Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd, kweektent in kelder plaatsen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Advies gevraagd, kweektent in kelder plaatsen.

    Korting op 420shop
    Aangezien het in mijn garage in de winter te koud en in de zomer te warm is, wil ik gaan beginnen in de kelder. De aanvoer van verse lucht wil ik passief laten plaatsvinden, het kelderraam staat altijd open. In de kelder is het de afgelopen dagen constant tussen de 21 en 23 graden geweest, de luchtvochtigheid ligt tussen de 60 en 75 %.

    De luchtafvoer, daar gaat mijn vraag over. Vanuit mijn kelder is er een gat in de muur naar de kruipruimte. Deze wil ik gaan gebruiken om mijn lucht af te blazen. De kruipruimte ligt onder mijn kamervloer, op dit moment nog planken maar hier wil ik later laminaat op leggen. In mijn buitenmuur zijn ventilatiegaten zodat de kruipruimte altijd geventileerd wordt. Dit is bouwkundig gezien noodzakelijk omdat er zich anders vocht ophoopt.

    Wellicht zijn er mensen met een soortgelijke situatie, of zijn er mensen die die werkzaam zijn in de bouw die mij antwoord kunnen geven op de volgende vragen :

    Wordt het zomers niet veel te warm in mijn woonkamer en wordt het niet te vochtig in mijn kruipruimte ? Vraag mij af of er genoeg ventilatie in de kruipruimte is om de boel te koelen/droog te houden.
    Zal het afblazen van mijn warme lucht in een nabijgelegen ruimte en het passief aanzuigen van lucht dmv het kelderraam voldoende zijn om mijn kweektent op de juiste temp te houden ?

    Ik ben bang dat door vochtophoping in mijn kruipruimte mijn nieuw laminaat gaat kromtrekken of dat het houtwerk waar de vloer op rust gaat rotten.

    Iemand ?
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    #2
    Re: Advies gevraagd, kweektent in kelder plaatsen.

    hoi flip!

    wat je zegt is waar,een huis moet kunnen ademen...

    in je woonkamer zal het normaal gezien niet warmer worden aangezien de kruipkelder ook verluchtingsgaten heeft!

    heb je welfsels liggen onder je vloer enz?? zo ja dan wordt het niet warmer in de woonkamer...

    de kruipruimte zal ongeveer het percentage vochtigheid hebben dan in je tent,het kan ook iets meer of minder worden natuurlijk!

    de ventilatie in je kruipruimte zou normaal gezien ook genoeg moeten zijn door middel van de verluchtingsgaten,een huis in de weide kan snel omringt zijn door mist! dit heeft dus ook een serieus hoge vochtigheid en daar kan je kruipruimte ook tegen...
    moest dit nu toch niet voldoende ventilatie geven kan je altijd je verluchtigsgaten openbreken en hier de doorsnee van je buizen vergroten...

    de juiste temp. behouden zal ook veel van de temp. buiten afhangen omdat je een passieve inlaat hebt die door het kelderraam wordt aangezogen! dus is het buite 30gr. dan zuig je ook lucht aan van rond de 30gr.

    als je lamp dan nog eens brand wordt het nog warmer dus je zal al wel een grote afzuiger nodig hebben!

    en als je dus welfsels hebt liggen dan zal je nieuwe laminaat niet kromtrekken,als het een houten frame is (ik weet niet zeker of je daarmee houtwerk bedoelt?) dan heb je veel kans dat het gaat krom tekken...

    en vriend van mee heeft ook in de kelder gekweekt en hij zoog passief van de kelderruimte aan en hij blaasde via zijn kelderraam uit en dat werkte perfect,alleen hij had wel een ontvochtiger nodig voor in de bloei omdat de vochtigheid dan tussen de 60 en 75% was...

    ik hoop voor jou dat het lukt,veel succes!

    grtzzz
    Last edited by haze'o'lator; 11 July 2009, 01:06.

    Comment


      #3
      Re: Advies gevraagd, kweektent in kelder plaatsen.

      Hallo Haze'o'lator,

      Bedankt voor je antwoord !

      Ik heb inderdaad een houten frame, daarover planken. Dit is nu mijn vloer (normaal is dit een ondervloer waar je vloerbedekking op legt). Ik ben aan het twijfelen of ik niet beter een nieuwe ondervloer kan maken en deze waterdicht te maken ? Volgens iemand anders kan vocht onder dit frame geen kwaad, aangezien de kruipruimte geventileerd is dmv de ventilatiegaten, maar deze persoon weet niet dat ik kweek en hoe vochtig het gaat worden onder mijn kruipruimte.

      Het aanzuigen van lucht ; buiten was het hier rond de 30 graden, in mijn kelder was het toen 23 graden. Je zou dus zeggen dat er lucht van 23 graden wordt aangezogen, maar ik denk dat mijn tent de kelder dusdanig gaat verwarmen dat de aangezogen lucht alsnog te warm gaat zijn, en dan heeft het dus nog geen zin om mijn opstelling in de kelder te plaatsen.

      Ben erg aan het twijfelen, heb geen zin om een hoop breekwerk te gaan verrichten om er later achter te komen dat het niet werkt....
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #4
        Re: Advies gevraagd, kweektent in kelder plaatsen.

        High flip,

        Neem gewoon de proef op de som zou ik zeggen. test het uit en bekijk dan je lv in de kruipruimte. Volges mij moet dat best kunnen en zal de vocht reuze meevallen. je laminaat ligt nog niet zoals ik begriep uit je verhaal, dus gewoon probren en lv meten. Veel succes.

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: Advies gevraagd, kweektent in kelder plaatsen.

          en je kan altijd een ontvochtiger kopen voor in je tent te zetten,dan is de afgezogen lucht ook niet zo vochtig!

          grtzzz

          Comment

          Bezig...
          X