Kast / Tent / Zelfbouw

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Exmember3559
    Expert Stoner
    Nieuw Lid
    • Jun 2009
    • 98

    #16
    Re: Kast / Tent / Zelfbouw

    OK bedankt voor je advies

    idd daar dacht ik ook aan want gips platen hebben 60breed dus op 90 hoef ik 1 in 2 te zagen en heb nog stukje extra als ik voor 1m2 moet gips platen kopen heb ik overshot is natuurlijk wel afhankelijk van hoe het zich in de winkel voordoet......

    Noujah zal morgen eens 2 winkel vergelijken en kan dan nog kijken welke afmetingen het makelijk zou mogelijk zijn.

    Wat je zegt doet mij dan weer toch twijfelen voor 1m2 zoals je zegt je kan je plant zich volop laten groeien zonder direkt een 500wte moeten kopen , door simpelweg grotere bloempotten te steken..

    Noujah ik zie het morgen wel in de winkel en zal er dan wel nog eens over denken of advies vragen :p
    Last edited by Exmember3559; 28 June 2009, 21:28. Reden: stoned

    Comment

    • Exmember3559
      Expert Stoner
      Nieuw Lid
      • Jun 2009
      • 98

      #17
      Re: Kast / Tent / Zelfbouw

      Vandaag 2 winkels afgelopen heb besloten om toch 1 kast van 90x90x200 te doen met een licht van 400w.

      zal morgen met de camionette achter het nodige materiaal gaan afhalen voor het frame/kast.

      Ik hou jullie op de hoogte

      Comment

      • Mr_3ppozz
        Grower
        MemberLucky Member
        • Mar 2009
        • 659

        #18
        Re: Kast / Tent / Zelfbouw

        Mooi mooi, hou ook een verslagje bij van het bouwen van de kast altijd leuk om te zien hoe andere mensen daarmee aan de slag zijn

        Succes en goeie keus met afmeting en lamp
        sigpic
        Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

        Comment

        • Exmember3559
          Expert Stoner
          Nieuw Lid
          • Jun 2009
          • 98

          #19
          Re: Kast / Tent / Zelfbouw

          zal ik zeker doen zal mijn foto camera erbij houden.

          Comment

          • monty
            Banned
            • May 2009
            • 11215

            #20
            Re: Kast / Tent / Zelfbouw

            Vandaag 2 winkels afgelopen heb besloten om toch 1 kast van 90x90x200 te doen met een licht van 400w.

            zal morgen met de camionette achter het nodige materiaal gaan afhalen voor het frame/kast.

            Ik hou jullie op de hoogte
            jahman

            Comment

            • Exmember3559
              Expert Stoner
              Nieuw Lid
              • Jun 2009
              • 98

              #21
              Re: Kast / Tent / Zelfbouw

              Vandaag achter materiaal geweest , zal dit weekend starten met het frame te bouwen.

              ondertussen effen een fotootje van me LR(s)




              Comment

              • monty
                Banned
                • May 2009
                • 11215

                #22
                Re: Kast / Tent / Zelfbouw

                High,

                Dah word al aardig wat. leuke gezond ogende plantjes dude, ga zo door. ben benieuwd naar je shopupdate.

                Grtz

                Comment

                • Exmember3559
                  Expert Stoner
                  Nieuw Lid
                  • Jun 2009
                  • 98

                  #23
                  Re: Kast / Tent / Zelfbouw

                  Vandaag het frame gemaakt met groene gips platen en balken en als vloer en boven kant een dikke MDF plaat




                  Volgende stappen(wanneer het geld er is):
                  -Passende deur opbouwen
                  -randjes en hoeken dichtwerken met silicone
                  -schilderen ( waarschijnlijk met witkalk weet iemand daar meer info over ?? is dat niet meer soort poeder??))


                  Grtz Mr. Green

                  Comment

                  • monty
                    Banned
                    • May 2009
                    • 11215

                    #24
                    Re: Kast / Tent / Zelfbouw

                    High,

                    Witkalk wordt nog gebruikt als plafondwitter of zgn. veegvaste muurverf. Vooral door het fraaie matte uiterlijk is witkalk zeer geschikt voor plafonds. Het goede vochtopnemende vermogen van witkalk maakt het geschikt voor bv. "halve" muren en plafonds van wc's. Voor kelders werkt gewone witkalk uitstekend: witkalk is vochtopnemend en bijkomend voordeel is dat het schimmelvorming tegengaat. Ook wordt witkalk toegepast bij muren van volières omdat witkalk niet schadelijk is voor de vogels. Boeren kalken hun stallen jaarlijks opnieuw wit omdat de gebluste kalk een desinfecterende werking heeft.

                    Verkrijgbaar bij de lltp, aveve, boerenbond.

                    Gebluste kalk met water vermengen of voorgemengd kopen.

                    Grtz

                    Comment

                    • Exmember3559
                      Expert Stoner
                      Nieuw Lid
                      • Jun 2009
                      • 98

                      #25
                      Re: Kast / Tent / Zelfbouw

                      Oke bedankt, het wordt dus witkalk voor de binnenkant.

                      Comment

                      • Exmember3559
                        Expert Stoner
                        Nieuw Lid
                        • Jun 2009
                        • 98

                        #26
                        Re: Kast / Tent / Zelfbouw

                        Vandaag terug verder gewerkt aan de kast,
                        deur gaan kopen een mdf plaat en op scharnieren gemonteerd, en juist binnen in de deur latjes geplaatst zodat het zeker lichtdicht is.

                        Verder op het boodschappenlijstje staat


                        kit 400w HPS
                        lamp 400MHA
                        Extrator van 125L ( voor 90m2 meter ,, voldoende ?)
                        carbon filter
                        digitale klok voor ventilatie ( schijnt volgens de shop deze niet kunnen doorbranden ) ???

                        Nog verdere tips??


                        Nu heb ik een folder bekeken van Plagron , en denk om de eerste kweek volgens schema te doen van hun starters,groei en bloeifase te volgen ? is dit voordeliger voor smaak hoeveelheid ? of is al deze suplementen nied goed ??


                        Nog tips ??



                        + de 3lowryders foto update


                        Comment

                        • monty
                          Banned
                          • May 2009
                          • 11215

                          #27
                          Re: Kast / Tent / Zelfbouw

                          Lowryderkes gaan prima zie ik. Veel klusplezier verder en succes met je kweek.

                          Grtz

                          Comment

                          • Exmember3559
                            Expert Stoner
                            Nieuw Lid
                            • Jun 2009
                            • 98

                            #28
                            Re: Kast / Tent / Zelfbouw

                            Merci
                            van materiaal keuze it ik goed ?

                            Als ventilatie dacht ik om rondom rond (4in totaal) pc fan's te gebruiken ipv 1grote ventilator ,, zo krijgen de plantjes rondom rond verse lucht. oF is het niet voldoende ?.

                            Grtz ,, danke vandaag de 1ste LR geknipt en opgehangen.

                            Comment

                            • monty
                              Banned
                              • May 2009
                              • 11215

                              #29
                              Re: Kast / Tent / Zelfbouw

                              Ziet er netjes uit Green. Materiaalkeuze is denk ik prima. $ pc fans is denk ik ook voldoende maar dat hangt natuurlijk ook van je lamp af en zo. Als je er de warmte mee weg krijgt is dah prima.

                              Grtz

                              Comment

                              • Exmember3559
                                Expert Stoner
                                Nieuw Lid
                                • Jun 2009
                                • 98

                                #30
                                Re: Kast / Tent / Zelfbouw

                                Update:



                                Bijna klaar nog enkel bloempotten, aarde ventilator en nog laatste aansluitingen en dan kan ik er aan beginnen


                                grtz

                                Comment

                                Bezig...