Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EVSA van Lumatec

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: EVSA van Lumatec

    Oorspronkelijk geplaatst door Backspace View Post
    @Smowkie: Is nog niet eens zo'n gek idee. Heb nu voor de mensen met adjust a wings de bruine op de witte en blauwe op de zwarte gedaan. ben benieuwd vanaaf.
    Heb ze maar weer terug geplaatst want las toch dat zwart + is.

    Comment


      #17
      Re: EVSA van Lumatec

      Ik ging het toch eens getest hebben, bij mij was het ook daarmee opgelost , het vage is dat het soms een week werkte en opeens terug niet willen opstarten, ik kwam van een BAL en had dus een Gavita aangeschaft.

      Eerste week perfect en opeens gedaan ermee na paar keer de stekker er terug starte de lamp op voor 3 seconden en terug uit, de draden uiteindelijk gewisseld (ik kon het ook moeilijk geloven want het werkte voorheen met de BAL.) Problem solved

      Comment


        #18
        Re: EVSA van Lumatec

        Nou weet je wat het is, ik ben totaal geen electro man en dan heb ik al gouw de neiging om alles weer terug te zetten zoals het stond heh. Maargoed heb een Davin DV-12 besteld om te kijken of het toch niet aan de timer ligt. Ook met Lumatek gemailt (een tijdje al) en die gaan me na deze ronde een nieuwe ballast opsturen. Alles nieuw zou toch geen prob moet leveren zou je zeggen. Als dat dan nog het geval is dan gooi ik de draaden om. En als dat het nog niet is dan gaan we voor een andere ballast.

        Comment


          #19
          Re: EVSA van Lumatec

          Ik heb zelf een Gavita eVSA en daar staat in de handleiding inderdaad dat je de draden op de juiste manier moet aansluiten. De kabel die ze erbij leveren heeft echter 2 zwarte draden (plus een aarde draad). Dan kan ik dus ook niet zien wat op wat moet worden aangesloten. Maar goed, het werkt, dus het zal wel goed zitten dan.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #20
            Re: EVSA van Lumatec

            Hoi, Wat ik begreep is dat de draden aan de lamp op beide manieren aangesloten mogen worden (bruin op zwart en blauw op wit, of andersom dus), maar dan moet de stroom wel altijd zo lopen! Bij de lamp die er op dat moment inzit dan...

            Is wel duidelijk toch?

            Al zou ik zelf altijd bruin op zwart doen. Dat zijn beide de fase kleuren.

            En @Hardcore Joh man, zelfs computers tot 1200w! Maar net hoe gek je het hebben wil: (drie) dubbele videokaarten, meerdere harde schijven in raid, een dikke processor.. Die 500w is bijna minimaal/normaal voor een (game) desktop van nu.

            En @Swingers
            Oorspronkelijk geplaatst door swingers View Post
            als je toch een EVSA koopt kun je naar mijn mening ook wel een relais van een paar tientjes kopen, dan kun je meteen een vent beveiliging in bouwen.
            net zo safe !!
            Als ik nog eerlijker ben: zelfs mijn 150w magnetisch ballast staat zo geschakeld. Maar dat wil ik niemand aanraden.

            Een relaisbox is de beste en veiligste oplossing overigens.

            De superlumen knop moet ik overigens NIET gebruiken. Dan tript me lamp/ballast, eigenlijk bijna verbazend dat er nooit een lamp echt stuk gegaan is. Maar zodra ik die gebruik is mijn idee dat de elektronica zo gevoelig is voor schokjes dat met voorbij lopen, en trillen van mijn lopen in vloer naar wand ofzo, ervoor zorgt dat ie uitgaat (en weer aan en weer uit.... k u t gewoon.).

            Verder doet ie t prima.

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Ps @Swingers Misschien bedoelde je dit? Monty's hps & fan aansluitschema.

            Ben benieuwd, want zelf heb ik mijn afzuiger/filter 24/7 draaien. Komt geen tijdschakelaar tussen.
            Wel heb ik mijn clip-on fannetje op hetzelfde contact zitten als me lamp. Die draaien dus altijd tegelijkertijd.

            Ps2 Weet iemand, kan iemand vertellen waar LR en LA voor staat? Op de ballast. Bruin (of zwart (schakeldraad)) is F (fase) of L (live) (zelfde), blauw is N (nul). Maar die codes van ballast naar lamp ben ik nieuwsgierig naar.
            Last edited by dr00p; 9 May 2014, 17:57.
            Rough! Rough! Arrrr..

            Comment

            Bezig...
            X