Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste binnenkweekje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1ste binnenkweekje

    Korting op 420shop
    Last edited by Jointjee; 21 July 2009, 18:34.

    #2
    Re: 1ste binnenkweekje

    luchtbevochtiger is geen must, is wel handig in de beginfase.

    Comment


      #3
      Re: 1ste binnenkweekje

      En wellicht is een 250W lamp ook al voldoende voor de ruimte die je wil gaan belichten.
      Een ventilator die in de tent staat of hangt koelt de lucht niet,maar verplaatst die zodat de zuurstof zich goed kan verdelen in de tent,alleen aan- en afvoeren van lucht kan verkoelen.

      Grts
      Daniella
      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

      Misty's ABC

      Comment


        #4
        Re: 1ste binnenkweekje

        Oorspronkelijk geplaatst door misty71 View Post
        En wellicht is een 250W lamp ook al voldoende voor de ruimte die je wil gaan belichten.
        Een ventilator die in de tent staat of hangt koelt de lucht niet,maar verplaatst die zodat de zuurstof zich goed kan verdelen in de tent,alleen aan- en afvoeren van lucht kan verkoelen.

        Grts
        Daniella
        Dus een ventilator zetten is nutteloos?
        grtz

        Comment


          #5
          Re: 1ste binnenkweekje

          Zeker niet nutteloos, hierdoor krijgen de plantjes betere luchtcirculatie, daar worden ze alleen maar sterker van

          Als de plantjes staan te schommelen in de wind van een ventilator, dan worden de stammen dikker om meer voeding door te laten en dat geeft ook meer kans op grotere toppen en dergelijke

          Echter heeft de ventilator zo goed als GEEN invloed op de temperatuur van de lucht, omdat deze het alleen verplaatst. Dus je zal ten alle tijden nog een afvoer van warme, gebruikte lucht moeten hebben, met minimaal een passieve toevoer van verse lucht.
          sigpic
          Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

          Comment


            #6
            Re: 1ste binnenkweekje

            Oorspronkelijk geplaatst door Mr_3ppozz View Post
            Zeker niet nutteloos, hierdoor krijgen de plantjes betere luchtcirculatie, daar worden ze alleen maar sterker van

            Als de plantjes staan te schommelen in de wind van een ventilator, dan worden de stammen dikker om meer voeding door te laten en dat geeft ook meer kans op grotere toppen en dergelijke

            Echter heeft de ventilator zo goed als GEEN invloed op de temperatuur van de lucht, omdat deze het alleen verplaatst. Dus je zal ten alle tijden nog een afvoer van warme, gebruikte lucht moeten hebben, met minimaal een passieve toevoer van verse lucht.

            Comment


              #7
              Re: 1ste binnenkweekje

              Zet het raam open, en laat je lamp snachts (tijdens de koelste uren)branden.

              Comment


                #8
                Re: 1ste binnenkweekje

                Als je wat meer informatie (of foto's)wil geven over de opstelling van het kastje kunnen we je misschien helpen,
                Info over het soort lamp,afzuiging,en aanvoer van verse lucht is toch nodig,
                Wanneer je de opstelling hebt gemaakt zoals je in het eerste berichtje hebt beschreven,komt het misschien doordat je te weinig aanvoer hebt van verse lucht?
                Aan en afvoer kunnen te dicht bij elkaar liggen e.d.
                Beschrijf alles dus in detail,foto is beter.

                Grts
                Daniella
                Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                Misty's ABC

                Comment


                  #9
                  Re: 1ste binnenkweekje

                  interessant topic !
                  Wil ook een kweektent kopen maar de binnentemperatuur hier in spanje is al rond de 30 graden.

                  Wat is de maximale temperatuur voor in een tent?
                  sigpic

                  Comment


                    #10
                    Re: 1ste binnenkweekje

                    @inti
                    Ik geloof dat de ideale temperatuur zo rond de 26-28 graden ligt.

                    30 graden kijkt mij niet echt problematisch maar is te hoog als dan ook de lamp nog aan moet,dit kun je een beetje ondervangen door de lamp op het warmst van de dag uit te hebben en dus bijv uit van 11-17u,en dan
                    's avonds/'s nachts de lamp te laten branden.
                    Afzuigen doe je gewoon 24 uur per dag.

                    Grts
                    Daniella
                    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                    Misty's ABC

                    Comment


                      #11
                      Re: 1ste binnenkweekje

                      bevochtiger: waardeloos, geldverspilling, extra stroomkosten, extra water, enz...
                      zie mijn verslag (ze zijn te koop die koepels)

                      Zet je klok voor jou op nacht als het bij de planten dag is, zie mijn verslagje...
                      heb een badkamerventilator aan het kozijn bevestigd met een slang naar de tent.
                      S'nachts het raam open en het rolluik een klein stukje omhoog, koeler word het wel. ventilator (zou een kleine doen) om de lucht enigszins te circuleren.
                      een badkamer/wc vent.kost iets rond de 10 a 15 euro bij gamma. anders zet je de flappen open van de tent, (doe ze wel dicht voor de lampen uitgaan)
                      betrefd het geluid van zo'n blazer, buiten hoor je bijna niets en onder een rolluik is het ook nog wel koel (buitentemp.)

                      zorg ervoor dat de aanvoer van verse lucht aan de andere zijde zit dan je afzuiging.
                      ik zelf heb een BOXventilator hangen. zie mijn verslagje....

                      kortom zie mijn verslag eens zou ik zeggen, verdere vragen stuur me maar een PM.
                      groeten Kweker
                      sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                      Comment


                        #12
                        Re: 1ste binnenkweekje

                        Oorspronkelijk geplaatst door misty71 View Post
                        En wellicht is een 250W lamp ook al voldoende voor de ruimte die je wil gaan belichten.
                        Een ventilator die in de tent staat of hangt koelt de lucht niet,maar verplaatst die zodat de zuurstof zich goed kan verdelen in de tent,alleen aan- en afvoeren van lucht kan verkoelen.

                        Grts
                        Daniella
                        250 watt???? waarom zou je LICHT IS GEWICHT...lol
                        sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                        Comment


                          #13
                          Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                          Misty's ABC

                          Comment


                            #14
                            Re: 1ste binnenkweekje

                            heb zelf een 600 watt in 1m2 wat ook goed onder controle is....hij/zij moet gewoon zorgen voor een extra koeling d.m.v. een airco, externe koeler zo als bij mij....waarom neem je niet 1x1 meter?? 160 hoog is inderdaad niet echt ideaal..... maar ja... ik denk dat de warmte wel weg te krijgen is ook wel door de afzuiger.... bij mij staat ie op minimaal...
                            groeten Kweker...
                            sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                            Comment


                              #15
                              Re: 1ste binnenkweekje

                              Oorspronkelijk geplaatst door misty71 View Post
                              @inti
                              Ik geloof dat de ideale temperatuur zo rond de 26-28 graden ligt.

                              30 graden kijkt mij niet echt problematisch maar is te hoog als dan ook de lamp nog aan moet,dit kun je een beetje ondervangen door de lamp op het warmst van de dag uit te hebben en dus bijv uit van 11-17u,en dan
                              's avonds/'s nachts de lamp te laten branden.
                              Afzuigen doe je gewoon 24 uur per dag.

                              Grts
                              Daniella

                              ok ik begon al te denken dat ik beter niet in de zomer kan kweken, er is nog hoop Bedankt voor je reaktie
                              sigpic

                              Comment

                              Bezig...
                              X