Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagjes af/aanvoer lucht & lv in SJ DR80

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraagjes af/aanvoer lucht & lv in SJ DR80

    Korting op 420shop
    Ik zal zijn vraag iets specifieker stellen gezien ik geen reacties hierop gekregen heb.

    Ik wil graag een secret jardin 80x80x160 aan gaan schaffen met een cooltube erin maar zit even met de volgende vraagjes.

    Heb ik bij deze tent dan 1,2 of 3 ventilatoren nodig.
    1 voor het aanleveren van verse lucht van de tent.
    1 voor het aanvoeren van koele lucht voor de koeltube.
    1 voor het afvoeren van warme gebruikte lucht.

    Moeten de twee dezelfde capaciteit hebben die de lucht verversen van de tent of dient de afvoer groter te zijn dan de aanvoer?
    Of kan ik beter gebruik maken van de onderdruk en gebruik maken van een passieve luchttoevoer?

    Luchtbevochtiger is aan te raden denk ik, als er een 400watt lamp in ga hangen kan de lucht redelijk vocht arm worden denk ik zo?
    Last edited by Asta; 4 July 2009, 07:16.

    #2
    Re: Vraagjes af/aanvoer lucht & lv in SJ DR80

    Oorspronkelijk geplaatst door Asta View Post
    Ik zal zijn vraag iets specifieker stellen gezien ik geen reacties hierop gekregen heb.

    Ik wil graag een secret jardin 80x80x160 aan gaan schaffen met een cooltube erin maar zit even met de volgende vraagjes.

    Heb ik bij deze tent dan 1,2 of 3 ventilatoren nodig.
    1 voor het aanleveren van verse lucht van de tent.
    1 voor het aanvoeren van koele lucht voor de koeltube.
    1 voor het afvoeren van warme gebruikte lucht.

    Moeten de twee dezelfde capaciteit hebben die de lucht verversen van de tent of dient de afvoer groter te zijn dan de aanvoer?
    Of kan ik beter gebruik maken van de onderdruk en gebruik maken van een passieve luchttoevoer?

    Luchtbevochtiger is aan te raden denk ik, als er een 400watt lamp in ga hangen kan de lucht redelijk vocht arm worden denk ik zo?

    in de zomer ligt de lv altijd hoger , in de winter zal het weer te laag gaan liggen , altijd iets man

    Comment


      #3
      Re: Vraagjes af/aanvoer lucht & lv in SJ DR80

      1 voor je tube
      1 voor afzuig
      rest passief moet meer als voldoende zijn je kan wel voor de heter zomerdagen een actieve invoer aansluiten waarbij je de verse lucht uit een koelere ruimte neemt

      maar over het algemeen = passieve lucht toevoer gelijk aan afvoer laat ik het zo zeggen als je een afzuiger monteerd haalt hij meestal genoeg lucht uit de ventilatieroosters en kiertjes

      blijft de temp hoog dan moet je toch een actieve inlaat organiseren

      Comment


        #4
        Re: Vraagjes af/aanvoer lucht & lv in SJ DR80

        hallo heb ook sjdr80 met 400watt spiegelkap,en wil volledig reukvrij kweken weet alleen niet goed welke afzuiging en filter ik nodig heb,
        Heb buisventilator+carbonactivefilter van 400m3 de ventilator is 2 standen 220m3 en 355m3 is dat voldoende denk jij?

        Te koop bij growshop desjop zou het wat zijn,150 euro

        Ik gebruik passieve aanzuig alst nodig ik een active he, groetjes

        en hoop mee op mooie tips voor ons
        Geniet van iedere dag!!

        Comment


          #5
          Re: Vraagjes af/aanvoer lucht & lv in SJ DR80

          400 watt en een spiegelkap gaan aardig warm worden zonder actieve aanzuiging heb ik hier al even aan den lijve ondevonden.
          Die buisfan met carbo zal net kunnen, maar dan wel op de 355M3 stand anders heb je te weinig afvoer van warme lucht en is je tentje zomaar 30+ graden, en dan zit je al tegen het kritieke punt aan!
          Beter koop je er een actieve fan bij een kleinere welke koele lucht van buiten in je tentje blaast.

          Comment


            #6
            Re: Vraagjes af/aanvoer lucht & lv in SJ DR80

            oke bedankt(ga in winter proberen passief als het nodis is kan ik nog actieve inlaat plaatsen,ga zoiezo eerst alles eens laten draaien zonder planten erin eens kijken wat temp+lv in tent doen dan), kan je trouwens hydro oeding voor in gewone potten geven een maat van me heeft nog 5 liter staan
            En zou en hamerkap koeler zijn dan spiegel?

            Bedankt groetjes,
            Geniet van iedere dag!!

            Comment


              #7
              Re: Vraagjes af/aanvoer lucht & lv in SJ DR80

              De ruimte waar tent in staat is momenteel 17 graden!
              Geniet van iedere dag!!

              Comment

              Bezig...
              X