Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beginnende 'kweker'

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    beginnende 'kweker'

    Korting op 420shop
    He mense..
    ik ben nieuw hier op de site.. En k ben redelijk geintreseerd geraakt om plantjes te kweken.. Ik heb al een kas( t )namelijk
    een pokertafel die k ooit gebouw heb ( maar nooit gebruikt..) met de volgende afmetingen ( LxBxH ) 85 x 45 x 85 cm.. Nu had ik een paar vraagjes.. Ik wil niet te profi gaan werken, dus ook niet te veel geld der aan uitgeven hoogstens 50 a 75 euro..

    * hoeveel planten kan ik in deze kast zetten..
    *wat voor zaadjes kan ik het best gebruiken ( ben een beginner he )
    * wat voor verlichting kan ik hier in hangen (ik heb nog een oude tl bak uit de keuken met 2 18Watt TL buisjes der in, is dit genoeg voor deze ruimte ?)
    *de binnen kant van deze kas is zwart is dit goed of is het beter om deze een andere kleur te maken ( zilver, wit of spiegels ofzo ?)

    dit was het wel eigenlijk.. En wat afzuiging betrefd ik zit op zolder ouders weten der van, en k heb een flink dakraam zitten die ik open kan zetten met een ander raam dus k kan ook flink doortochten voor de lucht..Is dit genoeg of gaat het echt onwijs 'stinken' ..

    alvast bedankt..

    #2
    Re: beginnende 'kweker'

    hoeveel planten kan ik in deze kast zetten.. - welke potmaat heb je in gedachten, voorgroei, plantsoort, ... ?
    wat voor zaadjes kan ik het best gebruiken - welke wil je ?
    wat voor verlichting kan ik hier in hangen - hangt van jou af , hoe meer licht hoe meer gewicht !
    wit, wit, wit, ... .

    Wil je gewoon ff duidelijk maken kijk eens rustig rond op forum en je zal al een stuk wijzer zijn en laat ze dan maar komen die vragen .

    En bij deze welkom, mischien heb je zin om je ff voor te stellen (kort) member-introduction.html en neem ondertussen ff onze magazines en wedstrijd voorwaarden door win-gratis-prijzen-op-het-forum-t215.html .

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: beginnende 'kweker'

      Hey , Welkom man
      Da ziet er een mooie ruimte uit he , maar kzou toch op z'n minst 4 TL's erin hange , er kunne er zeker 5 of 6 in en licht = gewicht he .

      zorg ervoor dat het licht en lucht dicht is en dan nog een passief inlaatje maken en een actiefe uitlaat met een pc ventilator ofzo .
      als muurbekleding zou ik van da reflecterend materiaal gebruike dat ge op uwe auto legt als het vriest , is nert schijnt heel goeikoop te kope in de gamma , kga da ook gebruike voor m'n pc kweek en later misschien in m'n groot kot .
      of je kunt natuurlijk ook nog wit schilderen zoals mij maar ge kunt beter diene rol erop nieten , is waarschijnlijk nog goedkoper en vergt minder tijd .

      neem u tijd voor het selecteren van zaad (of stekken) en kijk nog wa rond op het forum en ge wordt een stuk wijzer .


      greetz cookie .

      Comment


        #4
        Re: beginnende 'kweker'

        He mense, alvast bedankt voor de reacties, Ik heb het geluk dat ik in een ijzerwinkel werk dus heel veel dingen kan ik goedkoop aankomen gelukkig..
        Maar kben hier al een eind verder mee Ga gelijk ff zoeken of we een leuk ventilatortje kenne bestelle

        Comment


          #5
          Re: beginnende 'kweker'

          Leuk dat je ook gaat beginnen met kweken,

          Een paar naar mijn weten soortjes voor beginners:

          Northern Light x Shiva
          Afghan

          Veel mensen die ik ken hebben we deze aangeraden, ik heb zelf Afgan zaden,

          Comment


            #6
            Re: beginnende 'kweker'

            skunk is ook goed voor te beginnen , makkelijk om te kweken .

            Comment


              #7
              Re: beginnende 'kweker'

              ja maar aangezien hij er maar 75 euro gaat tegenaangooien gaat die skunk haar geur zich wel verspreiden in het huis.
              Skunk noemt niets voor niets skunk


              BTW, welkom den haag! alle voorspoed toegewenst!

              Comment

              Bezig...
              X