Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

klopt dit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    klopt dit?

    Korting op 420shop
    hallo,
    Gisteren heb ik een 250 watt hps, inclusief vsa en relais(2,2 kw) binnen gekregen. Nu kom ik er niet helemaal uit met de bedrading, ookal heb ik vaak naar de schema's hier gekeken.
    Daarom mijn vraag, klopt de gehele bedrading? en wat moet ik met de groen/gele draadjes doen?


    #2
    Re: klopt dit?

    over de automaat wil en kan ik mij nu niet uitwijden maar wat ik wel kan zeggen die groene draaden bij je vsa die moeten gewoon op de zijkant daar zie je kleine gaatjes en draai je er een schroef in met onder het kopje de groen gele draad

    ook schuur ik bij de trafo meestal rond het gaatje van de schroef met een schuurpapiertje een beetje op voor een betere geleiding

    van die automaat kan ik je niet vertellen ik gebruik een schakelkast die al helemaal aangesloten is dus sorry

    Comment


      #3
      Re: klopt dit?

      okey relaxt, bedankt voor tip!
      Wach alleen nog op de goude tip
      grtz

      Comment


        #4
        Re: klopt dit?

        denk wel dat je bedrading klopt hoor heb er wel al eentje maar denk wel dat het goed zit.Verder die geelgroene draden moeten nog zoals devil al zei denk ik,als je twijfelt meestal staat dit teken erop http://www.labelsourceonline.co.uk/P...9/etl330_g.gif
        En wat was die vraag over de automaat?Ben ik al te ver weg of?
        Enne zie aan de vsa dat je draadjes nogal ver eruitzitten zonder isolatie?of is dit gezichtsbedrog?Beter beetje minder anders en eens lichtjes aan de kabel trekken zodat je zeker bent dat hij vast zit is nog zo min kans op vonkvorming dan
        Last edited by furocious; 23 October 2009, 08:08.
        Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

        Comment


          #5
          Re: klopt dit?

          okey thanx! Ja heb de isolatie van de draadjes iets te ver eraf gehaald, dus knip denk ik dan gewoon een stukje van de koperen draadjes eraf. maakt het uit of blauw in a1 zit of bruin in a1 zit? of maakt dat niet uit? En dus even een samenvatting, ik moet dus de groen/gele draadjes die bij me vsa zitten aan me vsa vastzetten en de rest gewoon los laten hangen?
          Sorry voor de vele vragen maar word liever niet midden in de nacht wakker met een kampvuur in me kamer
          grtz

          Comment


            #6
            Re: klopt dit?

            heey junkie dan zal ik je geruststellen

            het zal gen kampvuur zijn gheheheh

            REKEN MAAR OP EEN INFERNO

            Comment


              #7
              Re: klopt dit?

              http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ler-t3092.html.

              Grtz

              Comment


                #8
                Re: klopt dit?

                ja bobo bedankt, heb al meerdere malen naar die 2 schema's gekeken.
                Maar begrijp ik niet echt, ivm met verschillende kleuren draden.
                grtz

                Comment


                  #9
                  Re: klopt dit?

                  Verklein die foto even, dan zie ik het duidelijker .

                  Grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: klopt dit?

                    ken je voortaan je foto's wat kleiner maken

                    Comment


                      #11
                      Re: klopt dit?

                      ja sorry, dacht juist dat het duidelijker was als de foto's wat groter waren
                      foto's doen het niet, komt wss door de nieuwe internet explorer, hier de link van het album waar de 3 foto's staan http://img29.imageshack.us/gal.php?g=21102009208.jpg
                      Last edited by junkie xxl; 25 October 2009, 08:54.

                      Comment


                        #12
                        Re: klopt dit?

                        Hoi voor aansluiting vsa via Relais ,

                        Dit is met schakeling

                        Van de Timer naar de Relais : De bruine op A1 , de Blauwe op A2
                        Van voeding naar de relais : Bruin op T1 , Blauw op T2 (Voor 1 vsa)
                        *voor 2 vsa's moet je extra draatje steken van T1naar T3 en vanT2 naar T4 .

                        Van relais naar VSA :Bruin op F , Blauw Op N
                        Van VSA naar lamp : Bruin Op LR , Blauw Op LA
                        *voor vsa aansluiting staat er een handige teking op de VSA zelf .

                        Aarding : alles kabels van de aarding zijn aangesloten en verbonden met elkaar.

                        MVG boky
                        Last edited by boky; 25 October 2009, 13:23.

                        Comment


                          #13
                          Re: klopt dit?

                          okey thanx boky voor de hulp!
                          nu aangesloten zoals jij het volgens mij bedoelt, als de timer dan aanspringt gaat me vsa een heel raar geluid maken, en springt de lamp niet aan.
                          Hier hoe ik het nu heb aangesloten, klopt dit zo?
                          EN heb nog steeds dat groen/gele draad bij me lampenkap zitten die nergens op aangesloten is?
                          http://img35.imageshack.us/gal.php?g=25102009217.jpg
                          wat moet er anders?
                          grtz
                          Last edited by junkie xxl; 25 October 2009, 15:20.

                          Comment


                            #14
                            Re: klopt dit?

                            Zie de foto niet .

                            Comment


                              #15
                              Re: klopt dit?

                              nee, je moet ff op link klikken. Door nieuwe internet explorer wil hij de foto's niet goed uploaden.

                              Comment

                              Bezig...
                              X