Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag ivm lamp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: vraag ivm lamp

    Is je lamp niet kapot ?

    Grtz.

    Comment


      #17
      Re: vraag ivm lamp

      Ga met je hele bazar terug naar de shop en vraag het hen...

      Een goede shop zal dat onmiddellijk voor jou in elkaar flansen.

      Prutser

      Comment


        #18
        Re: vraag ivm lamp

        ik heb lamp reeds laten testen in shop en werkt dus dat kan het niet zijn.
        ik zal best nog eens met het heel het toestel de grens oversteken en voorleggen aan een andere growshop want waar ik materiaal heb gekocht zijn ze niet echt van goede wil, hopelijk kunnen ze me daar verder helpen.
        Kan het zijn dat electriciteitstoevoer niet krachtig genoeg is om lamp te doen opstarten? Ik heb toch nog niet over gelijkaardige problemen op dit forum gelezen...

        Comment


          #19
          Re: vraag ivm lamp

          moet je die aarde-draad (geel/groen) uberhaubt wel verlengen naar je lamp? ik kan me niet direct een lamp voor de geest halen waar meer dan 2 kabels aangesloten zijn...

          Als er een aard-lek is, wordt dit door je trafo opgemerkt en zal vanaf daar de stop eruit slaan. Probeer het eens met enkel bruin/blauw
          sigpic
          Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

          Comment


            #20
            Re: vraag ivm lamp

            Oorspronkelijk geplaatst door Mr_3ppozz View Post
            moet je die aarde-draad (geel/groen) uberhaubt wel verlengen naar je lamp? ik kan me niet direct een lamp voor de geest halen waar meer dan 2 kabels aangesloten zijn...

            Als er een aard-lek is, wordt dit door je trafo opgemerkt en zal vanaf daar de stop eruit slaan. Probeer het eens met enkel bruin/blauw
            Je hebt gelijk, de lamp wordt niet geaard.
            Als je op de trafo kijkt zie naar de lamp ook geen aarde aansluiting/teken, dus zonder ff weer proberen.

            vale.

            Comment


              #21
              Re: vraag ivm lamp

              Een lamp wordt ook nooit geaard maar wel je metalen kap.
              Als je een lamp met een kunststof omhulsel/kap heb zal je ook geen aarde aansluiting vinden.

              Grtz.

              Comment


                #22
                Re: vraag ivm lamp

                Oorspronkelijk geplaatst door Robba View Post
                Een lamp wordt ook nooit geaard maar wel je metalen kap.
                Als je een lamp met een kunststof omhulsel/kap heb zal je ook geen aarde aansluiting vinden.

                Grtz.
                Dat bedoel ik daarmee ook, verkeerd geformuleerd, mijn fout.

                Volgens mij creeer je een mantel-stroom door de aarde en loopt de stroom weg of wordt opgedeeld, waardoor de lamp niet ontsteekt...
                Correct me if I'm wrong.
                vale.
                Last edited by ceBep; 10 August 2009, 18:23.

                Comment


                  #23
                  Re: vraag ivm lamp

                  Oorspronkelijk geplaatst door vale View Post
                  Dat bedoel ik daarmee ook, verkeerd geformuleerd, mijn fout.

                  Volgens mij creeer je een mantel-stroom door de aarde en loopt de stroom weg of wordt opgedeeld, waardoor de lamp niet ontsteekt...
                  Correct me if I'm wrong.
                  vale.
                  Misschien moet ie de aarde draad niet op de vsa doorverbinden maar gewoon met een los kroonsteentje?
                  Wat denk jij?

                  Grtz.

                  Comment


                    #24
                    Re: vraag ivm lamp

                    Zover ik weet moet er compleet geen aarde naar de lamp toe

                    Als je de kap wilt aarden, dan moet je enkel een los draadje vanaf de kap naar een geaard punt leiden, dit hoeft absoluut niet over de VSA of travo te lopen.

                    Als je alle andere onderdelen geaard hebt, dan zal een lek op de lampenkap ook geconstateerd worden zonder dat je de kap geaard hebt, dus echt nodig is het niet lijkt mij
                    sigpic
                    Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                    Comment


                      #25
                      Re: vraag ivm lamp

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mr_3ppozz View Post
                      Zover ik weet moet er compleet geen aarde naar de lamp toe

                      Als je de kap wilt aarden, dan moet je enkel een los draadje vanaf de kap naar een geaard punt leiden, dit hoeft absoluut niet over de VSA of travo te lopen.

                      Als je alle andere onderdelen geaard hebt, dan zal een lek op de lampenkap ook geconstateerd worden zonder dat je de kap geaard hebt, dus echt nodig is het niet lijkt mij
                      Daarom zeg ik aard je kap die toch in een behoorlijke vochtige ruimte hangt buiten je vsa om.
                      Ivm lekstroom ofzo.

                      Grtz.

                      Comment


                        #26
                        Re: vraag ivm lamp

                        Met veel nieuwe moed heb ik de aarding (geel/groen) van de lamp afgekoppelt van de transfo, dus op transfo is maar een aarding verbonden nl de aarding van de electriciteitstoevoer. Correct he? Jammer genoeg doet de lamp het nog steeds niet Echte klote,

                        Comment


                          #27
                          Re: vraag ivm lamp

                          Zou je een nieuwe foto kunnen plaatsten van hoe het er nu zit? want ergens gaat iets toch nog iets fout.
                          sigpic
                          Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                          Comment


                            #28
                            Re: vraag ivm lamp

                            hierbij foto van nieuwe situatie
                            Attached Files

                            Comment


                              #29
                              Re: vraag ivm lamp

                              waar komt die geel-groene draad vandaan die aan de lamp zit?
                              sigpic
                              Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                              Comment


                                #30
                                Re: vraag ivm lamp

                                deze geel groene draad zit in de lampenkap binnenin vast en is verbonden met wit suikertje, zoals op foto.(Zo heb ik de lampenkap in winkel gekocht) Heb de aardingdraad van lamp naar transfo twee maal niet verbonden zoals op foto dus er is geen aarding tussen lamp en transfo. Correct?

                                Comment

                                Bezig...
                                X