Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe,wat,waar,wanneer, aansluiten app. kweektent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Hoe,wat,waar,wanneer, aansluiten app. kweekten

    Ok,even op een rijtje,

    De blauw/bruine gebruik ik dus niet!deze isoleer ik met tape zodat deze niet met water,kroonsteen en andere draden in contact kan komen.

    Niewe draad eerst dan:
    Blauw aan blauw,
    Geel/groen aan geel/groen
    En bruin aan zwart/bruin.

    Andere zijde een stekker plaatsen voor geaard stopcontact.

    Klopt?
    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

    Misty's ABC

    Comment


      #32
      Re: Hoe,wat,waar,wanneer, aansluiten app. kweekten

      Sorry vale,
      Heb nog wat aanvullende info over de kroonsteen.

      Op de kroonsteen staan pijltje en letters.

      Boven groen/gele draad staat pijltje,
      Boven"lege"ingang staat L
      Boven single blauwe draad staat N
      Boven zwart/bruine draad staat niets.

      Weet niet of het van belang is maar toch..

      Grts
      Daniella
      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

      Misty's ABC

      Comment


        #33
        Re: Hoe,wat,waar,wanneer, aansluiten app. kweekten

        Oorspronkelijk geplaatst door misty71 View Post
        Ok,even op een rijtje,

        De blauw/bruine gebruik ik dus niet!deze isoleer ik met tape zodat deze niet met water,kroonsteen en andere draden in contact kan komen.

        Niewe draad eerst dan:
        Blauw aan blauw,
        Geel/groen aan geel/groen
        En bruin aan zwart/bruin.

        Andere zijde een stekker plaatsen voor geaard stopcontact.

        Klopt?
        Jaaaaaaaaaaaa.
        Aansluiting van de draden maken in het kastje, deksel erop en het moet draaien!
        Last edited by ceBep; 28 July 2009, 23:19. Reden: typefoutje, letters door elkaar

        Comment


          #34
          Re: Hoe,wat,waar,wanneer, aansluiten app. kweekten

          Oorspronkelijk geplaatst door misty71 View Post
          Sorry vale,
          Heb nog wat aanvullende info over de kroonsteen.

          Op de kroonsteen staan pijltje en letters.

          Boven groen/gele draad staat pijltje,
          Boven"lege"ingang staat L
          Boven single blauwe draad staat N
          Boven zwart/bruine draad staat niets.

          Weet niet of het van belang is maar toch..

          Grts
          Daniella
          N staat voor nul(blauw)
          L voor constante spanning, fase ( bruin)
          Fabrikant van het apparaat misschien NL ??
          Maar zo moet het goed zijn.
          Aanvullende info over "draadjes":
          http://huis-en-tuin.infonu.nl/doe-he...triciteit.html

          http://www.fetimprofessional.nl/docu...hakelbord1.pdf

          Comment


            #35
            Re: Hoe,wat,waar,wanneer, aansluiten app. kweekten

            Vale... MIJN DANK IS GROOT.

            Ik ga er morgen meteen mee aan de slag.
            Zou het prettig vinden wanneer je een dezer dagen mijn geknutsel wil bekijken,ik zal van elke handeling duidelijke foto's maken.
            Zonder juist oordeel gaat er geen stekker in het stopcontact.

            Grts
            Daniella

            P.s. staat ruck ventilatoren,zal nederlands zijn.
            Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

            Misty's ABC

            Comment


              #36
              Re: Hoe,wat,waar,wanneer, aansluiten app. kweekten

              Oorspronkelijk geplaatst door misty71 View Post
              Vale... MIJN DANK IS GROOT.

              Ik ga er morgen meteen mee aan de slag.
              Zou het prettig vinden wanneer je een dezer dagen mijn geknutsel wil bekijken,ik zal van elke handeling duidelijke foto's maken.
              Zonder juist oordeel gaat er geen stekker in het stopcontact.

              Grts
              Daniella

              P.s. staat ruck ventilatoren,zal nederlands zijn.
              Okay dan, graag gedaan, zonder hulp kom je nergens en een ieder heeft het wel eens nodig in wat voor vorm dan ook.
              Ik zal je posts in de gaten gaten houden betreffende dit onderwerp.

              Die verbinding tussen bruin/blauw heeft iets te maken met de aardlekschakeling schoot mij te binnen, maar die gebeurt in een installatie over een wikkeling. dus ik denk dat die 2 daarmee te maken hebben, i.v.m. spanning op metalen delen in een apparaat tengevolge van een sluiting o.i.d.
              Maar anyway, ik houd het in de gaten

              vale.

              Comment


                #37
                Re: Hoe,wat,waar,wanneer, aansluiten app. kweekten

                Zoals beloofd het verslag van hoe ik met de uitleg van vale aan de slag gegaan ben.
                Ik heb toch besloten een schakelklok te gebruiken,en omdat de stekker van de vsa geen standaard stekker is moet ik deze dus vervangen.
                Deze vervang ik op aanraden van vale voor een gewone stekker,uiteraard geschikt voor een geaard stopcontact

                Ik snijd dus eerst de originele stekker100_1713.jpg los van de kabel,haal daarna een paar cm van de buitenkant voorzichtig weg en strip 2-3mm plastic van elk draadje zodat de metalen draadjes zichtbaar zijn.
                De draadjes schroef ik in de daarvoor bestemde ruimte in de stekker vast.
                100_1734.jpg met als resultaat;100_1727.jpg.

                Vervolgens snijd ik de andere stekker van de vsa,maak ook hier ruimte voor de draadjes,en haal weer wat plastic weg,100_1722.jpg
                de draad trek ik dan door het daarvoor bestemde gaatje de tent binnen(later is wat lastig met zo'n kap er aan)en ik bevestig de draad dus IN de tent aan de kroonsteen van de kap.
                Kleur tegenover kleur..100_1723.jpg100_1717.jpg

                Kleur tegenover kleur,alleen heeft de zwart/bruine combi alleen een bruine draad er tegenover,en heb ik na de foto's de loshangende draadjes(blauw/bruin)afgeplakt met isolerende electratape om deze te beschermen tegen ongewenst contact met water,metaal en mezelf!DEZE WORDT DUS NIET GEBRUIKT!het eindresultaat;100_1730.jpg

                Nu kan de stekker dus in de fancontroller die op zijn beurt weer in het geaarde stopcontact in uw huis kan...100_1732.jpg.
                Klaar!

                Tot zover dus het verslag van het aansluiten van de electra van mijn tent.

                LET OP!ZOLANG DEZE TEXT HIER STAAT IS MIJN KNUTSELARIJ NOG NIET GETEST EN GOEDBEVONDEN,TOT DEZE TEXT WEG IS NIET THUIS PROBEREN!

                Wanneer iets niet goed of volledig is,of als ik wat heb overgeslagen laat het me weten zodat deze uitleg zo compleet mogelijk zal worden.

                Tevens zal ik hier binnen enkele dagen een link plaatsen met het verslag van het "draaiend" krijgen van mijn tent,met complete montage van lamp/afzuiger/slangen enz.enz.

                Grts
                Daniella
                Last edited by misty; 29 July 2009, 16:21.
                Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                Misty's ABC

                Comment


                  #38
                  Re: Hoe,wat,waar,wanneer, aansluiten app. kweekten

                  Mooi in beeld gebracht Misty. Duidelijk verhaal waar nog velen iets aan zullen hebben. @ Vale, Ik heb steeds met (hoog)spanning meegelezen Snap zelf niet zo heel veel van electra maar chapeau voor je duidelijke uitleg en hulp.

                  Grtz

                  Comment


                    #39
                    Re: Hoe,wat,waar,wanneer, aansluiten app. kweekten

                    Ik heb graag geholpen ( als het maar niet van de wal in de sloot is LOL ).
                    De kids zijn nu nog wakker, dus zal me later ff over het stukje text en foto's buigen.
                    U hoort van mij

                    Later,

                    vale.

                    Comment


                      #40
                      Re: Hoe,wat,waar,wanneer, aansluiten app. kweekten

                      Zo, hier ben ik weer. Met een beetje vertraging, op het moment zit ik in Denemarken, ja vakantie dus. Schoonfamilie moet ook een beetje aandacht hebben
                      Maar heb nu ff tijd, zal het spultje ff nalopen en kom dadelijk hierop terug.

                      vale.

                      Comment


                        #41
                        Re: Hoe,wat,waar,wanneer, aansluiten app. kweekten

                        Klaar!
                        Heb het compleet overzichtelijk EN duidelijk verslag van Daniella doorgenomen.
                        Zoals ik het aansluiten gezien heb, moet het hele spultje zonder problemen moeten kunnen draaien.
                        Dus ik zou zeggen: de stekker erin en proefdraaien.

                        vale.

                        P.S.
                        Buitenkabel mag ook hoor, is nog beter beveiligd tegen vocht btw!
                        Last edited by ceBep; 29 July 2009, 23:50.

                        Comment


                          #42
                          Re: Hoe,wat,waar,wanneer, aansluiten app. kweekten

                          Oke vale,wederom mijn dank,zeker omdat je er tijdens de vakantie tijd voor neemt!
                          Morgenmiddag zal ik eens kijken of ik de boel draaiende kan krijgen.
                          Kunnen mijn spruitjes de tent in,
                          onmogelijke donder en bliksem hier op dit moment,tijd om de meiden naar binnen te verhuizen!

                          Grts
                          Daniella.
                          Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                          Misty's ABC

                          Comment


                            #43
                            Re: Hoe,wat,waar,wanneer, aansluiten app. kweekten

                            Oorspronkelijk geplaatst door misty71 View Post
                            Oke vale,wederom mijn dank,zeker omdat je er tijdens de vakantie tijd voor neemt!
                            Morgenmiddag zal ik eens kijken of ik de boel draaiende kan krijgen.
                            Kunnen mijn spruitjes de tent in,
                            onmogelijke donder en bliksem hier op dit moment,tijd om de meiden naar binnen te verhuizen!

                            Grts
                            Daniella.
                            Haal ze maar snel binnen
                            Ik wacht met smart op je verslag van je instandname van je installatie!

                            vale.


                            N.B
                            In de nachtelijke uren, niet slaap-kunnende vattend met een peuk en een biertje, is het een goed besteedt tijdverdrijf, dus het mes snijdt aan beide kanten

                            Comment


                              #44
                              Re: Hoe,wat,waar,wanneer, aansluiten app. kweekten

                              Gelukkig,
                              Dan mag ik u verheugd vertellen dat u morgenavond weer wat te doen heeft als u de slaap niet kunt vatten.

                              Ik heb morgenochtend een paar afspraken met heel veel wachttijd,heb Einsteins riddle (uw raadsel 5b)overgeschreven om dan wat te doen te hebben,
                              Lijkt mij een soort van sudoku maar dan met info i.p.v. cijfers.
                              Natuurlijk in de hoop dat ik er zonder spieken uit kom.

                              Grts
                              Daniella
                              Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                              Misty's ABC

                              Comment


                                #45
                                Re: Hoe,wat,waar,wanneer, aansluiten app. kweekten

                                Oorspronkelijk geplaatst door misty71 View Post
                                Gelukkig,
                                Dan mag ik u verheugd vertellen dat u morgenavond weer wat te doen heeft als u de slaap niet kunt vatten.

                                Ik heb morgenochtend een paar afspraken met heel veel wachttijd,heb Einsteins riddle (uw raadsel 5b)overgeschreven om dan wat te doen te hebben,
                                Lijkt mij een soort van sudoku maar dan met info i.p.v. cijfers.
                                Natuurlijk in de hoop dat ik er zonder spieken uit kom.

                                Grts
                                Daniella
                                Mooi, slapen vatten is een groot probleem
                                Morgen overdag ook druk, als het weer het toelaat morgen ff op het strand kijken, de kids zeuren er al een week over en a.s. zondag gaan we alweer terug naar Grunn.
                                En zijn de eerste 2 week van mijn vakantie alweer voorbij.
                                Morgenmiddag/avond komt mijn beste kameraad over voor een lang weekend ( ff 600 km rijden btw), met de intentie om eens goed de slappe (lees natte) was buiten te laten hangen. Dus biertijd vanaf morgen, Big Time Ff een paar hersencellen de das omdoen...
                                Zal tussendoor de laptop geregeld updaten voor je berichtje! Een paar minuutjes moet wel lukken.

                                En Einstein's Riddle zal je nog wel ff bezig houden, een echte jaw-breaker!! En niet spieken, zorg dat je bij de 2% komt

                                vale.

                                Comment

                                Bezig...
                                X