beetje ongeduldig
          sigpic

          Comment


            #6
            Re: kweektent voor dummies

            en wat ook handig zal zijn is omdat je hele lage lv zal hebben met de lampen aan , is dat je een mistmaker erbij zet bij je lijstje

            Comment


              #7
              Re: kweektent voor dummies

              goede tip komt op t lijssie
              thx
              sigpic

              Comment


                #8
                Re: kweektent voor dummies

                ik heb momenteel met 1 maal 400w in tentje van 1.20x1.20 reeds alle moeite om de temperatuur momenteel laag te houden en ik gebruik een 450 kub afzuiging

                Comment


                  #9
                  Re: kweektent voor dummies

                  auch dat zal dan hier in spanje helemaal wel een probleem worden ben ik bang.

                  Is daar de fancontroller niet goed genoeg voor ?
                  Last edited by inti; 7 July 2009, 13:08.
                  sigpic

                  Comment


                    #10
                    Re: kweektent voor dummies

                    Oorspronkelijk geplaatst door inti View Post
                    auch dat zal dan hier in spanje helemaal wel een probleem worden ben ik bang.

                    Is daar de fancontroller niet goed genoeg voor ?
                    Om de setprijs wat te drukken stoppen growshop's te kleine afzuigers in het pakket. Vuistregel is dat je 1 maat grotere afzuiger neemt dan de wattage van je lamp en dan weer een maat grotere filter dan afzuiger: bv 600 watt lamp + 750m3 afzuiger + 1000m3 filter. Daarnaast kiezen veel mensen ook voor een inblaas'afzuiger', die dus koele lucht inblaast. Hiervoor geldt dat deze de helft moet zijn van je afzuiger, in jouw geval ergens rond de 350-400 m3. Gezien de temp in Spanje lijkt me bovenstaand verhaal geen overbodige luxe. Bedenk ook dat een gemiddelde hobbyist toch wel zo'n 0,7 gram per watt uit zijn tent of hok haalt. Als je alleen voor eigen gebruik gaat kweken kan je wellicht af met een iets kleinere tent die maar een 400 watt lamp nodig heeft. Dit scheelt aanzienlijk in de warmte. Daarnaast kan je ook nog kijken naar spullen die de warmte reduceren zoals een cooltube.

                    Succes

                    Fashim

                    Comment


                      #11
                      Re: kweektent voor dummies

                      He Fashim bedankt voor je reaktie,
                      Nuttige info van je heb inmiddels nog steeds niet besteld wil eerst het forum nog doorlezen en jullie lastig vallen

                      Denk dat je gelijk hebt en ik rekening moet houden met de warmte hier.

                      thx
                      sigpic

                      Comment


                        #12
                        Re: kweektent voor dummies

                        trouwens inti als je ergens in spanje zit waarom niet gewoon ergens buiten gaan kwekekn ook man, zou ik alvast doen.

                        Comment


                          #13
                          Re: kweektent voor dummies

                          Graag gedaan he

                          Comment


                            #14
                            Re: kweektent voor dummies

                            Oorspronkelijk geplaatst door bearprolec View Post
                            trouwens inti als je ergens in spanje zit waarom niet gewoon ergens buiten gaan kwekekn ook man, zou ik alvast doen.
                            heb ook wel wat plantjes buiten staan, maar dat kan niet het hele jaar door en je moet hier ook wel oppassen volgens mij doen ze niet zo moeilijk over 3 plantjes buiten maar het is geen nederland hier m.b.t. de wet en gedogen
                            sigpic

                            Comment

                            Bezig...
                            X