Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleurcodes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kleurcodes

    Korting op 420shop
    Omdat ik het niet helemaal duidelijk vond welke kleur lamp je nou moet hebben voor de groei en de bloei heb ik hier maar even een samenvattingkje gemaakt. Dus hier is mijn Natuurkunde lesje!

    Op de lampen wordt een type aanduiding, het lampvermogen en een kleurcode vermeld. De kleurcode bestaat uit 3 cijfers, waarvan de eerste de zogenaamde kleurweergave-index weergeeft maal 10 (hoe hoger, hoe meer verschillende kleuren er goed uit blijven zien met dat licht, met een maximum van 100), en de laatste 2 cijfers de kleurtemperatuur maal 100 (De kleurtemperatuur wordt meestal uitgedrukt in kelvin (K) )



    Code 840 betekent kleurweergave index tussen 80 en 89 en een kleurtemperatuur van 4000 K.

    33 - neutraal wit
    827 - extra warm wit
    830 - warm wit
    840 - koel wit
    865 - daglicht
    930 - warm wit
    940 - koel wit
    965 - daglicht

    Voor de groei is tussen de 840 en 865 het beste (ook standaard TL33 buizen werken goed).
    Voor de bloei zijn 827, 830 en 833 beter, deze kleuren zijn hetzelfde als bij de zonsopgang en de zonsondergang (ze zijn een stuk geler van kleur, 2700 - 3000 K dus)

    Vragen mogen altijd gesteld worden!

    #2
    Re: Kleurcodes

    leuk dat je dit gemaakt hebt, maar er zit in foutje in 833 is ideaalvoor onder af te bloeien ook de groei gaat pas deftig vanaf 840

    die kleurcode zijn voor spaarlampen van belang, ook is het handig te weten dat de code's 8++ verdwijnen en enkel de benamingen gaaan blijven bestaan, langzamerhand stappen de meeste fabricanten over om meer duidelijkheid te scheppen

    grtz
    a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

    Comment


      #3
      Re: Kleurcodes

      Oorspronkelijk geplaatst door okiwiet
      833 is ideaalvoor onder af te bloeien ook de groei gaat pas deftig vanaf 840
      Over de groei:
      Voor de groei is tussen de 840 en 865 het beste
      Dat had ik dus al... De kleur voor het bloeien heb ik er nu ook bijgezet. Thanks.

      Maar over de nieuwe benamingen weet ik ook nog niks. Heb er niks over kunnen vinden

      Comment


        #4
        Re: Kleurcodes

        je hebt ze er al bij staan de benamingen die gaan gebruikt worden (warm white etc)


        grtz
        a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

        Comment


          #5
          Re: Kleurcodes

          Ow is dat het gewoon Maarja, dat heb ik dus al een beetje staan.

          Comment


            #6
            Re: Kleurcodes

            Even bumpje; ik haal wss 3x 827. Deze zijn vooral goed voor de bloei blijkbaar. Maar hoe zit het met de groei? Zou het echt zoveel verschil betekenen? Zou het plantje ook goed groeien onder 827?
            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

            Comment


              #7
              Re: Kleurcodes

              Kort maar heel krachtig deze topic!
              Fijn van je van het even op een rijtje te zetten

              Greetzzz

              Comment


                #8
                Re: Kleurcodes

                Deze bestond al een paar maanden hoor


                ik haal wss 3x 827. Deze zijn vooral goed voor de bloei blijkbaar. Maar hoe zit het met de groei? Zou het echt zoveel verschil betekenen? Zou het plantje ook goed groeien onder 827?
                [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                Comment


                  #9
                  Re: Kleurcodes

                  Hangt ervan af wat je bedoelt met 'veel'... Ik zou voor het optimaalste gaan en dan toch een specifieke voor de groei kopen als ik jou was, het is een eenmalige kost en je haalt het er volgens mij wel uit (dit is puur een veronderstelling, heb geen ervaring met tl's). Zal wel niet veel van nut zijn maar toch mijn mening erover

                  Greetzzz

                  Comment


                    #10
                    Re: Kleurcodes

                    Het gaat btw om spaarlampen, maar thanks.
                    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                    Comment


                      #11
                      Re: Kleurcodes

                      Ja, je kan zeker een plantje goed groeien onder 827.
                      Sinds je plant meer van het rood oranje spectrum gebruikt maar ook blauw nodig heeft tijdens de groei. 827 zou normaal genoeg blauw moeten hebben om toch goed onder te kunnen groeien (niet perfect natuurlijk maar voldoende)

                      Peace

                      Comment


                        #12
                        Re: Kleurcodes

                        Ook thanks to Smokey. Op zo'n antwoord wachtte ik

                        Goed bezig.
                        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                        Comment

                        Bezig...
                        X