Vraagje over 400w Hps Lamp

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • xdoos
    Retired
    • Oct 2009
    • 8

    #1

    Vraagje over 400w Hps Lamp

    Korting op 420shop
    Hallo mensen ik heb voor jullie een vraag waar ik op dit forum nog geen antwoord op heb gevonden.
    Ik heb een 400 Watt HPS lamp + Reflector + Trafo en de hele mik mak alleen nu wou ik graag weten of je deze zonder timer en relais ook gewoon aan kunt zetten door de stekker gewoon in het stopcontact te steken ?

    Alvast bedankt.
  • Smoking Fifi
    Expert Grower
    MemberLucky Member
    • Jan 2009
    • 1362

    #2
    Re: Vraagje over 400w Hps Lamp

    Dat gaat maar is echt niet brandveilig, je bent best dat je deze relais stuurt
    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

    A. The cop!

    Comment

    • xdoos
      Retired
      • Oct 2009
      • 8

      #3
      Re: Vraagje over 400w Hps Lamp

      Waardoor is dit niet brandveilig ? Door de vonken die optreden bij het inpluggen van de stekker ? Of om andere redenen.

      Comment

      • marcel3
        Wicked Stoner
        MemberLucky Member
        • Aug 2009
        • 256

        #4
        Re: Vraagje over 400w Hps Lamp

        Buiten het vonken van de stekker heb je ook wel eens kans dat je stoppen springen een HPS lamp heeft namelijk een opstart piek.
        Dat is ook de reden dat je vonken ziet in je stop contact, op den duur zou je die moeten vervangen of brand gewoon uit met alle gevolgen van dien.

        Een relair is de beste oplossing die vangt ook je piekspanning op plus zorgt hij ervoor dat je evt tijdschakelaar niet te veel belast gaat worden, veiligheid voor alles.

        Veel tevinden op elektrische info wiet kweken

        Veel suc6 beter meer op het form vragen dan zomaar wat doen.

        Marcel
        Last edited by Jointjedraaien; 29 March 2011, 03:11.
        Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

        Comment

        • xdoos
          Retired
          • Oct 2009
          • 8

          #5
          Re: Vraagje over 400w Hps Lamp

          dank jullie voor jullie reacties dat word dus een relais kopen !

          Comment

          • xdoos
            Retired
            • Oct 2009
            • 8

            #6
            Re: Vraagje over 400w Hps Lamp

            ik heb hier wel op het forum gelezen dat als je maar 1 lamp gebruikt van 600 watt dat het wel kan met een tijdschakelaar ikzelf heb een 400 watt lamp wat denken jullie ervan ? en ik zou graag willen weten wat voor relais ik moet hebben

            Comment

            • Amsterdammer
              Plantje
              Nieuw Lid
              • Sep 2009
              • 11

              #7
              Re: Vraagje over 400w Hps Lamp

              Ik heb een 400 Wat, VSA rechtsreeks in een tijdklok in mijn verlengsnoer.

              Lamp
              400 kub afzuiging
              ventilator

              alles op een stopkontact.

              No Problemo

              Comment

              • xdoos
                Retired
                • Oct 2009
                • 8

                #8
                Re: Vraagje over 400w Hps Lamp

                oeeh gaaf !! Dankjewel man

                Comment

                • Izthewiz13
                  Senior Grower
                  • Jul 2009
                  • 950

                  #9
                  Re: Vraagje over 400w Hps Lamp

                  Yupp hier ook men 3de ronde al , gewoon alles in het stopkontakt geen relais ofz

                  mvg Izzzz

                  Comment

                  Bezig...