Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraagje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vraagje

    Korting op 420shop
    hallo ik heb en vraagje ik wil na me buitenkweek 6ams 2lemon skunk,overstappen naar een binnenkweek in een zelfgemaakte growbox kwil 5 onder 1 lamp wat kost dat in stroom als je 3 kweekjes per jaar wil
    thanx

    #2
    Re: vraagje

    Wat voor lamp wil je?

    Comment


      #3
      Re: vraagje

      goeie vraag,kheb er namelijk nog niet zoveel verstand van,ik zat te denken
      aan een 400watt dat was geloof ik genoeg voor 5 plantjes als het goed is ruimte word ongeveer 120cm 120cm 180cm (l-b-h) of zou er nog een betere optie zijn dan n 400watt lamp

      Comment


        #4
        Re: vraagje

        Heb je ook al gedacht aan afzuigers enz.
        Zijn zeker van belang.
        Je zou ook TL kunnen gebruiken, of spaarlampjes.
        2/3 spaarlampjes boven 1 plant en klaar.

        Comment


          #5
          Re: vraagje

          Spaarlampen? gaat da ook dan?ik dacht dat er een zware lamp op moest?!heb dat niet teveel nadeel op je uiteindelijke oogst dan?
          en de afmeting van de kast wat vond je daar van was die ok?
          afzuigers en filters enzo jah wel aan gadacht nog niet voor gezocht
          weet jij een lijsje ofzo van wat je precies allemaal nodig heb?en in in wat voor potten ken je ze dan t beste zetten 10ltr ofzo?

          Comment


            #6
            Re: vraagje

            Nee 10L is echt te klein.
            Je moet maar zo denken, als die plant zijn wortels ver kunnen rijken in de grond kan hij meer voeding stoffen en water opnemen, dus zal hij veel groter worden.
            En als je goedkoop wil zijn, kan je het beste met spaarlampen of TL te werk gaan.
            Je hebt geen andere troep nodig.
            Mischien een kleine ventilator ofzo
            Maak met houten platen een kweekkastje, beplak de binnen kant met aluminium foli, maak een gat voor de snoeren voor je lamp die je gaat gebruiken.
            Doe je spaarlampen/TL 5 tot 10 CM

            Comment


              #7
              Re: vraagje

              ok beter 15 of20 ltr dan ofzo(buiten staan ze ook in 15ltr en zijn 120 hoog)
              jah de kast kom wel goed komt wit folie in,geraamte van balkjes gipsplaatjes er tegen an hoppa ik zag net dat een bazzar in de buurt hele pakketten verkoopt met lamp+afzuiger filter ventilatie voor rond de 120euro 10euries meer en dan maken ze alles nog gebruiks klaar ook
              al hoewel ik ook benieuwt ben over jouw manierr met spaarlampen enzo
              tis niet om het geld te doen ik vroeg me af wat da kost iemand zei dat die lamp evenveel stroom gebruikt als een wasmachine daar zet ik vraagtekens bij

              Comment


                #8
                Re: vraagje

                De stroom kosten kunnen erg hoog worden ja..
                Ook zal dit opvallen bij energy maatschapijen.
                Maar wat ik raar vind is dat je je planten die het prima doen buiten ineens binnen wil zetten..

                Comment


                  #9
                  Re: vraagje

                  owww hahaha nee sorry dan had ik het weer wazig geschreven natuurlijk
                  nee deze blijven gewoon buiten,maar die worden geconsumeert en dan wil ik een nieuwe kweek binnen beginnen snap je
                  onafhankelijkheid van die duure klote shops

                  jah word dat zo duur dat het opga vallen bij essent dan
                  hmmm das kut,ik ga echt uitzoeken wat de kosten dan worden
                  anders moeten we nog maar een keer babbelen over die spaarlampen
                  Thanx trouwens voor je snelle reacties

                  Comment


                    #10
                    Re: vraagje

                    Met spaarlampen/TL kun je prima kweken hoor
                    Prima oogst, en de lampen zelf zijn niet zo duur, en de stroom kosten.
                    Maarja de oogst zal natuurlijk wel wat kleiner zijn als je met grotere lampen gaat werken.
                    Maarja succes.

                    Groeten

                    Comment


                      #11
                      Re: vraagje

                      wat voor spaarlamp moet ik dan hebben?

                      Comment


                        #12
                        Re: vraagje

                        lees hier eens http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ums-t5652.html

                        Grtz

                        Comment


                          #13
                          Re: vraagje

                          Volgensmij kan je qua spaarlampen alles gebruiken, maar tis wel beter dat je een wat hoger Watt persentage hebt, en 2 of 3 boven je plant, behalve is ie nog klein is dan, dan hoeft het er maar 1tje te zijn..

                          Comment

                          Bezig...
                          X